2020-08-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag har förstått att du ser på äktenskap som en maktkamp.

Jag är nyfiken på vad du anser att din man bör göra om hans drift är starkare än din. Säg att du bara vill ha sex 1 av 3 gånger han vill ha det. Vad föreslår du då honom att göra?
Om han ska runka istället för att ligga med dig, får han göra det till porr? Eller är det in på kammaren och lösa driften som gäller? Eller anser du att du har ett problem, som inte vill ha sex med honom? Annat?
Nu försker du igen klistra något som mer stämmer med ditt eget tänk på mig.

Det är du mer som ser äktenskapet som en slags maktkamp där kvinnor ska underordnas dvs "offra sig".
för män som alltså ska utöva makt över henne. ( vara hennes "huvud" enligt din kära bibel)

Jag ser partnerskap/ äktenskap som ett samarbete, där man är ömsesidigt respektfull och där båda får likvärdig plats på en likvärdig arena av möjligheter/ skyldigheter.

varken jag eller min partner har nån skyldighet att serva den andres sexualitet. Sex är en ömsesidig njutning och inte någons skyldighet kontra den andres "rätt" att kräva.
Om någon av oss har en svacka ex. så får den andre leva med det, tar det lång tid så får man väl börja prata om det, lokalisera problemet och försöka hitta en lösning, något man kan göra via terapi ex.

Funkar inte det, så well då får man fundera på om man kan leva med situationen som den är, eller om man vill separera.
Citera
2020-08-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mmm kunde inte bli lugnare så igen projicerar du i så fall så ta du det lilla lugna.

Att tala om ställa upp, tvång eller göra avkall är sjukt, att ens gå och tänka i dom banorna är rubbat om någon man påstår att man älskar. Att du inte förstår den extrema narcissism som ni alla visar prov på ligger ju helt i linje med hur narcissister beter sig, istället för att ta tvåsamheten på allvar så är det fortfarande JAG som är viktigast och vad den man påstår sig älska vill betyder inte ett jävla något för er utan ni säger nej bara för att säga nejs skull, det är sadism och manipulation. Det är mest bara gulligt som sagt att ni inte förstår att ni avslöjar er själva i post efter post.

Du är inte kåt. Du är osexig och ängslig och rädd för män så din självinsikt är ju obefintlig.

Givetvis är det bara tofflar som accepterar ert nonsens. Har aldrig träffat en riktig man som är ihop med en feminist, det funkar inte så. När du dessutom avslöjar att han lommar iväg som ett sårat barn efter att du nekat och sen är den diskussionen över avslöjar ju även det totalt vilken patetiskt liten pojk till toffel du har där hemma.

När någon vuxen dyker upp så diskuterar jag vuxet med honom, så länge jag pratar med er tramsfior så blir det som det blir.

Diskussionen gällde ju att säga nej och anledning spelade ingen roll, du håll ju med om detta och höll inte med mig så slutsatsen är bara logisk. Du däremot verkar fruktansvärt jävla förvirrad. När du la dig i diskussionen så sa ju den mannen att dom inte hade haft sex på år och hon vägrade att ens prata om det. Så kan du svara på vad du får ut av sadismen och var du tror att den kommer ifrån? Ja om du nu vill prata som en vuxen och komma någonstans för det är hela er sjukdomsbild men ni flyr frågan varje gång.
Nu är du allt bra förvirrad, men du verkar ha fått lite kontroll över din hysteri iallafall, bra där.

Återigen då, diskuterar du med mig så är det mina åsikter som jag har skrivit som du får bemöta, det blir otroligt tröttsamt att istället för att diskutera, behöva bemöta dina fantasier. Tillskriv mig inte åsikter jag inte har och handlingar jag inte begått.

Det jag har talat om är vad jag tycker om ”ställa upp sex”, och personligen tycker jag det är rubbat att vilja ha sex med någon som inte vill ha sex utan som bara ställer upp. Du skrev själv att du tycker man ska tända varandra, men har du ändrat dig nu så att vi inte längre har samma åsikt där?

