2020-08-31, 19:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Håller med dig fullt ut.

Har mött så många kvinnor som helt förstört sitt psyke på det här. Men möjligheterna att göra detta är ju oändligt idag.

Sen tror jag att män många män börjat förstå att jämlikhet som den har presenterats snarare polariserar än bygger någon gemenskap.
Varför tror du att många män börjat förstå det, och kan man se något utkristalliserat alternativ män funderar över?
Citera
2020-08-31, 19:24
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Men gud så töntigt. Skriv till den berörda personen istället för att leta upp något gammal och sen sitta och försöka skitsnacka bakom ryggen med någon annan som en ängslig elak kärring.

Jag uppskattade hans upptäckt i alla fall. Alltid kul att få vatten på sin kvarn.
Citera
2020-08-31, 19:44
Medlem
LadySwedens avatar
vill
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kanske inte, men samhället verkar inte heller uppfostra flickor feministiskt eller som att det skulle vara ett nederlag att vara till lags eller till att se kukar och män som sina fiender.

Men du får gärna komma med källor på dina påståenden.
Jag tror snarare att det är nedlagt i flickor/kvinnor helt naturligt att vara till lags. Det är detta som gör kvinnor så kapabla till vård och omsorg, kvinnor ser konstant efter vad andra vill ha/ behöver och försöker tillgodose detta.

Om resonemanget stämmer kan ingenting ändra detta i grunden, men genom att förstöra flickors grundtrygghet kan man då få dem att ge sig åt ovärdiga människor, eftersom de då inte förstår värdet i att ge sin sexualitet åt en man som bevisat sig värdig den.

Tillit får man inte gratis, och den ska inte vara gratis heller. Det finns vargar av båda könen.
Citera
2020-08-31, 19:47
Bannlyst
Är man mentalt stabil om:

1) Ens arbetsgivare på låtsasjobbet man fick anseratt man har låg iq och är dum i huvudet
2) Om man hamrar i väggen och golv mitt i natten så att andra grannar hamrar tillbaka
3) Att hon springer till badrummet så att hon ska spola så fort du varit på toaletten eller duschat?
4) Att hon spolar i toaletten så fort du stiger innanför dörren?
5) Att hon låter det ringa med högtalaren på i 10-15 signaler. Om personen eller myndigheten inte svarat inom tre-fem signaler (myndigheter jobbar inte helger) så kommer de inte att svara efter 15 signaler heller.
6) Om man sitter med örat mot väggen eller golvet och springer till samma rum som grannen för att spola eller hamra. Innebär det att man är mentakt stabil och ska ha vårdnaden?
7) Om man kastar ned jord, matrester, krossat glas och övervattnar blomlådan bara för att man är dum i huvudet, ska man ha vrdnaden då?
8) Om man skickar kriminella till grannen för att grannen klagat på de utdragna och långa bråken nattetid som handlar att hon blåser sin sambo på pengar innebär det att man är mentalt frisk eller bara psyksjuk? När det sedan kommer fram att dessa kriminella som ryckt och dragit i ytterdörren blivit inspelade och att hela sekvensen finns på internet så att 3M+ följare kan se vem det är som ryckt och försökt trycka i en nyckel i ens låsta ytterdörr så kanske det nte var så smart eller att det blev minst en polisanmälan från balkongen så att alla i grannskapet hört vad det handlade om
9) Om man slår på ledstången så det dånar i hela trappan och lär ens son att göra detsamma. Är man smart eller bara blåst
10) Om man lär sin unge att trycka på nödsignalen i hissen så att det hörs i hela trappan. Är man smart eller ska man ha vårdnaden om sin son?
11) OM man skaffat unge för att man sjölv ska få mer pengar att handla och konsumera åt sig själv, är det därför man skaffar unge?

Om andra bidragsförlorare och fuskare anser att du är en riktig och har låg iq. Innebär det att du själv ska anse att du är smart bara för att du blåst din sambo och använder ditt barn för att du ska kunna få mer i bidrag och så att ungen kan göra introverta, kriminella och antisociala saker åt dig, och som du sedan kan skylla på ungen?

Sedan har vi djurplågeri:

Om man passar en hund svart, plågar hunden så att den skäller nattetid 0130-0530 eller i trappan innan man går n eller ut. Innebär det att man är mentalt stabil eller bara mentalt dum i huvudet och en sadist som borde sitta inlåst. Om polis, myndigheter, grannar och hyresvärd har sagt till dig men att du blir provocerad av det. Ska du jobba inom hemtjänsten och ta hand om gamlingar? Jag hade aldrig velat ha en djurplågare och mentalt instabil som blir provocerad av att bli tillsagd att sköta eller komma i närheten av mina släktingar. Om dina egna landsän säger att du är en som ingen vill ha att göra med. Innebär det att du är en guldklimp och en kvinna som alla vill vara med.

