Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jo det handlar om attraktion när en kvinna väljer man för hans status, vilket jag just förklarade för dig.
Dessa är inte långt ner på statusstegen, tvärtom de har oftast hög social status.
Haha, jo det spelar visst stor roll hur mycket pengar de har eller hur kända de är. Eller tror du att en fotbollsstjärna i Premier League lever i ofrivilligt celibat bara för att han är blyg och har alldagligt utseende?
Det är väl ingen som har sagt att dessa saker inte får damer på fall.
Du kan rada upp hur många exempel du vill, du motbevisar inte hypergamins existens för det.
Vad konstigt förresten att män mellan 174-178 cm får kvinnor som är kortare än dem...
Men tack för att du tar upp längd för det är ytterligare ett tydligt exempel på kvinnors hypergami. Jag har själv aldrig stött på någon som kan tänka sig en man som är kortare än henne. Ja, det finns men det är sällsynsa undantag. Får kvinnor välja endast EN sak med en man som är ett absolut måste så är det att han ska vara längre, det är de mycket tydliga med och de skäms inte för att diskriminera och ibland till och med håna män som inte når upp till deras längdkrav (samtidigt som det är förbjudet för män att yttra preferenser kring vikt t ex men det är en annan diskussion).
Tja, vad gäller längden beror det snarare på att det inte finns så många långa kvinnor i min bekantskapskrets. De längsta är cirka 175 cm. Jag känner i övrigt flera kvinnor som varit tillsammans med lika långa män/kortare män än dem själva. Kvinna: 172 cm med man på 172 cm. Kvinna: 175 cm med man på 174 cm. osv. Men då har det alltså varit kvinnor som är över medellängd själva.
I övrigt. I mina kretsar skiljer sig inte männen och kvinnorna från varandra. Vi alla vill ha snyggingar med bra inre egenskaper. Vi skiter i kändisskap/hög status/god ekonomi hos våra partners.
Och du svarade faktiskt inte på mina frågor. jag tror inte ens du läste mitt inlägg ordentligt. Men för att göra det tydligare för dig:
1. Jag har några manliga polare som är halvkändisar, rika och med hög social kompetens och fina bra inre egenskaper. De ser ganska alldagliga ut.
2. Sedan har jag några manliga polare som mer eller mindre räknas som låginkomsttagare, inte är kända, inte har hög status. Men som ser jävligt bra ut och har bra inre egenskaper.
3. Sedan har jag ytterligare några polare som är låginkomsttagare, inte är kända, inte har någon hög status. Ser alldagliga ut. Har fina och bra inre egenskaper. De har dock välutvecklade skills i att ragga på damer.
Om detta med "kvinnlig hypergami" skulle stämma, så kan man ju tycka att grupp 1 skulle ha lättast att få damer. Men så är
inte fallet. Visst får de damer, men det är glest mellan damerna. Grupp 2 och grupp 3 däremot har lätt för att få damer. Och ja: vi brukar hänga i samma sammanhang som varandra. Kvinnorna dras till männen i grupp 2 och 3. Och inte bara för ons/ragg, utan de kärar även ner sig i männen i grupp 2 och 3.
Så. Hur förklarar du detta med "kvinnlig hypergami"? Ett jävligt snygg utseende ihop med fina inre egenskaper alternativt ett alldagligt utseende ihop med fina inre egenskaper och välutvecklade skills i att ragga, verkar vara framgångskonceptet, snarare än rikedom och kändisskap och hög status.