2020-08-29, 20:16
Medlem
Tycker det är intressant hur det skiljer sig hur polisen agerar mot olika typer av folkmassor. Vid fotbollsmatcher slår de först och frågar sen. Här står de totalt handfallna och backar t.o.m. O andra sidan riskerar det att bli eldstrid om polisen agerar mot avskrädet i Rosengård.
Citera
2020-08-29, 20:17
Avslutad
Fler och fler lägger ut brinnande koraner på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=6_IwEyggZDg
Citera
2020-08-29, 20:20
Medlem
Christopher.s avatar
Är kluven till detta, bränna koraner eller bibeln eller flaggor eller annat som folk bryr sig om, är respektlöst. Samtidigt är jag störd på att folk bryr sig om vad en gammal ökenpedofil sa under sitt drogrus i öknen så här 1000 år sedan. Det är synd om människan...
Citera
2020-08-29, 20:22
Avslutad
Här har vi "fredens religion" i dagsljus. Ockupantbeteende.

https://www.youtube.com/watch?v=swZwV_d3WLc

Här upprätthåller polisen i Malmö sharialag - griper personer som sparkade fotboll med koranen

https://www.youtube.com/watch?v=bjzY6bhIQpI

Sharialagar har ersatt svenska lagar!

https://www.youtube.com/watch?v=PbLPjS1dyj0
Citera
2020-08-29, 20:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Menar du att Sverige har en ännu värre arbetsplats för dem? Finns det ännu sämre polischefer och ännu stökigare företrädare för "fredens religion" på andra platser?

Sämre lön och att inte få vara chef avskräcker nog många. Sedan kan du få förflyttning till en pappersrotel där du snart tappar lusten att vara polis.

Sedan kom ju inte någon polischef på att Paludan skulle få inreseförbud i två år. Den ordern kom naturligtvis från Inrikesdepartementet.

Dock skall inte Paludan vara så orolig för inreseförbudet. Sverige kan ju inte ens stoppa de som har en dom med utvisning från riket.
Citera
2020-08-29, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Fler och fler lägger ut brinnande koraner på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=6_IwEyggZDg
Intressant Park och Paludan med kompisar verkar ha skapat någon form av motståndstrend som sprids på webben eller anonymt på flera olika platser i landet. Detta borde ju om något reta upp muslimerna ännu mer. Ska bli intressant att följa den här utvecklingen.
Citera
2020-08-29, 21:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Full rulle i Malmö.
En uppenbart nöjd och lite stolt polis konstaterar att de lyckats gripa tre för hets mot folkgrupp och gjort ett viktigt beslag, nämligen en koran som är "helt förstörd". Sån't går naturligtvis inte an.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tre-personer-gripna-for-hets-mot-folkgrupp-i-malmo

Vi får se om de griper och åtalar några fler. Det finns uppenbarligen en hel del annat än böcker som är "helt förstört" efter nattens begivenheter. Men de sakerna är kanske inte lika heliga?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ordningsstorning-i-malmo-300-personer-delaktiga

Polisfordon är inte heliga. Tänk vilka miljonbelopp det kommer att kosta att laga alla dessa förstörda fordon. Tydligen hade så många blivit skadade och förstörda att man var tvungen att be om att Stockholm körde ner nya polisbilar.
Antar att koranen kostade 70 kr.
Senast redigerad av HG 2020-08-29 kl. 21:20.
Citera
2020-08-29, 21:22
Medlem
Nu tycker jag att Katrin Stjernfeldt Jammeh ska gå ut och säga:
– Alla som så önskar och äger Koranen har lov att bränna den om ni så önskar. Det är tillåtet enligt Sveriges rikes lag att bränna egna böcker.
Ni som bor i Sverige har bara att acceptera det! Accepterar ni inte det har ni valt fel land. Det är däremot brottsligt att slå sönder gemensam egendom, t ex trafikljus, polisbilar, busskurer m.m. och polis och åklagare arbetar nu hårt för att beivra dessa brott.
Citera
2020-08-29, 21:22
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Onödig provokation. Samtidigt belyser det de underliggande problemen hos muslimer. De har för stark tilltro till religion, och för lite reella initiativ inom sina communities att motverka våld, förstörelse, dräggigt beteende och bristande medmänsklighet. Det är jätteproblem inom den muslimska sfären och helt inkompatibelt med Svenska värderingar. I korthet beter sig den muslimska befolkningen som helhet totalt oansvarigt. Det är i slutändan religion som ligger bakom, och används som beige ursäkt för allehanda övergrepp. Så länge tillståndet består bör man vara försiktig med att lita på en muslim.
Senast redigerad av SugaredThoughts 2020-08-29 kl. 21:25.
Citera
2020-08-29, 21:28
Moderator
-Info-s avatar
Vad tror ni om detta?

