2020-08-31, 16:53
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Har du källor till dessa påståenden?

Jag läser just nu om tonårsflickor/unga kvinnor som skadas fysiskt för att de försöker tillfredsställa sina pojkvänners vilja/behov av att ha våldssex. Hur får du det till att de uppfostras till att inte tillgodose pojkars och mäns behov? Jag ser det som nästintill självutplåning för att tillgodose någon annans behov.
Ett annat sätt att se det är att hela kulturen lär flickor att deras sexualitet är bästa vägen att få män att bekräfta dem. Flickor får inte veta att deras kvinnlighet är vad som attraherar män, och kvinnor blir de. De behöver inte göra något för att bli kvinnor, allt som behövs är att bli trygg i vilka de redan är.
Det är sedan det här inre jaget som attraherar en bra äkta man, och en bra man vill aldrig skada sin kvinna. Han är beredd att dö för henne.
Det är detta som krävs för 100% tillit, och den är värd att vänta på.

Unga kvinnor är helt vilse idag.
Citera
2020-08-31, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Grundproblemet är att man förkastat tusenårig kunskap (religionerna, konservatism etc.) då de står i vägen för politiska förändringar.

Den nya kollektivismen som bygger på åsikter istället för blodsband och lång lojalitet är direkt förödande. Folk blir oerhört svaga när de ständigt riskerar att förlora sitt umgänge. I den mån de har något umgänge över huvud taget.

Någon beskrev Sverige som en stor sekt och det ligger mycket i det. Gäller att bygga upp ett konservativt liv vid sidan av sin karriär, med andra som har kommit till samma insikt.

Och en sekt behöver en yttre fiende - nazistincels tex.
Citera
2020-08-31, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Nåväl, vid puberteten kommer likväl sexualitetens inträde. Idag uppfostras flickor feministiskt, dem ska lära sig vara misstänksamma mot pojkar och män och se det som ett nederlag att tillgodose pojkars mäns behov.
Uppfostrar du dina döttrar så? Jag gör det inte. Fast jag uppfostrar dem inte heller till att tillgodose pojkars och mäns behov för tjejers problem är ofta det motsatta, att de försöker vara för mycket till lags.

Däremot vet de att man inte kan lita på alla. Men de har bra män omkring sig, plus bröder och fina pojkvänner, så jag skulle säga att de har en bra och realistisk syn på män.
Citera
2020-08-31, 17:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poludnitsa
Håller med dig här med. Men tror också att det från början handlar om att man har rätt sexuell kompabilitet med sin partner och en bra kommunikation, och har man valt rätt borde han kunna få en på bättre tankar än dammsugning. Förutsatt att det inte skulle vara jätte jätte dammigt, då får det dammsugas först.

Men förstår vad du menar. Vissa har någon slags prinsessan på ärten sexlust och tror att om bara det och det görs först (av honom) så kommer lusten sen, men nej, så funkar det ju inte heller. Tycker igen att det är bättre att göra slut i så fall än att en eller båda går runt och lider i ett förhållande som inte fungerar.
Jag tror att en stor bov är att vi itutas att kvinnors drift skulle vara, eller kunna bli, lika hög som männens. Då blir det lätt att tro att något är fel med kvinnans drift,
och då vill man förstås åtgärda själva felet.
... Men kvinnan kan inte ändra sin drift mer än mannen kan det.

Jag håller på att begrunda det här du skriver om att göra slut om det inte funkar. Jag kan se logiken i det du skriver. Återkommer om det.
Citera
2020-08-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Uppfostrar du dina döttrar så? Jag gör det inte. Fast jag uppfostrar dem inte heller till att tillgodose pojkars och mäns behov för tjejers problem är ofta det motsatta, att de försöker vara för mycket till lags.

Däremot vet de att man inte kan lita på alla. Men de har bra män omkring sig, plus bröder och fina pojkvänner, så jag skulle säga att de har en bra och realistisk syn på män.
Diskussionen skiter fullständigt i om du anser dig vara en perfekt förälder eller inte, och dina döttrar. Diskussionen sker på en samhällelig nivå.
Citera
2020-08-31, 18:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ett annat sätt att se det är att hela kulturen lär flickor att deras sexualitet är bästa vägen att få män att bekräfta dem. Flickor får inte veta att deras kvinnlighet är vad som attraherar män, och kvinnor blir de. De behöver inte göra något för att bli kvinnor, allt som behövs är att bli trygg i vilka de redan är.
Det är sedan det här inre jaget som attraherar en bra äkta man, och en bra man vill aldrig skada sin kvinna. Han är beredd att dö för henne.

