Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-30, 10:19
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Svenne-kålrot skriker att det politikernas fel, att det ser ut som det gör i dag.
Sekunden senare skriker samma Svenne-kålrot, ännu högre, att SD är rasister.
Svenne kålrot har tappat förmågan till kritiskt tänkande,den pågående hjärntvätten och demoraliseringen
har gjort svenne totalt dum i hela huvudet 🤪
Citera
2020-08-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
På 70-talet fick vi lördagspeng och gå till centrum och handla godis för. Det är inte fel på föräldrarna det är fel på politikerna. Barn i den åldern skall vara trygga på våra gator. Det kommer en dag...

Ja det var inte bara på 70-talet. Det normala har helt klart varit att barn fick gå och handla själva från 7-8 års ålder.
Citera
2020-08-30, 10:32
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaW85
Berätta gärna hur du tänker nu????
De flesta i Sverige har påbrå från något annat land, så var går gränsen.
När blir man svensk?
Blir du en negress om du flyttar
till valfritt afrikansk landsdel?.. Nope inte det,men medborgare kan man däremot bli
och nej man blir inte svensk av att
åka tunnelbana,likaså blir inte
en katt som föddes i ett stall
en häst..
Senast redigerad av nezzom 2020-08-30 kl. 10:35.
Citera
2020-08-30, 10:39
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Fast nu har Sverige förvandlats till en krigszon. Alla verkar inte ha förstått det ännu. Du tex.

Jag var två första gången jag gick med min femåriga syster och köpte godis. Men det här nya samhället är ju så mycket bättre och spännande.
Hur är det med dina nerver egentligen? Krigszon fy fan vad löjligt överdrivet.
Citera
2020-08-30, 10:40
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Blir du en negress om du flyttar
till valfritt afrikansk landsdel?.. Nope inte det,men medborgare kan man däremot bli
och nej man blir inte svensk av att
åka tunnelbana,likaså blir inte
en katt som föddes i ett stall
en häst..

Denna diskussion återkommer vi till ofta. Du blir Amerikan om du bosätter dig i Amerika, blir medborgare och får ett Amerikanskt pass. Du är i lagens mening Amerikan. Blir du Indian? Nej, du blir inte Indian. Får jag sneda ögon om jag flyttar till Korea? Hör och häpna, nej.

Är du Afghan och blir svensk medborgare blir du inte blond och blåögd men du blir svensk. Blir du etnisk svensk? Nej, du blir inte etnisk svensk, du blir inte Sam, du blir inte en "norrlänning" men du blir svensk.

Det är rätt svårt att förstå eller hur?
Citera
2020-08-30, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
åldersgränsen infördes någon gång på 80 talet om jag inte minns fel

DET är ju faktiskt rätt sjukt måste jag säga - att en 8-åring fick handla cigaretter! Kunde ju lika gärna vara barnet och barnets kompisar som rökte ciggen sen. Allting var visst inte bättre förr.
Citera
2020-08-30, 10:44
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Din mamma låter ju dum i huvudet.
Hur så Jasper? Skulle vara spännande att läsa vad du anser vara fel med hans mammas beteende?
Citera
2020-08-30, 10:46
Medlem
SanktPeters avatar
Trådstartaren är en fitta. Självklart ska barn i den åldern kunna röra sig fritt och uträtta små sysslor.
Citera
2020-08-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Hur är det med dina nerver egentligen? Krigszon fy fan vad löjligt överdrivet.
Med tanke på alla sprängningar, skottlossningar och folk som mördas varje dag så är det väl inte så överdrivet.
Citera
2020-08-30, 11:04
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Med tanke på alla sprängningar, skottlossningar och folk som mördas varje dag så är det väl inte så överdrivet.
Du överdriver ju själv, det mördas inte varje dag, 2019 mördades det 111 st det är inte ens 1 person var tredje dag, med en population på över 10 miljoner så är 111 st inte alls mycket.
När det mördas 111 st om dagen kan du komma tillbaka och prata om krigszon.

Jag hade inte viljat ha TS som förälder, överkänslig, ängslig och rädd för allt, då brukar barnen bli helt koko.
Citera
2020-08-30, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Hur kan det vara föräldrarnas fel? Ni som tycker det anser väl att 12-åringens fel att hon blev mördad på natten.

Tre minuter är inte långt. Bor många somalier i Borlänge. Borlänge har ofta hyllats för deras somalier med bl.a bandylag. Borlänge var väl mycket värre förr dock? Då var det dock MC-gäng och de rånade inga barn.

Det är en jävla skillnad att gå ut med sina syskon mitt på dagen till den lokala närbutiken en lördag och som 12 å¨ring ränna iväg till en McDonalds som inte ens är tillgänglig för gående mitt i natten. Det första är normalt, det andra är helt oansvarigt.
Citera
2020-08-30, 11:15
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaW85
Berätta gärna hur du tänker nu????
De flesta i Sverige har påbrå från något annat land, så var går gränsen.
När blir man svensk?
Bra jobbat där. När någon är kritisk mot invandringens konsekvenser kan man alltid avleda kritiken genom att leda in diskussionen på vem som är svensk. Eftersom det inte finns någon exakt definition på "svensk" så kan den diskussionen leda hur långt som helst, och därigenom kan man undvika de mer obehagliga ämnena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in