Varför undviker normalintelligenta män dessa som ingen vill ha att göra med? Problem kan man skapa själv och behlöver inte stinkande skitar som sjölva anser sig vara smarta men inte ens kommer i närheten av normal intelligens. Att tråla på register och internet efter en granne för att kunna hetsa upp sig och bli avundsjuk är ju inte speciellt smart när grannen ser exakt vem det är som sysslar med detta och behöver fylla sitt meningslösa och händelsefattiga liv men klart är man en förlorare och vet om att man ör det så är det ju alltid någon annans fel att man är det och då måste man ju ha någon man kan vara avundsjuk på och snacka om fast det är man själv som är psyksjuk. Om polis och alla andra säger att man är psyksjuk då är man förmodligen det också. Vem annars skulle plåga en hund eller syssla med stalking för att fylla sitt psyksjuka liv?
Citera
2020-08-31, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror att en stor bov är att vi itutas att kvinnors drift skulle vara, eller kunna bli, lika hög som männens. Då blir det lätt att tro att något är fel med kvinnans drift,
och då vill man förstås åtgärda själva felet.
... Men kvinnan kan inte ändra sin drift mer än mannen kan det.

Jag håller på att begrunda det här du skriver om att göra slut om det inte funkar. Jag kan se logiken i det du skriver. Återkommer om det.

Absolut är det så och det var hela min poäng. Att man måste förstå att män och kvinnors sexualitet/drift skiljer sig åt, lära sig mer om sin egen och ta ansvar för att det blir bra ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag uppskattade hans upptäckt i alla fall. Alltid kul att få vatten på sin kvarn.

Mycket tveksamt om personen i fråga kommer se det som vatten på din kvarn .
Citera
2020-08-31, 20:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Mycket tveksamt om personen i fråga kommer se det som vatten på din kvarn .

Ja men det bryr jag mig inte så mycket om, jag har redan myst åt saken. Kanske är det lite ot och kanske lite småsint men man får ju stå för vad man säger så elakt tycker jag inte det är utan det var på ämnet en väldigt upplysande post faktiskt.
Citera
2020-08-31, 20:44
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag tror snarare att det är nedlagt i flickor/kvinnor helt naturligt att vara till lags. Det är detta som gör kvinnor så kapabla till vård och omsorg, kvinnor ser konstant efter vad andra vill ha/ behöver och försöker tillgodose detta.

I olika grad ja. Många kvinnor är väldigt omsorgsfulla, många andra kvinnor - inte så mycket, knappt alls. Och allt däremellan. En del kvinnor blir nästan självutplånande och får lära sig efter utbrändhet med mera att bli bättre på att lyssna på sin egen kropp, vilja och behov.

Det är lätt att bli utnyttjad, tagen för given och många människor ser snällhet och tjänstvillighet som svagheter - tyvärr.

Citat:
Om resonemanget stämmer kan ingenting ändra detta i grunden, men genom att förstöra flickors grundtrygghet kan man då få dem att ge sig åt ovärdiga människor, eftersom de då inte förstår värdet i att ge sin sexualitet åt en man som bevisat sig värdig den.

Ja trygghet i sig själv och känna egenvärde är ovärderligt.

Citat:
Tillit får man inte gratis, och den ska inte vara gratis heller. Det finns vargar av båda könen.

Stämmer.
Citera
2020-08-31, 21:55
Medlem
Citat:
Låter ju jävligt konstigt, fick hon en förlossningsdepression? Är hennes sexdrift helt off kanske det är något kemiskt.

Nja parterapi ger jag inte ett jävla något för men du skulle ju definitivt pushat på och ställt henne mot väggen. Fast det vore ju i så fall hon som ställde till det och inte du, det var hon som ändrade sig och som jag ser det i ditt läge så var det ju dömt att misslyckas i vilket fall så lika bra att ta tjuren vid hornen men visst står man där med barnen är det väl en annan sak. Haha ja är väl skönt när man kan vara ärlig.

Ja, det är möjligt. Något jag har tänkt på och tagit upp med exet för några år sedan, men som exet har avfärdat. Det har varit lite olika förklaringar. Allt från sömnbrist och att exet hellre lägger ner tid på våra barn (vilket är ok för mig då barnen är det absolut viktigaste för oss båda, men man behöver vårda den vuxna kärleksrelationen också), till att lusten inte finns, till att jag är för "dominant" (inte sexuellt dominant alltså, utan i vardagslivet) och att det har fått exet att tappa lusten. Olika förklaringar olika gånger. när jag har lyft både förlossningsdepression eller annan typ av ohälsa har exet bara ryckt på axlarna åt saken. Sedan är exet ganska handlingskraftig och får mycket gjort (som exet gillar att göra). Så jag vet inte, komplext är det.