Ja detta håller jag med dig om. Det koncentreras enormt mycket på yta när det gäller tjejer/unga kvinnor. Det är en miljardindustri.

Här måste samhället i övrigt trycka på att utveckling av personligheten/det inre är viktigare och mer hållbart för individen själv.
Citera
2020-08-31, 18:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Vad bevisar du med det exemplet? Uppfostrar svenskt samhälle till detta? Kanske är ett pubertalt uppror mot rådande feministisk doktrin, eller bara ett tecken på hur dåligt både flickor och pojkar mår när allt naturligt är satt ur spel.

Kanske inte, men samhället verkar inte heller uppfostra flickor feministiskt eller som att det skulle vara ett nederlag att vara till lags eller till att se kukar och män som sina fiender.

Men du får gärna komma med källor på dina påståenden.
Citera
2020-08-31, 18:39
Medlem
Citat:
Kanske inte, men samhället verkar inte heller uppfostra flickor feministiskt eller som att det skulle vara ett nederlag att vara till lags eller till att se kukar och män som sina fiender.

Men du får gärna komma med källor på dina påståenden.

Samhället uppfostrar flickor till att bli offer så det finns mycket feminism där bakom.

Uppfostra tjejer med kärlek, gränser och framförallt ansvar. Låt dem ta konsekvenserna av sitt agerande.

Ja, jag uppfostrar min dotter så.
Citera
2020-08-31, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

Håller med dig fullt ut.

Har mött så många kvinnor som helt förstört sitt psyke på det här. Men möjligheterna att göra detta är ju oändligt idag.

Sen tror jag att män många män börjat förstå att jämlikhet som den har presenterats snarare polariserar än bygger någon gemenskap.
Citera
2020-08-31, 18:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja detta håller jag med dig om. Det koncentreras enormt mycket på yta när det gäller tjejer/unga kvinnor. Det är en miljardindustri.

Här måste samhället i övrigt trycka på att utveckling av personligheten/det inre är viktigare och mer hållbart för individen själv.
Att vara attraktiv för det motsatta könet är en inbyggd drivkraft, tänker jag. Därför menar jag att det är av vikt att lära flickor (och även pojkar) att det finns enorm attraktionskraft i våra inre könsegenskaper.

Vi behöver inte lära barn och unga vad dessa egenskaper är, som sagt. Barnen är redan pojkar och flickor. Istället bör vi lära dem att de redan bär med sig detta.

Hur ser du på det?

Hur vänder vi utvecklingen?
Citera
2020-08-31, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Så sorgligt när sådana som du har söner, stackars jävlar. Att du skulle vara mindre av en total kvinnogris irl är nämligen ingen som tror på.

Den här "Neverhesitate" är helt jävla galen.

https://www.flashback.org/sp69541263

Saxat ur en annan tråd där hon beskriver sig, sin man och hans våldsverkande vänner som en typ av män som står över alla andra i moral och redighet.

Riktig härskarteknik där hon utmålar alla män i sin närhet som bättre än alla andra.

Hon menar att en man som inte törs säga vad han tycker är en man som slår kvinnor. När hela Sverige är fullt av män som inte törs säga vad de tycker. Men visst alla är kvinnomisshandlare förutom hennes perfekta män.
Citera
2020-08-31, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Den här "Neverhesitate" är helt jävla galen.

https://www.flashback.org/sp69541263

Saxat ur en annan tråd där hon beskriver sig, sin man och hans våldsverkande vänner som en typ av män som står över alla andra i moral och redighet.

Riktig härskarteknik där hon utmålar alla män i sin närhet som bättre än alla andra.

Hon menar att en man som inte törs säga vad han tycker är en man som slår kvinnor. När hela Sverige är fullt av män som inte törs säga vad de tycker. Men visst alla är kvinnomisshandlare förutom hennes perfekta män.

Men gud så töntigt. Skriv till den berörda personen istället för att leta upp något gammal och sen sitta och försöka skitsnacka bakom ryggen med någon annan som en ängslig elak kärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in