Citat:
Ursprungligen postat av
Basfakta
Till alla idéer om hur GM tog sig till Dekorima kan vi nu addera ytterligare en:
Det visar sig att det fanns en tunnel (kulvert) från Skandiahuset till Sveavägen 38, dvs fastigheten direkt söder om mordplatsen. Fastigheten där den gallerstängda T-banan fanns.
GM kan alltså ha tagit sig till Dekorima den vägen.
Detta faktum utesluter SE eftersom han bevisligen lämnade Skandia via huvudentrén.
Utöver denna information finns som bekant alla andra teorier om hur GM tog sig till Dekorima.
Det här är anledningen till att jag i.går undrade vilken verksamhet som fanns i fastigheten Sveavägen 38.
Det utesluter absolut inte SE som GM, tvärtom.
Gick SE via kulverten har vi ännu en förklaring till att LJ inte såg någon person utmed Luntmakargatan när han gick söderut.
Jag kan ta det en gång till om du har svårt för att minnas, men den här gången byter jag ut en
bakdörr till
kulverten.
Hypotetiskt och fullt möjligt
SE stämplar ut 23:19, tar sig till mordplatsen via kulverten, skjuter OP, tar sig in via en bakdörr, går ut till väktarna och pratar bort ett par minuter, går därefter ut på Sveavägen via huvudentrén och ramlar rakt in i händelserna på mordplatsen.
Du måste inte tro på scenariot, inte jag heller, dock är det ohederligt av dig att påstå att SE inte kan vara GM då vi inte vet i vilket skede SE stämplade ut, och det där med entrén säger absolut varken bu eller bä om SE skuld. Dessutom anger ingen väktare ett exakt klockslag då SE dök upp i receptionen första gången.
Basfakta, är du verkligen intresserad av det?