Ja, hade det varit en annan person än barnens medförälder som hade varit såhär så hade jag absolut ställt personen mot väggen, inte bara för detta med det uteblivna sexlivet, utan för en mängd andra saker som inte kändes bra. Men det blir ganska mycket skörare när man har barn ihop. JA, det är skönt!
Citera
2020-08-31, 21:59
Medlem
Citat:
Så sorgligt när sådana som du har söner, stackars jävlar. Att du skulle vara mindre av en total kvinnogris irl är nämligen ingen som tror på.
Ditt fjantiga sätt gör att det känns som slöseri med tid att svara dig, men barnuppfostran är ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat så jag gör ett nytt försök och hoppas att du klarar av att hålla dig till verkligheten och inte svävar ut i din fantasivärld igen.

Du vet ju ingenting om mina söner så jag kan berätta att båda två mår bra och är nöjda med sina liv, båda har bra vänner och en aktiv fritid, och båda har flickvänner. Båda har hittills uppnått det de vill i sina liv när det gäller studier, extrajobb, och körkort.

På vilket sätt anser du att det är synd om mina söner, och hur tycker du att man ska uppfostra barn?

Vad av det vi lär våra barn, att se sitt eget värde, vara omtänksamma, lära sig tänka självständigt, fatta egna beslut, och att stå för sina egna handlingar och åsikter, anser du vara fel?

Citat:
Allt jag läser ut av det där är hennes psykopati och hans tofflande. Hon erkänner alltså att hon slog honom och inte fick tillbaks, då var hon nöjd, när hon visste att hon kunde verbalt och fysiskt attackera sin man utan repressalier. Visst är hon galen alltid, en Johanna Möller typ som jag sagt innan.
Den ena inbillar sig att min man är en kriminell våldsverkare och den andra inbillar sig att han är en toffel, väldigt spridda skurar alltså och båda har ni fel.

Jag har aldrig slagit min man annat än vid sparring, och jag har aldrig slagit någon annan utom vid träning och som självförsvar.

Att du anser att det är galet och psykopatiskt att testa ordentligt om personen man tänker skaffa barn med är stabil det får stå för dig, men du har å andra sidan inte haft min uppväxt med grov misshandel.
Citera
2020-08-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Diskussionen skiter fullständigt i om du anser dig vara en perfekt förälder eller inte, och dina döttrar. Diskussionen sker på en samhällelig nivå.
Döttrar uppfostras precis som söner, av föräldrar. Personligen vet jag inga föräldrar som överlåter sina barns uppfostran på samhället så att de uppfostras på ditt ”samhälleliga” sätt, men det är väl förståeligt att samhället inte gör föräldrars jobb lika bra som föräldrar.
Citera
2020-08-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Döttrar uppfostras precis som söner, av föräldrar. Personligen vet jag inga föräldrar som överlåter sina barns uppfostran på samhället så att de uppfostras på ditt ”samhälleliga” sätt, men det är väl förståeligt att samhället inte gör föräldrars jobb lika bra som föräldrar.
Jo det har skett länge, kallas skolplikt och är en indoktrinerande institution.
Citera
2020-08-31, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Den här "Neverhesitate" är helt jävla galen.

https://www.flashback.org/sp69541263

Saxat ur en annan tråd där hon beskriver sig, sin man och hans våldsverkande vänner som en typ av män som står över alla andra i moral och redighet.

Riktig härskarteknik där hon utmålar alla män i sin närhet som bättre än alla andra.

Hon menar att en man som inte törs säga vad han tycker är en man som slår kvinnor. När hela Sverige är fullt av män som inte törs säga vad de tycker. Men visst alla är kvinnomisshandlare förutom hennes perfekta män.
Oj vad det verkar ha träffat en öm punkt hos dig att jag i ett inlägg för 8 månader sedan skrev att det är ofta män missbedömer vilken typ av män det är som är farliga för kvinnor.

Om det känns bättre för dig så kan jag tala om att jag självklart inte menar att alla mentalt svaga män med låg självkänsla och som inte vågar säga vad de tycker, som inte drar uppmärksamheten till sig men bär på mycket vrede, skulle vara kvinnomisshandlare. Min erfarenhet efter att ha försökt hjälpa flertalet kvinnor som blivit misshandlade är dock att det är den typ av man som jag beskrev som ofta är förövare, och det är vanligt att män tror att kvinnomisshandlare är en helt annan typ.

Det är 8 månader sen jag skrev det, fundera på varför du tagit så illa vid dig att du fortfarande hänger kvar i det och nu TVÅ gånger i olika trådar tagit upp det. Min man och hans vänner är inte kriminella våldsverkare som anser sig stå över lagen, läs gärna vad jag skrivit igen eftersom du har missförstått det rejält, be gärna någon som är lite mer i balans att förklara för dig. Sen rekommenderar jag att du försöker lägga det bakom dig, och gå vidare i livet.

Kvinnomisshandlare är du först när du misshandlar en kvinna, oavsett hur nära min beskrivning av den vanligaste typen av kvinnomisshandlare träffade just dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in