2020-09-01, 18:51
Medlem
Basfaktas avatar
Till alla idéer om hur GM tog sig till Dekorima kan vi nu addera ytterligare en:

Det visar sig att det fanns en tunnel (kulvert) från Skandiahuset till Sveavägen 38, dvs fastigheten direkt söder om mordplatsen. Fastigheten där den gallerstängda T-banan fanns.

GM kan alltså ha tagit sig till Dekorima den vägen.

Detta faktum utesluter SE eftersom han bevisligen lämnade Skandia via huvudentrén.

Utöver denna information finns som bekant alla andra teorier om hur GM tog sig till Dekorima.

Det här är anledningen till att jag i.går undrade vilken verksamhet som fanns i fastigheten Sveavägen 38.
Citera
2020-09-01, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
I så fall får vi ju konstatera att det är en stor mörkläggning och att mördaren inte kommer att hittas. Alternativet är att detta på något sätt bedömts vara oväsentligt och att vi inte får reda på varför. Jag tror att oavsett vad som läggs fram kommer folk alltid att hitta konstiga detaljer, telefonsamtal osv. När det gäller mörkläggningen förstår jag fortfarande inte vilka som ligger bakom och att den kan pågå i över 30 år.
Ja ingen Gm kommer att presenteras. Det har varit tyst i 35 år snart och det kommer vara tyst länge än.
Det är det som är så märkligt i den här historian att inget med substans har framkommit.
Vissa vittnen har polisen lyssnat på men bojkottat vissa. Vad beror det på?
Vi svenskar är förda bakom ljuset tyvärr!
Det är bara att tugga i sig...
Men jag har mina aningar och det är jag inte ensam om!
Citera
2020-09-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Till alla idéer om hur GM tog sig till Dekorima kan vi nu addera ytterligare en:

Det visar sig att det fanns en tunnel (kulvert) från Skandiahuset till Sveavägen 38, dvs fastigheten direkt söder om mordplatsen. Fastigheten där den gallerstängda T-banan fanns.

Detta faktum utesluter SE eftersom han bevisligen lämnade Skandia via huvudentrén.

Utöver denna information finns som bekant alla andra teorier om hur GM tog sig till Dekorima.

Det här är anledningen till att jag i.går undrade vilken verksamhet som fanns i fastigheten Sveavägen 38.
Tycker det finns näring i det här inlägget,verkar som att det är en möjlighet att GM har kommit härifrån.
Han dyker bara upp från ingenstans men någonstans kom han ifrån.
Har haft tankar om att han kommit ut från Dekorima och plötsligt bara står där.
Citera
2020-09-01, 19:58
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 14thInt
I de maskade förhören med Skandiamedarbetare finns det många intressanta saker.
Tre detaljer bland många:

En medarbetare hade för sig att Stig ekiperade sig på Ströms, dvs där OP var på fm morddagen.

Det fanns en kulvert till Sveavägen 38, dvs byggnaden där tunnelbanenedgången ligger.

Skandias skyttesektion fanns. Den disponerade en lokal på Sveavägen 20 med ingång från Oxtorgsgatan.

@Basfakta, förutom kulverten till S38. Glöm inte skyttesektionen på Oxtorgsgatan heller.
Citera
2020-09-01, 20:00
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparrisochbollar
han dog 1988

Nej , nej. Alf Karlsson levde ännu för fem år sen.
Citera
2020-09-01, 20:01
Medlem
14thInts avatar
Citat:
@Basfakta, förutom kulverten till S38. Glöm inte skyttesektionen på Oxtorgsgatan heller.

Jag har fortfarande en bil som troligaste hypotes för leverans av GM till mordplatsen.
Citera
2020-09-01, 20:02
Medlem
14thInts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nej , nej. Alf Karlsson levde ännu för fem år sen.

Stämmer, och så sent som häromdagen.
Citera
2020-09-01, 20:29
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Jag har fortfarande en bil som troligaste hypotes för leverans av GM till mordplatsen.

Tänker likadant för egen del. Trots mängden vittnesmål på och runt mordplatsen kan inget av dessa säga sig sett GM komma gående till mordplatsen . Då blir en bil som släpper av en GM den troligaste lösningen . Nästa steg blir att se över de fordon som finns på Sveavägen och dess parallellgator. Vittnet Wiklund ser en man med anatoliskt utseende som näppeligen kan vara GM men kan vara med i en övervakningsgrupp. Frågan är om en GM kan skönjas i något annat fordon?
Citera
2020-09-01, 20:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta

Nu bestämmer sig paret Palme för att gå över Sveavägen bara minuter före MOP. Det kan knappast en GM känna till så varför ska han ge sig ner i en kulvert? den teorin är inte att bara att gå över ån efter vatten utan närmast att gå över Amazonasfloden.
Citera
2020-09-01, 20:49
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Tänker likadant för egen del. Trots mängden vittnesmål på och runt mordplatsen kan inget av dessa säga sig sett GM komma gående till mordplatsen . Då blir en bil som släpper av en GM den troligaste lösningen . Nästa steg blir att se över de fordon som finns på Sveavägen och dess parallellgator. Vittnet Wiklund ser en man med anatoliskt utseende som näppeligen kan vara GM men kan vara med i en övervakningsgrupp. Frågan är om en GM kan skönjas i något annat fordon?

Du har den mysko bilen som hindrar Sigge C´s bil att ta boken ner på Luntmakargatan (nära Appelbergsgatan) med flera stoppande bilrörelser. Den bilen var säkert där av en anledning.
Citera
2020-09-01, 20:51
Medlem
Citat:
Nu bestämmer sig paret Palme för att gå över Sveavägen bara minuter före MOP. Det kan knappast en GM känna till så varför ska han ge sig ner i en kulvert? den teorin är inte att bara att gå över ån efter vatten utan närmast att gå över Amazonasfloden.

Till att börja med så innebär bilalternativet FGM/P dvs en plan som måste anpassas inom några minuter.

En tänkbar GM är den förföljande Grandmannen som plockas upp av bil och körs ett kvarter längre fram och släpps av från vänsterfil vid stoppljusen vid Tunnelgatan. Därmed kommer ingen att ses korsa Sveavägen.
Citera
2020-09-01, 20:52
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Du har den mysko bilen som hindrar Sigge C´s bil att ta boken ner på Luntmakargatan (nära Appelbergsgatan) med flera stoppande bilrörelser. Den bilen var säkert där av en anledning.

Ja , men den är på plats efter 2330 och kan näppeligen vara inblandad i MOP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in