2020-08-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Staten kan, men staten gör det inte, även om undantag finns.

Män som vill ta ansvar för sin familj bör välja med omsorg. Jag förstår dem som hämtar en fru från Filippinerna.

Jaha, vad vill de stackars fäderna nu ha för rätt till barnen som de inte kommer att nyttja? Vilka fördelar har de?

Nu har du nog lite sned bild, fäder har alltid brytt sig om sina barn.

En rättighet att vara förälder vore väl något.
Citera
2020-08-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Mot dig och för LadySweden talar all vetenskap, sånt där med triggerwarning, som påvisar att mannens sexualdrift generellt är långt mycket högre än kvinnans.

Om den är högre så kvarstår fortfarande det faktum att lusten går upp och ned för båda parter och det får man i en sund relation förhålla sig till. Eller tycker du att kvinnor ska bita ihop och fejkstöna sig igenom ett samlag lika torrt som en öken för att tillfredställa sina män?
Citera
2020-08-30, 19:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Hmm det är synd om mig eftersom jag inte lever era sexlösa, kravfyllda, osexiga och kärlekslösa förhållanden? Det du beskriver låter så svennigt och så fejk, finns minst 4 affärer i det där du beskriver och när barnen flyttat ut så är det över. Dessutom är det helt ointressant vad kvinnan sitter och påstår om deras sexliv på nätet, hade jag pratat med era små tofflar hade en annan sanning så klart snabbt kommit fram. Perfekta radhusungar som mest skall se bra ut, awww.

Lustigt förresten att ingen av er ens bemöter snubben som hade en kvinna som vägra sex i år och inte ens ville diskutera saken. Kvinnogrisar hela högen.

Jag lever inte i ett sexlöst förhållande.

Jag lever inte ett kravfyllt förhållande.

Jag lever inte i ett osexigt förhållande.

Jag lever inte i ett kärlekslöst förhållande.

Jag lever inte i ett svennigt och fejk förhållande.

Finns inte minst 4 affärer i mitt förhållande.

Vi har inte barn.

Varför fortsätter du då debattera om du tycker det är ointressant att debattera med kvinnor?

Vad fanns där att diskutera? Han beskrev hur hans livssituation såg ut då och varför den såg ut som den gjorde och att han till slut tog sig ur den. Vem är jag att ifrågasätta hur andra lever sina liv.
Citera
2020-08-30, 19:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Bara för att driften finns där så betyder det inte att man alltid är kåt. Samma sak gäller även för män. Det låter faktiskt som att du projicerar din egen avsaknad av lust på andra kvinnor. Lusten går upp och ned och påverkas av många saker - familjeliv, stress, jobb, hur relationen är i övrigt, vilken del av livet man är i mm.
Så är det, bara för att driften finns där är man inte kåt. Det var ju även poängen, om du varit uppmärksam.

Driften gör att stimuli blir skönt och uppskattas, men en låg drift gör sig inte påmind av sig själv så som är fallet med hög drift.

De här kvinnorna i tråden är alltså inte kåta på sina män, de blir kåta ibland pga drift.
Citera
2020-08-30, 20:01
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Frågan jag ställt är varför kvinnor inte tycker om att ha sex med sina män.

Därför att de har brutit ryggen.
Citera
2020-08-30, 20:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Nu har du nog lite sned bild, fäder har alltid brytt sig om sina barn.

En rättighet att vara förälder vore väl något.
Jag var snäsig. Förlåt mig.

Ja, fäder bryr sig, men vad för rätt tänkte du på?

Jag menar att fler rättigheter att ta över mödrarollen är det sista som behövs.
Citera
2020-08-30, 20:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Vi har inte barn.

Varför fortsätter du då debattera om du tycker det är ointressant att debattera med kvinnor?

Vad fanns där att diskutera? Han beskrev hur hans livssituation såg ut då och varför den såg ut som den gjorde och att han till slut tog sig ur den. Vem är jag att ifrågasätta hur andra lever sina liv.

