Citat:
Ursprungligen postat av
ArrigoSacchi
Jag tar tillbaka mitt påstående om Swebbtv som avdankat.
Man tar sig alltså tid under dygnets mest okonventionella timmar för att lägga upp ett avsnitt fjärde statsmakten angånde det bestialiska brott som begicks i Solna.
Det behövdes verkligen nu, kände att jag höll på att bli galen!
Ja. Det var mycket välkommet. Har inte följt nyheterna i veckan men noterat att den tre månader gamla rapporten om högerextremism seglat upp här på FB. Fanns ingen länk men förstod sen att det var en gammal rapport, och förstod senare att den lyftes av svt i syftet -
i brist på. Med den gamla rapporten med en ny (obekväm) intervju försökte man överskugga svt:s rapportering om tortyren av pojkarna. Trots att ingen etnicitet har framkommit i händelsen är typen av brott tydlig idag.
Med den rapportering vi får undrar jag vem och vilka folket faktiskt är rädda för. Jag har en stugsittande höggradigt politiskt korrekt mor. Hon läser fortfarande DN (från pärm till pärm). Det senaste halvået har hon dock skickat artiklar med kommentarer - bara i DN!
Hon vet inte hur hon avslutar abonnemanget och tycker om korsorden. Hon förstår men fortlöper.