2020-08-30, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jag skulle aldrig bli ihop med någon som tänker så rubbat så hur kan det ens hända? Kan du sluta projicera kanske i 4 sekunder och förstå att du är en avart och inte fungerar som kvinnor gör generellt så kanske du kan börja greppa hela saken. Det är väldigt viktigt att poängtera att det är bara tofflar som blir ihop med sådana som er. Jag skulle aldrig acceptera en kvinna som tänker som er, jag skulle inte varken ligga med henne eller bli ihop med henne, sexuellt ängsliga småtjejer är ju vad ni är, du kan liksom låtsas att du knullar hur mycket som helst och har det sååååååååå bra men i varje jävla post du gör avslöjar du ju hur sexuellt ängslig du är och att du är en kvinnogris och totalt jävla osexig dessutom. Vad du vill med alla dina halmgubbar vet jag inte och att du ens insinuerar våldtäkt avslöjar bara dig, det säger allt om dig och inget om mig, du är sjuk. Jag har aldrig haft en tjej som sagt nej, längsta är 7 år. Hade jag någonsin träffat en tjej som inte vill ligga med mig oavsett jävla anledning så hade jag givetvis dumpat henne direkt, hänger du med?

Vad får du ut av att säga nej bara för att såra mannen? När förstod du att du var sadist? Har du bearbetat dina övergrepp från barndomen?
Om du klarar att sansa dig lite och inte agerar ut som en hysterisk tonåring så vore det intressant att reda ut det här. Det blir galet också när du benämner mig som ”er”, jag är ingen grupp så det är mina åsikter du får bemöta. Försök också håll dig till att bemöta mina åsikter, och inte fantasierna i ditt huvud.

Exakt vad i mitt resonemang om att sex är något man ska ha när båda är kåta och vill ha sex, är det som du anser är rubbat?

Anser du alltså att kvinnor som vill vara kåta när de har sex är avarter, och att kvinnor generellt inte vill vara kåta när de har sex utan bara ”vill” ha ställa upp sex?

Du har garanterat fel i att det bara är en toffel som klarar av en kåt kvinna och att tända en kvinna så att hon vill ha sex, gruppen du tillhör som dumpar en tjej om hon inte vill ha sex oavsett anledning är däremot liten med rejäla begränsningar.

Snacka om halmgubbar. Försök gärna motivera vad du tolkar som att jag är sexuellt ängslig och att jag är en kvinnogris, det är långt från verkligheten så vore kul att se hur galen din motivering kan bli.

Motivera också gärna var du fått det ifrån att jag skulle säga nej till mannen bara för att såra honom, det uttalandet säger enormt mycket om hur mycket av diskussionen du för med dig själv i ditt eget huvud istället för att ta in det jag skrivit. Så mycket idiotiskt bullshit från dig, varför inte prova att diskutera som en vuxen person?
Citera
2020-08-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
sex,
Du hade rätt i att du inte förstår.

Min anledning att "inte vilja ha sex" är samma som min anledning att inte vilja äta när jag är magsjuk. Dvs jag vill äta, men kan inte. Jag vill inte vara magsjuk och slippa äta heller.

Om en man har ont i snoppen skulle du alltså mena att han "inte vill ha sex" och att en kvinna då skulle kunna "kräva sex" och han "ställa upp".
Men i verkligheten kan han inte ha
sex men vill. När det onda är över så... Guess what!

Så snart magsjukan lagt sig så äter jag. Massor.
Återigen då, du har alltså ”ställa upp sex” med din man alla gånger utom när du har ägglossning.

Personligen har jag aldrig haft sex med en man som velat använda mig till att runka i när jag inte är kåt, utan de jag haft sex med har velat ha mig kåt, våt och villig. Men du som har en man som har dig som tömningskärl trots att han vet att du inte är kåt och vill ha sex, kan du berätta hur du tror att han tänker och känner kring det? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Varför skulle du inte kunna sära på benen och låta din man tömma i dig för att du är sjuk? Du kan även då, men du vill inte. Så jag upprepar frågan: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
2020-08-30, 16:20
Medlem
Citat:
Att ställa upp med sex för att bevara husfriden är manipulation.

I en relation som går ut på att nyttja och låta sig nyttjas kan sådant som att "ställa upp fast man inte vill" bli aktuellt.
"Jag har gett dig X, nu SKA du ge mig Y, annars..."

Vi får allt fler egoister i samhället. Både män och kvinnor som vill leva i sunda äktenskap behöver vara försiktiga med vilka de ger sina hjärtan till.