Du menar alltså att du anser att det är narcissistiskt att ibland säga nej till sex, men fullständigt normalt att ha sex med någon som inte vill?

Att du hittar på egenskaper åt mig för att det känns bättre i ditt ego innebär inte att det är sant. Så återigen, försök gärna motivera vad du tolkar som att jag är sexuellt ängslig, rädd för män, och att jag är en kvinnogris, det är långt från verkligheten så vore kul att se hur galen din motivering kan bli.

Det där om att min man skulle lomma iväg som ett sårat barn om jag säger nej till sex är ännu ett av dina fantasifoster. Verkligheten är att de få gånger han blir avvisad så tar han det med jämnmod, han är en vuxen man så han klarar att vänta några timmar eller någon dag utan att bryta ihop.

Men det här är intressant. Hur anser DU att en man bör agera om hans fru inte vill ha sex vid något tillfälle? Ta henne mot hennes vilja? Släppa fram hela hysterin och avsluta förhållandet direkt? Annat? För min del är jag glad att jag inte lever med en hysterisk dramaqueen utan med en vuxen man som tar saker med ro och inte ser problem där de inte finns.

Jag la mig inte i någon diskussion, utan jag ställde en fråga till dig och Ladyn, eftersom det verkade som om ni tycker att man bör ha ställa upp sex när man själv inte vill ha sex. Dina svårigheter att svara rakt på det och att du istället hittar på olika verklighetsfrånvända fantasier säger en hel del om din oförmåga att diskutera vuxet.
Citera
2020-08-30, 17:45
Medlem
Citat:
Jag funderar över om det finns något sätt att få dig att förstå det här. Det är möjligt att det inte går.
Dina resonemang är ju så konstiga.

Jag kan förstås sära på benen även om jag är sjuk, men det är en ickefråga just därför att min man inte ser mig som någon runkpåse och inte vill plåga mig. Dvs: jag kan inte ha sex.

Ett äktenskap där parterna använder varandra genom att bara ställa upp när båda vill, som du uttrycker det, har helt enkelt en annan grund än kärlek.

Du verkar inte begripa att jag tycker om att ha sex med min man (ja, alltid!) även fast jag långt ifrån alltid är kåt.
Använder du din man som dildo, eller varför har ni bara sex när du är kåt?
Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt? För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull.

Om du alltid vill ha sex med din man så vill du ju ha sex, men det du skrivit flera gånger är att du har ställa upp sex för att HAN vill ha det.

Vilken sorgligt skev bild du måste ha av sex om du tror att man använder sin man som en dildo om man bara har sex när man är kåt. Anledningen till att vi bara har sex när båda är kåta och villiga är för att jag älskar min sexualitet och är rädd om den, och för att min man älskar min kåthet.

För mig är sex något underbart och magiskt som ger både mig, min man, och oss som par, enormt mycket. Hade jag levt med en man som din så hade min sexlust krympt så den hamnade på samma nivå som din, och där vill jag verkligen inte hamna.

Glömde du att svara på hur du tror att din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Om du är ärlig mot honom och han är okej med läget så är ni ju perfekta för varandra. För kvinnor som likt dig bara vill ha sex en gång i månaden så behövs det antingen en man med lika låg sexdrift eller en man som lika gärna tömmer i någon som inte vill ha sex. För en man med hög sexdrift som bara vill ha sex med någon som är kåt och villig vore det ju vidrigt att leva med någon som har lika låg lust som du.

Frågan försvinner inte bara för att du låtsas att den inte finns, så jag upprepar den igen: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?
Citera
2020-08-30, 17:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du svarade inte på min fråga; är du medveten om att användaren du hänvisar till ligger med sin man av kåthet liksom att han ligger med henne av kåthet samt lust då. Varför påstår du att hon skulle använda sin man som en dildo?
Jag läste vad hon skrev.

