2020-08-28, 00:28
Bannlyst
Jag tar tillbaka mitt påstående om Swebbtv som avdankat.

Man tar sig alltså tid under dygnets mest okonventionella timmar för att lägga upp ett avsnitt fjärde statsmakten angånde det bestialiska brott som begicks i Solna.

Det behövdes verkligen nu, kände att jag höll på att bli galen!
Citera
2020-08-28, 12:53
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi

Man tar sig alltså tid under dygnets mest okonventionella timmar för att lägga upp ett avsnitt fjärde statsmakten angånde det bestialiska brott som begicks i Solna.

Ja, det var en mycket bra och seriös diskussion om förhållandet i landet. Vad gäller våldet mot de unga.

Citat ur programmets undertexter:

Citat:
SVT Rapport väntade två dygn med att berätta om händelsen, och när de till sist gjorde det skedde det i ett inslag som var 23 sekunder långt. SVT hade placerat inslaget i direkt anslutning till ett reportage om högerextremism och oron för attacker mot synagogor och moskeer. Reportaget som varnade för attacker mot synagogor var sju gånger längre och kryddat med expertkommentarer medan det korta inslaget om tortyren av pojkarna var helt utan kommentar.

Citat:
I samtalet konstaterar vi att dessa övergrepp på svenska barn och ungdomar har pågått och tystats ner i mer än 20 år utan att ansvariga personer inom skola, socialtjänst, polis etc eller några politiker har gjort något som fungerar för att få stopp på övergreppen. Medierna gör, som vi konstaterar, allt för att de inte ska få rättmätig uppmärksamhet.

Citat:
Det är ett lågintensivt krig som pågår där barn och unga helt har svikits av vuxenvärlden och av medierna. De som har protesterat har utmålats som rasister.

Edit länk till programmet:

Citat:
Titta på ”Om tortyren på kyrkogården - Fjärde statsmakten nr 58 med Bååth, Matikainen och Willgert.” på YouTube
https://youtu.be/8eMSSM0xK3Q
Senast redigerad av Zned 2020-08-28 kl. 13:43.
Citera
2020-08-28, 13:42
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Ja. Det var mycket välkommet. Har inte följt nyheterna i veckan men noterat att den tre månader gamla rapporten om högerextremism seglat upp här på FB. Fanns ingen länk men förstod sen att det var en gammal rapport, och förstod senare att den lyftes av svt i syftet - i brist på. Med den gamla rapporten med en ny (obekväm) intervju försökte man överskugga svt:s rapportering om tortyren av pojkarna. Trots att ingen etnicitet har framkommit i händelsen är typen av brott tydlig idag.

Med den rapportering vi får undrar jag vem och vilka folket faktiskt är rädda för. Jag har en stugsittande höggradigt politiskt korrekt mor. Hon läser fortfarande DN (från pärm till pärm). Det senaste halvået har hon dock skickat artiklar med kommentarer - bara i DN!

Hon vet inte hur hon avslutar abonnemanget och tycker om korsorden. Hon förstår men fortlöper.
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-08-28 kl. 13:50.
Citera
2020-08-28, 15:24
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja jo de där inringarprogrammen har inte hittat sitt format än. Jag tycker iofs Arnstberg är kunnig och intressant men det funkar inte så bra om folk ringer in och ska babbla om helt irrelevant och ställa banala frågor som sittarna inte riktigt vet hur de ska bemöta.
USA har ju mycket talk-radio, man kanske skulle se hur de gör?
Förr hade man mycket sådant på lokalradio också. Man får ta det för vad det är. Mest låg nivå. Men det är ju kul för dem som ringer in.

Jag tror det är lite som terapi. Folk som kanske inte har någon att tala med om vansinnet i landet får en chans att säga något. Och andra tittare får höra vanligt folk som tycker som de själva. Svenskarna behöver ett utlopp.
Citera
2020-08-28, 19:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Kom dom fram till något?
Citera
2020-08-28, 20:39
Medlem
Perversitets avatar
Synd att Swebbtv inte fattar att göra sina inslag korta, typ 5-8 minuter. Vem fan ids lyssna i en timme eller mer?
Citera
2020-08-30, 09:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Synd att Swebbtv inte fattar att göra sina inslag korta, typ 5-8 minuter. Vem fan ids lyssna i en timme eller mer?
Jag orkar, Mikael Willgert är ju lysande och vilken härlig kvinna Helena Edlund är. Är hon verkligen 60 år.

https://www.swebbtv.se/blogg/556-om-politiseringen-av-svenska-kyrkan-lordagsintervju-nr-85-med-prasten-helena-edlund
Citera
2020-08-30, 10:31
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag orkar, Mikael Willgert är ju lysande och vilken härlig kvinna Helena Edlund är. Är hon verkligen 60 år.

https://www.swebbtv.se/blogg/556-om-politiseringen-av-svenska-kyrkan-lordagsintervju-nr-85-med-prasten-helena-edlund
Det gör jag iofs också, men inte ofta. Det blir liksom för mycket tid som går åt i konkurrens med allt annat. Tror de skulle nå ut med budskapet till fler om man paketerade valda delar i mer lättsmält tidsformat. Sen kan man ändå behålla fullversionen för mer djuplodande diskussioner till dem som har tid och lust.
Citera
2020-08-30, 10:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Alla över 32? Det här är annars vinsten med Swebb-tv - samtalet. Men jag önskar även annat format. Varför har swebbtv samtidigt ingen podd?
Senast redigerad av FedupFlorence 2020-08-30 kl. 10:56.
Citera
2020-08-30, 11:08
Medlem
FedupFlorences avatar
Halvvägs in i intervjun med Helena Edlund vill jag säga att det var en välkommen gäst. Hade inte hört henne i samtal. Balanserad. Empatisk. Pragmatisk.
Citera
2020-08-30, 15:27
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

De kunde klippa ihop sammanfattningar av de vanliga programmen för att på det viset nå ut till nya människor, skulle passa bra på Facebook och andra sociala medier där folk kan dela det till sina vänner. Sedan kan de ju länka till originalprogrammet för de som vill fördjupa sig i det. Själv har jag en gräns på 20 minuter som jag tycker är ganska lagom, men beroende på ämne skulle de kunna vara 5-20 minuter (Vissa ämnen går nog inte att korta ned till 8 minuter).
Citera
2020-08-31, 20:43
Medlem
Vedklyvens avatar
SWEBBTV har börjat med "embedded" poddar o videor där andra "Dissidenters" alster sänds. Ex. Elsa Widdings kritik mot energi o klimatpolitiken. Även Julia Cesars "Hämnaren i Marieberg" och "Om familjerna inom SVY/Media.

https://www.youtube.com/watch?v=U4ujCAbOUXE

https://www.youtube.com/watch?v=hBJUj6v5oxM&t=28s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in