Saken var från början att jag påpekade vikten av att ge mannen allt sex han vill ha hemma, och sedan lite till, och det då vi diskuterade orsaker till alla dessa svenska skilsmässor. Bara en så enkel sak som att kvinnor (i fertil ålder) bara är fruktbara några dagar i månaden, medan männen kan befrukta 365 dagar om året förklarar det ohållbara i att bara ha sex när/om kvinnan är kåt. Vi talar då om drift, sedan är sex mer än enbart drift.
Gud har, så att säga, gett kvinnan en sexualitet som fungerar väl med mannens. Kvinnan kan njuta av sex utan att hennes drift är i närheten av mannens.

Manipulation vet jag inte. Inte förr när våldtäkt inte fanns inom det heliga äktenskapet. Då var det nog snarare en överlevnadsstrategi för många.

Men det är ju gamalt, om vi förutsätter att många i Sverige idag är ihop för att dom vill och inte är ekonomiskt beroende av varandra så är det inget någon behöver göra.

Vill helst inte blanda in gud i min sexualitet men håller med om att det funkar så att har man sex vill man ha mer sex. Vill man inte ha sex med den man är tillsammans med är det bättre att göra slut.
Citera
2020-08-30, 16:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
men herregud människa.

Inte ens när du tar en rätt träffande liknelse ( magsjuka) med ett väldigt starkt skäl för att INTE ha sex mot sin vilja, så fattar du själv, vad du egentligen sitter och skriver.

Så?

Du är rejält magsjuk, du mår illa, är svag och darrig och har spytt sen kl 2 på natten, In kommer din man med en stor fet köttgryta, det absolut värsta du kan tänka dig....men så klart!!!
Du ska ÄTA. Skit samma vad din kropp och ditt psyke behöver och vill i saken. Din mans behov går alltid före.
och självklart! har han all rätt att helt ignorera dina behov och sätta sina egna före.
Du måste haft sinnessjuka män. Jag rekommenderar dig att inte gifta dig med en man som vill köra ditt huvud genom en mangel.

Om min man vill tvinga i mig köttgryta när jag är magsjuk får han gärna för mig försvinna ut och bjuda horor på grytan, en sådan galning skulle jag aldrig involvera mig med. Å andra sidan har Helge Fossmo många beundrarinnor.
Citera
2020-08-30, 16:27
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Ibland är de enklaste lösningarna de bästa.

Feminism gör, precis som TS säger, att könen ställs mot varandra i en maktkamp. Ingen normalt funtad människa som har haft intima relationer tycker det är sexigt med "jämställdhet". Inte ens de låtsasintellektuella sojamännen på södermalm gillar att deras kvinnor är s.k "frigjorda", "starka" feminister som gör karriär. Och det gör inte kvinnorna heller innerst inne.
Intressant att du talar för människor du inte känner. Jo, vi är många som gillar starka, frigjorda kvinnor och det är många kvinnor som gillar att vara det.
Citat:
Familjen är den viktigaste enheten i ett samhälle. Det handlar inte om att vifta med moraliska pinnar, utan det är rent tekniskt så att starka familjer skapar ett starkt och välmående samhälle. Feminismen vill rasera det konceptet, och är därför ett hot mot samhället. Egentligen är feminism bara en av marxismens alla tentackler som används för att söndra och härska. Precis som BLM.
Feminismen och flera andra ideologier som är negativa till värdekonservativa ideal vill inte rasera familjen. De utmanar den glorifierade bilden av familjen - mamma, pappa barn som det enda riktiga och bra. Det finns andra alternativ och eftersom jag och flera med mig avskyr normativt tvång och förbud så vill vi utmana de som säger, detta är det enda rätta. För möt verkligheten, många familjer är inte perfekta och starka.och skapar inte ditt välmående drömsamhälle.
Jag kan ju dessutom kontra med att det finns fler politiska ståndpunkter som härskar och söndrar än de du buntar ihop som marxistiska.
Citat:
Vad beträffar de "orena raserna", så är det inte svårare än att analysera deras beteendfen Snabbt kommer man fram till att olika människoraser har olika kapacitet och lynnen.