Svenska polisen lurade svenskdansken Rasmus Paludan i en fälla:

Citat:
Svenska polisen lurade över Paludan

Paludan berättar att han reste tillsammans med partikamrater och flera livvakter från den danska säkerhetspolisen PET för att möta den svenska polisen för ett avtal om livvaktsavlösning. Men det skulle visa sig att den svenska polisen lurat honom över gränsen, och istället för livvaktsskydd väntade ett trettiotal uniformerade poliser i en styrkesuppvisning.

– Vi kommer körande över bron till Sverige och jag har avtal med det svenska personskyddet i polisregion Syd att de ska ta över livvaktsskyddet av mig när jag kommer till tullstationen. Så jag har danska livvakter från danska säkerhetspolisen med mig.

– Då på plats säger svenska polisen att jag ska följa med och det var märkligt eftersom det inte var avtalet eller att det skulle vara uniformerad polis, men de var ett trettiotal i antalet.

Enligt Paludan så valde polisen ut en arab (troligen muslim) som skulle informera honom om att han inte är välkommen i Sverige:

Citat:
På plats hade svenska polisen anordnat med en polisman av arabisk härkomst och kraftig brytning som gav beskedet att han inte var välkommen att besöka sin fars hemland.

– Någon arab i svensk polisuniform säger på mycket dålig svenska att jag inte får komma in i landet. Jag frågar då hans kvinnliga kollega om hon pratar svenska eftersom jag inte förstod någonting av den arabiska polisen.

Poliskvinnan meddelar Paludan att polischefen i Malmö har undertecknat ett beslut där det anges att den danske partiledaren utgör ett allvarligt hot mot rikets säkerhet.

Troligen ett medvetet val. De ville skicka någon slags signal. Av 30 poliser så väljer de ut just en arab.

Paludan tror att allt som sker är politiskt motiverat:

Citat:
Paludan är övertygad om att beslutet att neka honom inresa de närmaste två åren är politiskt motiverat. Man vill skydda både polismyndigheten och regeringen från att bli avslöjade med att inte ha kontrollen i Sverige.

Frågan är hur högt det går? Regeringsnivå?

( Källa: https://samnytt.se/intervju-paludan-om-att-vara-ett-allvarligt-hot-mot-sveriges-sakerhet-polisen-och-regeringen-ar-radd a-for-att-bli-avslojade/ )
Citera
2020-08-29, 21:54
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Ja där ser man. Återstår att se hur mycket hans liv är värt nu då - och om han får livvaktsskydd innan något händer - eller om de offrar honom som ett bondeoffer till Islam?

