Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Om Sverige hade vågat sätta in unga spelare så hade han kanske spelat i U21 men tror inte någon som spelar i ett A-lag i allsvenskan är så sugen att spela kval med någon med U-sektion.
Om han får frågan om att spela för Sveriges U21 tror jag han hade valt det.
Personligen tycker jag att han är en stortalang i allsvenskan men det finns väldigt många i allsvenskan i år som är unga som får spela vilket jag inte minns när det hände senast men det är typ bara 3 mittbackar som fått kontinuerligt med speltid och det är Tihi, Tollinsson och Widell och tycker Tihi har gjort det bäst hittills av dem.
Jag håller inte med om myten om att "sverige inte vågar spela unga" i landslagen. Iaf inte under senare år. Det är mer att man är realistisk och inser att en ung spelare som lirar 1-2 säsonger i svaga allsvenskan inte ska in i landslaget direkt. U21 visst, och det sker konstant och har alltid gjort, men inte A laget.
Och U21 är rätt konkurrenskraftigt faktiskt.
Men som någon sa ovan, han pratar flytande finska och ska tydligen vara nära sin finska släkt och rötter så tvek på om han valt Svenska U21 om det stämmer.
Håller med helt om att det är mycket unga iår i Allsvenskan. Älskar det! Skitkul faktiskt, iaf om man är ganska neutral och gillar att spana på framtiden så att säga.