Visst skriv listor och upprepa det tills du tror på det själv, you go girl!

Det är ointressant att höra det kvinnliga perspektivet på vad män tycker om sexlivet, sadister som lever med en toffel får ju så klart som hon vill så hon är ju nöjd, han däremot är ju en helt annan femma.

Hans sambo är ju exakt som er. Så avslöjade att du inte nämner henne utan försöker lasta över det på han.
Citera
2020-08-30, 20:07
Medlem
Citat:

Vi har inte barn.

Du kanske inte gör det, det säger dock inget om hur din partner lever....
Citera
2020-08-30, 20:07
Medlem
Citat:
Svaret har jag redan givit. Jag är aldrig ovillig, och tycker alltid om det. Undantaget om jag har brutit ryggen då, eftersom här verkar florera folk med hela alfabetet måste man kanske förklara det. Min man gillar dock inte att plåga mig, och har jag brutit ryggen blir sex en plåga.

Frågan jag ställt är varför kvinnor inte tycker om att ha sex med sina män. Svaret har varit att de tycker om det ibland, när de är kåta. Alltså är de inte kåta på sina män, de använder männen enbart som utlopp för sin egen drift. Driften finns nämligen oavsett, men är det så att man älskar att ha sex med en specifik man stegras lusten av den specifika mannen (eller kvinnan).
Nej, du har inte svarat på mina frågor, så här kommer inlägget och frågorna igen.

Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt? För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull.

Om du alltid vill ha sex med din man så vill du ju ha sex, men det du skrivit flera gånger är att du har ställa upp sex för att HAN vill ha det.

Vilken sorgligt skev bild du måste ha av sex om du tror att man använder sin man som en dildo om man bara har sex när man är kåt. Anledningen till att vi bara har sex när båda är kåta och villiga är för att jag älskar min sexualitet och är rädd om den, och för att min man älskar min kåthet.

För mig är sex något underbart och magiskt som ger både mig, min man, och oss som par, enormt mycket. Hade jag levt med en man som din så hade min sexlust krympt så den hamnade på samma nivå som din, och där vill jag verkligen inte hamna.

Glömde du att svara på hur du tror att din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Om du är ärlig mot honom och han är okej med läget så är ni ju perfekta för varandra. För kvinnor som likt dig bara vill ha sex en gång i månaden så behövs det antingen en man med lika låg sexdrift eller en man som lika gärna tömmer i någon som inte vill ha sex. För en man med hög sexdrift som bara vill ha sex med någon som är kåt och villig vore det ju vidrigt att leva med någon som har lika låg lust som du.

Frågan försvinner inte bara för att du låtsas att den inte finns, så jag upprepar den igen: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
2020-08-30, 20:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Därför att de har brutit ryggen.
Det är alltså smärtsamt för dem att ligga med sina män, men snart är deras mäns svältkur över?
Citera
2020-08-30, 20:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Visst skriv listor och upprepa det tills du tror på det själv, you go girl!

Nej det är så man måste bemöta dina vanföreställningar. You go aspie!

Citat:
Det är ointressant att höra det kvinnliga perspektivet på vad män tycker om sexlivet, sadister som lever med en toffel får ju så klart som hon vill så hon är ju nöjd, han däremot är ju en helt annan femma.

Nämen usch då, det förstår jag att du inte vill prata med dessa.

Citat:
Hans sambo är ju exakt som er. Så avslöjade att du inte nämner henne utan försöker lasta över det på han.

Vem syftar ditt "er" på? Rösterna i ditt huvud?

Nej jag är inte som hans sambo.

Jag lastade inte honom för något.
Citera
2020-08-30, 20:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är alltså smärtsamt för dem att ligga med sina män, men snart är deras mäns svältkur över?

Absolut, så fort deras ryggar läkt. Då blir det åka av!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in