För Makten i Sverige är det inget bondeoffer. De står helt bakom islam och vill se hoten emot hr DP förverkligas. Att stå upp för islam, emot "rasism" och emot "högerkrafter" är en grundsten för Makten i Sverige som styr Värdegrunden™.
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Så är det inte i Sverige. Inte när det gäller Dan Park. Här har i stort sett hela det etablerade konstsverige bildat en front mot honom. Där andra konstnärer t.o.m är med i anmälningar mot honom. Hans konst fördöms å det grövsta medan snarlik konst men av annan konstnär höjs till skyarna.
Sveriges samlade komstnärer ser herr DP inte som konstnär utan som en fascist utan existensberättigande.
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Ändå är Dan Park, enligt mig, en slags nutida version av konstnären och provokatören Carl-Johan de Geer.
Adelsmannen Friherre CJdG var uttalad kommunist redan när han gjorde "Skända flaggan". Det var därför han snabbt kom att hyllas av hela konst-etablissemanget.
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det var väl för fan inte Park som sa till kravallmakarna att ta upp stenar och kasta? Stod han själv och kastade sten kanske? SVD lägger ansvaret hos helt fel person?

Inte bara den svenska konstvärlden utan därtill all regimlojal media i Sverige OCH allra mest tragiskt majoriteten svenskar, ser hr DP inte som konstnär utan som en fascist utan existens-berättigande.
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Sosorerat.

Soroserat. Mr. Georg Soros.
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Inte för att jag tror att Sydsvenskan eller Aftonbladet ens skulle bemöda sig att svara på mejlet, men ändå... tänk om det var nazister som hotat online - då hade det omgående klassificerats som hot mot rikets säkerhet och diverse debattartiklar hade publicerats, men inte nu.

Regimlojal media som SDS, AB, Expr, DN, SvD, SVT, SR, TV4 etc. vill alla se att hoten emot herr DP verkställs.
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Polisfordon är inte heliga. Tänk vilka miljonbelopp det kommer att kosta att laga alla dessa förstörda fordon. Tydligen hade så många blivit skadade och förstörda att man var tvungen att be om att Stockholm körde ner nya polisbilar.

Det är Lugnt. Skattebetalrna betalar utan att knorra hur många nya polisbilar som helst.

On topic: Förra veckan så fastslog Försvarshögskolan och dess av media hyllade chefsforskare hr Magnus Rantorp i sin forskningsrapport att Högerkrafterna är Det Stora Hotet emot oss alla. Polismakten tager konsekvent fasta på den forskningen när de landsförvisar dansk- och svenskättade hr RP på 24 månader.

Landsförvisningen lär sannolikt komma att förlängas.
Citera
2020-08-29, 22:48
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Är kluven till detta, bränna koraner eller bibeln eller flaggor eller annat som folk bryr sig om, är respektlöst. Samtidigt är jag störd på att folk bryr sig om vad en gammal ökenpedofil sa under sitt drogrus i öknen så här 1000 år sedan. Det är synd om människan...

Så ställer sig nog de flesta.

Jag har svårt att tro att en betydande majoritet njuter av att se koranen brinna enkom för den provokation det leder till. Det var i vart fall ingen fokalpunkt för mig.

Visst ser jag med avsmak på islam med tanke på allt negativt den lämnar i sitt kölvatten - men att provocera bara för sakens skull är i normala fall såklart onödigt. Hellre dialog och en lev/låt leva-attityd där det är möjligt. Av just den anledningen ser vi sällan några andra religiösa texter uppbrända, det behövs helt enkelt inte, vi har jämkat moderna värderingar, delar kultur och kan på många sätt leva sida vid sida med andra religioner.

Men nu var det nödvändigt att koranen brann. Som ett litmus-test på islam i Sverige 2020. Klarar de av att vistas i Svensk kultur eller ej? Resultatet? Surt som fan. Det hade de flesta på känn, islam är som bekant en religion som ställer sig i stark kontrast till mycket av det vi tar för givet; i handling, värderingar, livsåskådning, rättvisa, respekt, uppfostran, äktenskap, samlevnad.. det mesta.

Den totalitära ideologi som är islam rimmar illa med mycket som åtminstone jag lärde mig av att växa upp i Sverige.

Och nu fick vi svart på vitt att deras instruktionsbok är viktigare än Sveriges lagar och förordningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in