Liksom etablerad forskning tror jag inte på människoraser.
Citat:
Saker och ting är faktiskt inte så svårt att förstå här i världen när man väl har öppnat ögonen och lämnar all förblindande ideologisk dynga bakom sig.
Eller så blir saker och ting inte så svårt att förstå här i världen när man är övertygad om att man vet den absoluta sanningen och aldrig tvivlar på nåt. Då blir det superenkelt.
Citat:
Allt gott
Detsamma!
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Frågan är hur det startade. 1. Han fick inga brudar så han blev nasse. 2.Han var nasse så det blev inga brudar. Hur som helst löser sig problemet på sikt. Han får inga barn så vi slipper en ny generation av nassar i vart fall om det är en genetiskt betingad sjukdom. Vi får hoppas på att det är så.
Att ha sex i en bunker är ganska tråkigt hur som helst.
Trådstararten påstår sig vara kvinna vilket jag tror på. Hon vill gärna se kvinnor i hemmet och maskulina karlar som försörjer dem. Vi får se hur det går.
Citera
2020-08-30, 16:28
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Om du klarar att sansa dig lite och inte agerar ut som en hysterisk tonåring så vore det intressant att reda ut det här. Det blir galet också när du benämner mig som ”er”, jag är ingen grupp så det är mina åsikter du får bemöta. Försök också håll dig till att bemöta mina åsikter, och inte fantasierna i ditt huvud.

Exakt vad i mitt resonemang om att sex är något man ska ha när båda är kåta och vill ha sex, är det som du anser är rubbat?

Anser du alltså att kvinnor som vill vara kåta när de har sex är avarter, och att kvinnor generellt inte vill vara kåta när de har sex utan bara ”vill” ha ställa upp sex?

Du har garanterat fel i att det bara är en toffel som klarar av en kåt kvinna och att tända en kvinna så att hon vill ha sex, gruppen du tillhör som dumpar en tjej om hon inte vill ha sex oavsett anledning är däremot liten med rejäla begränsningar.

Snacka om halmgubbar. Försök gärna motivera vad du tolkar som att jag är sexuellt ängslig och att jag är en kvinnogris, det är långt från verkligheten så vore kul att se hur galen din motivering kan bli.

Motivera också gärna var du fått det ifrån att jag skulle säga nej till mannen bara för att såra honom, det uttalandet säger enormt mycket om hur mycket av diskussionen du för med dig själv i ditt eget huvud istället för att ta in det jag skrivit. Så mycket idiotiskt bullshit från dig, varför inte prova att diskutera som en vuxen person?

Mmm kunde inte bli lugnare så igen projicerar du i så fall så ta du det lilla lugna.

Att tala om ställa upp, tvång eller göra avkall är sjukt, att ens gå och tänka i dom banorna är rubbat om någon man påstår att man älskar. Att du inte förstår den extrema narcissism som ni alla visar prov på ligger ju helt i linje med hur narcissister beter sig, istället för att ta tvåsamheten på allvar så är det fortfarande JAG som är viktigast och vad den man påstår sig älska vill betyder inte ett jävla något för er utan ni säger nej bara för att säga nejs skull, det är sadism och manipulation. Det är mest bara gulligt som sagt att ni inte förstår att ni avslöjar er själva i post efter post.

Du är inte kåt. Du är osexig och ängslig och rädd för män så din självinsikt är ju obefintlig.

Givetvis är det bara tofflar som accepterar ert nonsens. Har aldrig träffat en riktig man som är ihop med en feminist, det funkar inte så. När du dessutom avslöjar att han lommar iväg som ett sårat barn efter att du nekat och sen är den diskussionen över avslöjar ju även det totalt vilken patetiskt liten pojk till toffel du har där hemma.

När någon vuxen dyker upp så diskuterar jag vuxet med honom, så länge jag pratar med er tramsfior så blir det som det blir.

Diskussionen gällde ju att säga nej och anledning spelade ingen roll, du håll ju med om detta och höll inte med mig så slutsatsen är bara logisk. Du däremot verkar fruktansvärt jävla förvirrad. När du la dig i diskussionen så sa ju den mannen att dom inte hade haft sex på år och hon vägrade att ens prata om det. Så kan du svara på vad du får ut av sadismen och var du tror att den kommer ifrån? Ja om du nu vill prata som en vuxen och komma någonstans för det är hela er sjukdomsbild men ni flyr frågan varje gång.
Citera
2020-08-30, 16:33
Medlem
Citat:
Du måste haft sinnessjuka män. Jag rekommenderar dig att inte gifta dig med en man som vill köra ditt huvud genom en mangel.

Om min man vill tvinga i mig köttgryta när jag är magsjuk får han gärna för mig försvinna ut och bjuda horor på grytan, en sådan galning skulle jag aldrig involvera mig med. Å andra sidan har Helge Fossmo många beundrarinnor.
Försök inte. Det är inte jag här som är tillsammans med män som tycker det ska vara helt ok ha sex med mig mot min vilja, inte heller är det jag som tycker att någon ska ha den rätten/ möjligheten över mig, bara för at tjag är kvinna och denne "någon" är man.
Det är du och dina resonemang.

det är du som resonerar att manlig sexualitet är mycket viktigare än den kvinnliga, HON ska offra sig, han ska bara få igenom allt sex han vill.