Resonemanget var att en man använder sin egen hustru som runkpåse, vilket är ett stört resonemang från början. Om du är med på det jag skrev kanske du även kan förstå varför jag ställde den fråga jag ställde. Om du inte förstår vad drift är fattar du inte oavsett.
Citera
2020-08-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast om de gäller generellt till alla, varför väljer du att nämna en anonym användare på flashback då?
En användare som du ju dessutom inte har en aning om vem det är, och som du ändå tilldelar en massa egenskaper . Tycker du själv att det är seriöst? Tror du att andra uppfattar det seriöst?
Det har ju enbart med att du verkar vara mest på här så att säga...men varför svarar du inte på mina frågor ? jag är inte ett dugg intresserad av dig personligen men jag tror att ditt beteende har sina underliggande orsaker eller har jag fel ? jag har ingenting emot att ha fel men det skulle förvåna mig om jag har det i detta fallet...
Citera
2020-08-30, 18:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu försker du igen klistra något som mer stämmer med ditt eget tänk på mig.

Det är du mer som ser äktenskapet som en slags maktkamp där kvinnor ska underordnas dvs "offra sig".
för män som alltså ska utöva makt över henne. ( vara hennes "huvud" enligt din kära bibel)

Jag ser partnerskap/ äktenskap som ett samarbete, där man är ömsesidigt respektfull och där båda får likvärdig plats på en likvärdig arena av möjligheter/ skyldigheter.

varken jag eller min partner har nån skyldighet att serva den andres sexualitet. Sex är en ömsesidig njutning och inte någons skyldighet kontra den andres "rätt" att kräva.
Om någon av oss har en svacka ex. så får den andre leva med det, tar det lång tid så får man väl börja prata om det, lokalisera problemet och försöka hitta en lösning, något man kan göra via terapi ex.

Funkar inte det, så well då får man fundera på om man kan leva med situationen som den är, eller om man vill separera.
Det är ingen maktkamp att ha en man som offrat sig för sin hustru, men då detta är obegripligt för dig är det meningslöst att försöka få dig att förstå det. En svensk lär sig inte kinesiska på en vecka.

Ok, så om mannen har högre drift än kvinnan ska de gå i parterapi. Hur ska terapin hjälpa mannen att få lägre drift?
Eller menar du att kvinnans drift ska öka med terapi.
Citera
2020-08-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast om de gäller generellt till alla, varför väljer du att nämna en anonym användare på flashback då?
En användare som du ju dessutom inte har en aning om vem det är, och som du ändå tilldelar en massa egenskaper . Tycker du själv att det är seriöst? Tror du att andra uppfattar det seriöst?
Jag säger inte att det är fel att göra som du heller om man nu vill det men man bör veta orsak och verkan och vad olika beteenden ger för mål och resultat.
Citera
2020-08-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad är det du ser som konstigt i mitt resonemang?

Varför inbillar du dig att grunden är annat än kärlek i ett äktenskap för att man inte vill ha sex med någon som inte är kåt? För min del känns det betydligt mer kärlekslöst att (som din man) ha sex med någon för sin egen tömnings skull.

Om du alltid vill ha sex med din man så vill du ju ha sex, men det du skrivit flera gånger är att du har ställa upp sex för att HAN vill ha det.

Vilken sorgligt skev bild du måste ha av sex om du tror att man använder sin man som en dildo om man bara har sex när man är kåt. Anledningen till att vi bara har sex när båda är kåta och villiga är för att jag älskar min sexualitet och är rädd om den, och för att min man älskar min kåthet.

För mig är sex något underbart och magiskt som ger både mig, min man, och oss som par, enormt mycket. Hade jag levt med en man som din så hade min sexlust krympt så den hamnade på samma nivå som din, och där vill jag verkligen inte hamna.

Glömde du att svara på hur du tror att din man tänker och känner kring att ha sex med dig när du inte är kåt? Tror du han tänder på känslan av att veta att du inte är kåt, eller tror du han önskar att han hade en kvinna som var kåt på honom? Eller vet han inte om det, och luras att tro att du är kåt?

