Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Svaret har jag redan givit. Jag är aldrig ovillig, och tycker alltid om det. Undantaget om jag har brutit ryggen då, eftersom här verkar florera folk med hela alfabetet måste man kanske förklara det. Min man gillar dock inte att plåga mig, och har jag brutit ryggen blir sex en plåga.
Frågan jag ställt är varför kvinnor inte tycker om att ha sex med sina män. Svaret har varit att de tycker om det ibland, när de är kåta. Alltså är de inte kåta på sina män, de använder männen enbart som utlopp för sin egen drift. Driften finns nämligen oavsett, men är det så att man älskar att ha sex med en specifik man stegras lusten av den specifika mannen (eller kvinnan).
Nej, du har inte svarat på mina frågor, så här kommer inlägget och frågorna igen.
Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?
Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt? För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull.
Om du alltid vill ha sex med din man så vill du ju ha sex, men det du skrivit flera gånger är att du har ställa upp sex för att HAN vill ha det.
Vilken sorgligt skev bild du måste ha av sex om du tror att man använder sin man som en dildo om man bara har sex när man är kåt. Anledningen till att vi bara har sex när båda är kåta och villiga är för att jag älskar min sexualitet och är rädd om den, och för att min man älskar min kåthet.
För mig är sex något underbart och magiskt som ger både mig, min man, och oss som par, enormt mycket. Hade jag levt med en man som din så hade min sexlust krympt så den hamnade på samma nivå som din, och där vill jag verkligen inte hamna.
Glömde du att svara på hur du tror att din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?
Om du är ärlig mot honom och han är okej med läget så är ni ju perfekta för varandra. För kvinnor som likt dig bara vill ha sex en gång i månaden så behövs det antingen en man med lika låg sexdrift eller en man som lika gärna tömmer i någon som inte vill ha sex. För en man med hög sexdrift som bara vill ha sex med någon som är kåt och villig vore det ju vidrigt att leva med någon som har lika låg lust som du.
Frågan försvinner inte bara för att du låtsas att den inte finns, så jag upprepar den igen: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?