2020-08-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jag kan väl förstå det om han är så nära sina rötter osv men att påstå att han är "jävligt intressant" efter den säsong han haft hittils är nog inte riktigt något jag kan hålla med om. Då är tröskeln för "jävligt intressant" lite för låg för mitt tycke.

Hoppas han trivs i Finländska landslaget och att det går bra för dem.

Han är ju dock intressant då han är född 2002 och spelar mittback vilken jag anser är en av dem svåraste positionerna att få speltid på och när han väl spelat så är det inte direkt han eller dem unga i AIK som gjort misstag utan det är dem äldre som inte tar sitt ansvar. Så han är solklart intressant spelare.
Citera
2020-08-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Han är ju dock intressant då han är född 2002 och spelar mittback vilken jag anser är en av dem svåraste positionerna att få speltid på och när han väl spelat så är det inte direkt han eller dem unga i AIK som gjort misstag utan det är dem äldre som inte tar sitt ansvar. Så han är solklart intressant spelare.
Han är bra för sin ålder men jag tycker inte jag sett han se ut som någon stor talang eller liknande. Han har definitivt tiden till fördel och får redan speltid, men just nu skulle jag personligen inte säga att han är väldigt intressant.

Hade dock gärna haft honom i svenska led istället för finländska. Skadar inte med mer unga mittbackar.
Citera
2020-08-29, 19:08
Medlem
Citat:
Han är bra för sin ålder men jag tycker inte jag sett han se ut som någon stor talang eller liknande. Han har definitivt tiden till fördel och får redan speltid, men just nu skulle jag personligen inte säga att han är väldigt intressant.

Hade dock gärna haft honom i svenska led istället för finländska. Skadar inte med mer unga mittbackar.

Om Sverige hade vågat sätta in unga spelare så hade han kanske spelat i U21 men tror inte någon som spelar i ett A-lag i allsvenskan är så sugen att spela kval med någon med U-sektion.

Om han får frågan om att spela för Sveriges U21 tror jag han hade valt det.

Personligen tycker jag att han är en stortalang i allsvenskan men det finns väldigt många i allsvenskan i år som är unga som får spela vilket jag inte minns när det hände senast men det är typ bara 3 mittbackar som fått kontinuerligt med speltid och det är Tihi, Tollinsson och Widell och tycker Tihi har gjort det bäst hittills av dem.
Citera
2020-08-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Om Sverige hade vågat sätta in unga spelare så hade han kanske spelat i U21 men tror inte någon som spelar i ett A-lag i allsvenskan är så sugen att spela kval med någon med U-sektion.

Om han får frågan om att spela för Sveriges U21 tror jag han hade valt det.

Personligen tycker jag att han är en stortalang i allsvenskan men det finns väldigt många i allsvenskan i år som är unga som får spela vilket jag inte minns när det hände senast men det är typ bara 3 mittbackar som fått kontinuerligt med speltid och det är Tihi, Tollinsson och Widell och tycker Tihi har gjort det bäst hittills av dem.
Jag håller inte med om myten om att "sverige inte vågar spela unga" i landslagen. Iaf inte under senare år. Det är mer att man är realistisk och inser att en ung spelare som lirar 1-2 säsonger i svaga allsvenskan inte ska in i landslaget direkt. U21 visst, och det sker konstant och har alltid gjort, men inte A laget.

Och U21 är rätt konkurrenskraftigt faktiskt.

Men som någon sa ovan, han pratar flytande finska och ska tydligen vara nära sin finska släkt och rötter så tvek på om han valt Svenska U21 om det stämmer.

Håller med helt om att det är mycket unga iår i Allsvenskan. Älskar det! Skitkul faktiskt, iaf om man är ganska neutral och gillar att spana på framtiden så att säga.
Citera
2020-08-30, 17:11
Medlem
Oyarzabal i Sociedad har fått Covid.

Någon som Isak spelade med så sent som i förrgår tror jag.

Trist som fan om Isak blir sjuk.
Citera
2020-08-30, 22:32
Medlem
Citat:
Oyarzabal i Sociedad har fått Covid.

Någon som Isak spelade med så sent som i förrgår tror jag.

Trist som fan om Isak blir sjuk.

På tal om corona så är nu Martin Olsson utesluten efter HIFs corona problem.

Förhoppningsvis blir Gagliolo uppkallad.
Citera
2020-08-30, 22:35
Bannlyst
Varför kan Martin Olsson spela för Helsingborg trots Corona i laget, men i landslaget blir han petad av Janne p.g.a. smitta i laget?

Dubbelmoralen är total i år.
Citera
2020-08-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Varför kan Martin Olsson spela för Helsingborg trots Corona i laget, men i landslaget blir han petad av Janne p.g.a. smitta i laget?

Dubbelmoralen är total i år.

Om han testat negativt ser jag inte problemet, men i Sveriges 24 manna-trupp där Olsson är att betrakta som 24:e bäst så kan jag förstå att man tar det säkra före det osäkra. Han skulle inte få spela en enda minut ändå.
Citera
2020-08-30, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om han testat negativt ser jag inte problemet, men i Sveriges 24 manna-trupp där Olsson är att betrakta som 24:e bäst så kan jag förstå att man tar det säkra före det osäkra. Han skulle inte få spela en enda minut ändå.

Förvisso, men då behöver man ju inte hänvisa till Corona. Bättre att tagit med någon annan redan från början. Janne är så tröttsam, vågar aldrig pröva nytt, kör med sina gullebarn Berg, Ekdahl och Lindelöf.
Citera
2020-08-30, 23:56
Medlem
Citat:
Förvisso, men då behöver man ju inte hänvisa till Corona. Bättre att tagit med någon annan redan från början. Janne är så tröttsam, vågar aldrig pröva nytt, kör med sina gullebarn Berg, Ekdahl och Lindelöf.

Alla "gullebarn" du nämner är ordinarie på hög nivå och har visat sig vara viktiga pjäser for landslaget. Hade du velat se en massa 21-åringar på plan istället? Kan så gott som lova dig att det går sådär då.
Citera
2020-08-30, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Alla "gullebarn" du nämner är ordinarie på hög nivå och har visat sig vara viktiga pjäser for landslaget. Hade du velat se en massa 21-åringar på plan istället? Kan så gott som lova dig att det går sådär då.

Tycker du t.ex. Berg håller måttet?
Citera
2020-08-31, 00:01
Medlem
Citat:
Tycker du t.ex. Berg håller måttet?

Låg bakom många mål under detta kval, hans spelförståelse ska inte gå obemärkt förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in