Blanda inte in mig tack i din misogyna "uppoffring".
Citera
2020-08-30, 16:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Återigen då, du har alltså ”ställa upp sex” med din man alla gånger utom när du har ägglossning.

Personligen har jag aldrig haft sex med en man som velat använda mig till att runka i när jag inte är kåt, utan de jag haft sex med har velat ha mig kåt, våt och villig. Men du som har en man som har dig som tömningskärl trots att han vet att du inte är kåt och vill ha sex, kan du berätta hur du tror att han tänker och känner kring det? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Varför skulle du inte kunna sära på benen och låta din man tömma i dig för att du är sjuk? Du kan även då, men du vill inte. Så jag upprepar frågan: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Jag funderar över om det finns något sätt att få dig att förstå det här. Det är möjligt att det inte går.
Dina resonemang är ju så konstiga.

Jag kan förstås sära på benen även om jag är sjuk, men det är en ickefråga just därför att min man inte ser mig som någon runkpåse och inte vill plåga mig. Dvs: jag kan inte ha sex.

Ett äktenskap där parterna använder varandra genom att bara ställa upp när båda vill, som du uttrycker det, har helt enkelt en annan grund än kärlek.

Du verkar inte begripa att jag tycker om att ha sex med min man (ja, alltid!) även fast jag långt ifrån alltid är kåt.
Använder du din man som dildo, eller varför har ni bara sex när du är kåt?
Citera
2020-08-30, 16:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag funderar över om det finns något sätt att få dig att förstå det här. Det är möjligt att det inte går.
Dina resonemang är ju så konstiga.

Jag kan förstås sära på benen även om jag är sjuk, men det är en ickefråga just därför att min man inte ser mig som någon runkpåse och inte vill plåga mig. Dvs: jag kan inte ha sex.

Ett äktenskap där parterna använder varandra genom att bara ställa upp när båda vill, som du uttrycker det, har helt enkelt en annan grund än kärlek.

Du verkar inte begripa att jag tycker om att ha sex med min man (ja, alltid!) även fast jag långt ifrån alltid är kåt.
Använder du din man som dildo, eller varför har ni bara sex när du är kåt?
missade du den detaljen att de har sex när BÅDA är kåta?
Citera
2020-08-30, 16:58
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Försök inte. Det är inte jag här som är tillsammans med män som tycker det ska vara helt ok ha sex med mig mot min vilja, inte heller är det jag som tycker att någon ska ha den rätten/ möjligheten över mig, bara för at tjag är kvinna och denne "någon" är man.
Det är du och dina resonemang.

det är du som resonerar att manlig sexualitet är mycket viktigare än den kvinnliga, HON ska offra sig, han ska bara få igenom allt sex han vill.

Blanda inte in mig tack i din misogyna "uppoffring".
Jag har förstått att du ser på äktenskap som en maktkamp.

Jag är nyfiken på vad du anser att din man bör göra om hans drift är starkare än din. Säg att du bara vill ha sex 1 av 3 gånger han vill ha det. Vad föreslår du då honom att göra?
Om han ska runka istället för att ligga med dig, får han göra det till porr? Eller är det in på kammaren och lösa driften som gäller? Eller anser du att du har ett problem, som inte vill ha sex med honom? Annat?
Citera
2020-08-30, 17:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
missade du den detaljen att de har sex när BÅDA är kåta?
Låt mig utveckla:
Kåthet beror av en drift. Vi människor blir kåta utan yttre stimulans. Yttre stimulans driver sedan upp kåtheten. Att bli kåt handlar i sig självt inte om sex med sin partner, men vi kan sedan bli kåta på vår partner.

Kvinnor har generellt betydligt lägre drift. Det innebär att vi behöver mer yttre stimulans än män, men driften finns ändå där. Undantaget är vid ägglossning, då
vår drift kan vara lika hög eller högre än mannens.

Är du med på det?
Citera
2020-08-30, 17:14
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Låt mig utveckla:
Kåthet beror av en drift. Vi människor blir kåta utan yttre stimulans. Yttre stimulans driver sedan upp kåtheten. Att bli kåt handlar i sig självt inte om sex med sin partner, men vi kan sedan bli kåta på vår partner.

Kvinnor har generellt betydligt lägre drift. Det innebär att vi behöver mer yttre stimulans än män, men driften finns ändå där. Undantaget är vid ägglossning, då
vår drift kan vara lika hög eller högre än mannens.

Är du med på det?
Du svarade inte på min fråga; är du medveten om att användaren du hänvisar till ligger med sin man av kåthet liksom att han ligger med henne av kåthet samt lust då. Varför påstår du att hon skulle använda sin man som en dildo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in