2020-08-30, 11:19
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Så man borde inte få gå till en affär själv förrän man är 18 alltså?

Inte i Borlänge
Citera
2020-08-30, 11:24
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
DET är ju faktiskt rätt sjukt måste jag säga - att en 8-åring fick handla cigaretter! Kunde ju lika gärna vara barnet och barnets kompisar som rökte ciggen sen. Allting var visst inte bättre förr.
När man läser sånt här inser man hur mycket världen förändrats.

Som liten parvel blev jag ofta skickad av min mor att handla, däribland cigaretter och även öl. Men aldrig i världen att jag skulle kommit på tanken att jag skulle gjort något annat med detta än att gå direkt hem. Det var samma sak för mina kompisar.
Citera
2020-08-30, 11:24
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Jag tycker du skall ställa denna fråga till de medier som i årtionden har fört det svenska folket bakom ljuset med sitt narrativ om de goda, nyttiga invandrarna.

Fegt av dig att ge dig på vanliga människor i stället för de som verkligen ställt till med den oreda vi har, journalister och kändiselit.

Ska vi vara helt ärliga så har det hejjats på av en tyst majoritet.
Ingen är utan skuld!
Citera
2020-08-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Du överdriver ju själv, det mördas inte varje dag, 2019 mördades det 111 st det är inte ens 1 person var tredje dag, med en population på över 10 miljoner så är 111 st inte alls mycket.
När det mördas 111 st om dagen kan du komma tillbaka och prata om krigszon.

Jag hade inte viljat ha TS som förälder, överkänslig, ängslig och rädd för allt, då brukar barnen bli helt koko.
Vi får väl se hur många som mördas 2020. Ingen kommentar om alla sprängningar och skottlossningar?
Citera
2020-08-30, 11:47
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det du skriver...det är verkligen så. Den här utvecklingen skrämmer mig, på riktigt.
Vad hemskt att du behövde fly ditt eget land, men så känner vi nog till mans var och varannan dag. Gratulerar att du hittat en frizon! ✨ Hade jag inte haft barn i skolåldern hade jag emigrerat också

Hellre att ungarna får stå ut med traumat att byta land än att tvingas växa upp bland påtvingad islamism i en blivande krigszon. Har du möjlighet att greja försörjningen och tak över huvudet så föreslår jag att du drar. Jag hade inte tvekat en sekund.
Citera
2020-08-30, 11:52
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
När man läser sånt här inser man hur mycket världen förändrats.

Som liten parvel blev jag ofta skickad av min mor att handla, däribland cigaretter och även öl. Men aldrig i världen att jag skulle kommit på tanken att jag skulle gjort något annat med detta än att gå direkt hem. Det var samma sak för mina kompisar.

Samma här. Det enda som var farligt var trafiken.
Citera
2020-08-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag är glad över att jag är en gammal gubbe som fick uppleva friheten att kunna gå till butiken på egen hand som barn. Det var tiden då det inte fanns några invandrare i just det området.

Annat är det idag, nu när staden bebos av araber och negrer. Nu blir äldre tanter rånade och slagna bakifrån, män blir knivhuggna och rånade och barn som säljer majblommor och jordgubbar på somrarna blir rånade. Ja, för att inte nämna alla skjutningar och flickor som blir våldtagna.

Jag lider med de barn som tvingas växa upp idag och får uppleva sånt här.

Själv tröttnade jag och flyttade till USA, där jag nu bor i ett helvitt medelklassområde. Minimal brottslighet, barn kan leka fritt på gatorna och folk är allmänt vänliga och glada. Ja, om man bortser från de vänstermänniskor som hatar Trump, men de är en klar minoritet här.

Svenskarna vill ha det så här, så nu får ni gott acceptera det. Tusentals gastade om rasism när SD kom in i riksdagen, tusentals klagade på att NMR stormade några vänsteraktivister i Stockholm och majoriteten har röstat på sossar och moderater de senaste 20-30 åren.

Sverige är ett förlorat land, och den här händelsen är bara ett miljoner av exempel på det.

USA är ju fantastiskt på många håll. Men på andra håll betydligt mer våldsamt Och större social oro än Sverige. Så skulle ju kunna vara ett alternativ att flytta till ett lugnt medelklassområde även i Sverige.
Citera
2020-08-30, 11:54
Avstängd
Jasper.Newtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualatex
Hur så Jasper? Skulle vara spännande att läsa vad du anser vara fel med hans mammas beteende?
En rökare som inte vet vad ett paket cigg kostar?
Citera
2020-08-30, 11:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Även fast det är ett aktuellt kriminalfall så passar tråden inte i ABoK så jag får väl posta den här.

Årets föräldrar: Lät sina barn i 7-12 årsåldern gå själva till affären (Borlänge)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rA04Va/skulle-kopa-godis--blev-slagna-och-bestulna-av-andra-barn

Vad tänker man med när man skickar iväg sina så unga barn till affären i en stad som Borlänge som har haft sådan omfattande invandring?

Det ansvarslösa ligger ju i att päronen inte lärt sina ungar att slåss. Hur fan kan man lämna ifrån sig sitt godis till okända ungar utan motstånd?!
Citera
2020-08-30, 12:00
Medlem
Tallen-Trolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Du överdriver ju själv, det mördas inte varje dag, 2019 mördades det 111 st det är inte ens 1 person var tredje dag, med en population på över 10 miljoner så är 111 st inte alls mycket.
När det mördas 111 st om dagen kan du komma tillbaka och prata om krigszon.

Jag hade inte viljat ha TS som förälder, överkänslig, ängslig och rädd för allt, då brukar barnen bli helt koko.

Det är ingen som överdriver, det är du som inte vet hur statistik fungerar i Sverige.

För att ett (1) mord överhuvudtaget ska registreras som ett (1) mord i statistiken, så måste nån människa dömas för det mordet. (borde va ganska enkelt att fatta även för en sån som du ?)
Om mordet blir ouppklarat och ingen döms, så har (enligt den svenska statistiken) inget mord skett.

Vet du hur många mord som blir ouppklarade i Sverige i dag ?
Citera
2020-08-30, 12:07
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Ska vi vara helt ärliga så har det hejjats på av en tyst majoritet.
Ingen är utan skuld!

Så du skuldbelägger oss andra, som HELA TIDEN kämpat med näbbar och klor inte bara mot islamisterna utan även mot de förbannade jävla invandringsförespråkarna? Skyll inte ifrån dig!
Citera
2020-08-30, 12:09
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Samma här. Det enda som var farligt var trafiken.
Jo, helt klart kan man säga att trafiken var det farligaste, även om den med dagens mått mätt inte var särskilt farlig. Men vi var väldigt drillade i trafikvett; gå på rätt sida, på trottoar eller vägren, aldrig på vägen, gå över enbart på övergångsställe eller i korsning, titta höger-vänster-höger innan vi gick över osv. På skolgården var det målat vägar med korsningar och övergångsställen, där vi fick övningsgå eller -cykla. Idag hade det kanske setts som kadaverdisciplin, men eftersom jag kan skriva om det så funkade det uppenbarligen.

Ofta fick man en lapp som man skulle ge till "tanten i kassan". Sen plockade de ihop vad man skulle ha, tog betalt från de pengar man fått medskickade och skickade hem en med en kasse. Som sagt, en annan värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in