Om du är ärlig mot honom och han är okej med läget så är ni ju perfekta för varandra. För kvinnor som likt dig bara vill ha sex en gång i månaden så behövs det antingen en man med lika låg sexdrift eller en man som lika gärna tömmer i någon som inte vill ha sex. För en man med hög sexdrift som bara vill ha sex med någon som är kåt och villig vore det ju vidrigt att leva med någon som har lika låg lust som du.

Frågan försvinner inte bara för att du låtsas att den inte finns, så jag upprepar den igen: Varför anser du att din anledning till att inte vilja ha sex när du är sjuk är mer betydelsefull än andras anledningar till att inte vilja ha sex vid olika tillfällen?

Delar din uppfattning. Sex är något man delar tillsammans och den är för mig, och gissningsvis för dom flesta andra, beroende av att min partner också njuter. Om min framtida man skulle ställa upp mot sin vilja så skulle det kännas mer som ett övergrepp och bli helt avtändande. Det krävs nog även ett rätt speciellt psyke för att vilja ha sex med någon mot dennes vilja. Ännu mer om personen är sjuk. Jättekonstigt.
Citera
2020-08-30, 18:26
Bannlyst
Citat:
Låt mig utveckla:
Kåthet beror av en drift. Vi människor blir kåta utan yttre stimulans. Yttre stimulans driver sedan upp kåtheten. Att bli kåt handlar i sig självt inte om sex med sin partner, men vi kan sedan bli kåta på vår partner.

Kvinnor har generellt betydligt lägre drift. Det innebär att vi behöver mer yttre stimulans än män, men driften finns ändå där. Undantaget är vid ägglossning, då
vår drift kan vara lika hög eller högre än mannens.

Är du med på det?

Varför skulle kvinnor ha lägre sexdrift?
Citera
2020-08-30, 18:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Nu är du allt bra förvirrad, men du verkar ha fått lite kontroll över din hysteri iallafall, bra där.

Återigen då, diskuterar du med mig så är det mina åsikter som jag har skrivit som du får bemöta, det blir otroligt tröttsamt att istället för att diskutera, behöva bemöta dina fantasier. Tillskriv mig inte åsikter jag inte har och handlingar jag inte begått.

Det jag har talat om är vad jag tycker om ”ställa upp sex”, och personligen tycker jag det är rubbat att vilja ha sex med någon som inte vill ha sex utan som bara ställer upp. Du skrev själv att du tycker man ska tända varandra, men har du ändrat dig nu så att vi inte längre har samma åsikt där?

Du menar alltså att du anser att det är narcissistiskt att ibland säga nej till sex, men fullständigt normalt att ha sex med någon som inte vill?

Att du hittar på egenskaper åt mig för att det känns bättre i ditt ego innebär inte att det är sant. Så återigen, försök gärna motivera vad du tolkar som att jag är sexuellt ängslig, rädd för män, och att jag är en kvinnogris, det är långt från verkligheten så vore kul att se hur galen din motivering kan bli.

Det där om att min man skulle lomma iväg som ett sårat barn om jag säger nej till sex är ännu ett av dina fantasifoster. Verkligheten är att de få gånger han blir avvisad så tar han det med jämnmod, han är en vuxen man så han klarar att vänta några timmar eller någon dag utan att bryta ihop.

Men det här är intressant. Hur anser DU att en man bör agera om hans fru inte vill ha sex vid något tillfälle? Ta henne mot hennes vilja? Släppa fram hela hysterin och avsluta förhållandet direkt? Annat? För min del är jag glad att jag inte lever med en hysterisk dramaqueen utan med en vuxen man som tar saker med ro och inte ser problem där de inte finns.

Jag la mig inte i någon diskussion, utan jag ställde en fråga till dig och Ladyn, eftersom det verkade som om ni tycker att man bör ha ställa upp sex när man själv inte vill ha sex. Dina svårigheter att svara rakt på det och att du istället hittar på olika verklighetsfrånvända fantasier säger en hel del om din oförmåga att diskutera vuxet.

Det är inga fantasier utan kontexten av samtalet som var, igen lyser din narcissism igenom, du kan nämligen inte lägga dig i den diskussion och sen tro att du är utgångspunkten, om du talar om helt andra saker än vi gjorde så får du nog inse att du hamnar en aning offside.

