Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Dåliga nyheter, skulle jag spontant vilja säga. Han har verkligen ingenting på touren att göra. Han har ju knappt ens på seniortouren att göra. Visst gjorde han någon enstaka bra match under senior-VM, men att därifrån gå tillbaka till den ordinarie touren känns närmast bisarrt. Ett PR-trick från Barry Hearn förstås. Lite som när Björn Borg skulle göra comeback - också efter åtta års frånvaro. Alla var otroligt förväntansfulla, men ganska snabbt svalnade intresset när man såg att det var en gammal relik som spelade med utrustning från medeltiden. Snart gör väl Steve Davis comeback också.

Jag vet inte vad jag ska tycka. Under senior-VM skrev jag något i stil med att "det hade varit kul med Hendry (en gång) i CoC, men knappast trevligt för någon om han spelar heltid på touren igen." Så jag är kluven. Han säger själv att han inte har några förväntningar resultatmässigt, men i Instagramklippet jag länkade till tidigare framkommer det att han kan avbryta comebacken omedelbart om han inte vinner matcher på touren. Personligen har jag svårt att tänka mig att Hendry skulle accepterat denna inbjudan om han inte själv tror på att han kan stöka till det lite, men frågan är om han själv kan göra den bedömningen?
Samtidigt tycker jag inte det är ett dugg pinsamt om Hendry inte levererar överhuvudtaget. Jag förväntar mig inget, men blir gärna positivt överraskad. Enligt mig finns det inte heller något sportsligt kontroversiellt i att han får ett wildcard, med tanke på att White, Doherty och Wattana(!) fått/får sådana.
___
Steve Davis ja. Han deltar inte i seniorturneringarna eftersom han inte vill träna eller tävla aktivt längre, men vem vet vad Hearn kan hitta på.