Det är rubbat att prata om att ställa upp eller tvång när man påstår att man älskar någon men har du inte fattat det nu så kommer du aldrig göra det. Resten av dina halmgubbar är inte ens logiska, det är svårt att veta vad du ens vill längre. Du vägrar ju dessutom svara på var du tror att din sadism och manshat kommer ifrån så det blir ju inte särskilt vuxet när du inte ens kan vara ärlig om det anonymt på nätet. Att du säger nej är inte något som friska kvinnor speglar på mannen, du gör hans reaktion viktigare än hur du har agerat, igen ett totalt psykopattänk när du är den som förvägrat han något, du gör din icke-uppoffring som viktigare än faktiska drifter, lilla prinsessans torn är så högt så högt.

Ännu en gång så ställer du frågor som jag omöjligt kan svara på eftersom jag 1 inte blir ihop med kvinnor som tänker som du och 2 inte är en absurd toffel. Har man en fru som inte vill ligga med en så har man uppenbarligen skaffat fel fru och är en massiv toffel. Projicera inte så mycket.
Citera
2020-08-30, 18:40
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det är inga fantasier utan kontexten av samtalet som var, igen lyser din narcissism igenom, du kan nämligen inte lägga dig i den diskussion och sen tro att du är utgångspunkten, om du talar om helt andra saker än vi gjorde så får du nog inse att du hamnar en aning offside.

Det är rubbat att prata om att ställa upp eller tvång när man påstår att man älskar någon men har du inte fattat det nu så kommer du aldrig göra det. Resten av dina halmgubbar är inte ens logiska, det är svårt att veta vad du ens vill längre. Du vägrar ju dessutom svara på var du tror att din sadism och manshat kommer ifrån så det blir ju inte särskilt vuxet när du inte ens kan vara ärlig om det anonymt på nätet. Att du säger nej är inte något som friska kvinnor speglar på mannen, du gör hans reaktion viktigare än hur du har agerat, igen ett totalt psykopattänk när du är den som förvägrat han något, du gör din icke-uppoffring som viktigare än faktiska drifter, lilla prinsessans torn är så högt så högt.

Ännu en gång så ställer du frågor som jag omöjligt kan svara på eftersom jag 1 inte blir ihop med kvinnor som tänker som du och 2 inte är en absurd toffel. Har man en fru som inte vill ligga med en så har man uppenbarligen skaffat fel fru och är en massiv toffel. Projicera inte så mycket.

Mannen och kvinnan älskar varandra.

En dag vill mannen ha sex men inte kvinnan. Det blir inget sex den dagen.

En dag vill kvinnan ha sex men inte mannen. Det blir inget sex den dagen.

De har varit tillsammans i 5 år. Det händer då och då att endera parten inte vill ha sex under dessa 5 år. Inte alls ofta men det händer.

Detta är inte ett narcissistiskt beteende eller ett sadistiskt beteende för den delen heller. Endera parten hade helt enkelt inte lust just då.

Detta gör inte mannen till en bitch. Detta gör inte kvinnan till en bitch.

De älskar varandra djupt och innerligt ändå, de är vuxna människor och respekterar varandra.
Senast redigerad av Jenny9 2020-08-30 kl. 18:43.
Citera
2020-08-30, 18:43
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Mannen och kvinnan älskar varandra.

En dag vill mannen ha sex men inte kvinnan.

En dag vill kvinnan ha sex men inte mannen.

De är tillsammans i 25 år. Det händer då och då att endera parten inte vill ha sex under dessa 25 år. Inte alls ofta men det händer.

Detta är inte ett narcissistiskt beteende eller ett sadistiskt beteende för den delen heller. Endera parten hade helt enkelt inte lust just då.

Detta gör inte mannen till en bitch. Detta gör inte kvinnan till en bitch.

De älskar varandra djupt och innerligt ändå, de är vuxna människor och respekterar varandra.

Kärlek är det inte. En brutal toffel är han uppenbarligen. Vad vill du ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in