2020-08-29, 19:10
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
höhöhö Påhittigt namn hörrudu.

Häcken skall såklart inte finna sig i att tappa en halv startelva, synd om Leo och Wålemark som inte får vara med U-21 första gången dom blivit uttagna men om deras arbetsgivare behöver dom så skall denne såklart ha förtur då det är därifrån deras lön kommer. Landslagsfotboll är dessutom underordnat klubblagsfotboll.

Hur känns det förresten att ditt egna lag är sämre än ett "halvlag" i en "halvliga"?

Om landslagsfotbollen är underordnat klubblagsfotbollen så kan vi alltså räkna bort Seb Larsson i landslaget? Aja, tur att vi har backup i truppen.

Hur det känns? Det känns ingenting. Det känns skönt att vara svensk mästare. Känns lite oroande ang smittsituationen i Heif. Känns spännande med vidare EL-spel trots trist insats i Ungern.
Citera
2020-08-29, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Om landslagsfotbollen är underordnat klubblagsfotbollen så kan vi alltså räkna bort Seb Larsson i landslaget? Aja, tur att vi har backup i truppen.

Hur det känns? Det känns ingenting. Det känns skönt att vara svensk mästare. Känns lite oroande ang smittsituationen i Heif. Känns spännande med vidare EL-spel trots trist insats i Ungern.

Vem bryr sig om Nations league? Sätt in Stefan Schwarz om det är så. Totalt meningslös tävling.
Citera
2020-08-29, 19:16
Medlem
Citat:
Vem bryr sig om Nations league? Sätt in Stefan Schwarz om det är så. Totalt meningslös tävling.

Och vem bryr sig om juniorfotboll förutom typ John Guidetti? Fattar inte ens varför ni vill flytta matchen, bara att kalla hem era spelare.
Citera
2020-08-29, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Och vem bryr sig om juniorfotboll förutom typ John Guidetti? Fattar inte ens varför ni vill flytta matchen, bara att kalla hem era spelare.

Jo jag hoppas verkligen dom gör det.
Citera
2020-08-29, 19:26
Avslutad
Citat:
Som Sonny sa, om vi tappat en eller två spelare hade man kunnat leva med det. Fem är alldeles för mycket när det handlar om ett lags toppspelare.

Wålemark bör ni ändå kunna skicka iväg till samlingen. Både jag och du vet att Yasin är given.
Citera
2020-08-29, 19:28
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Äh, jag retas med dig kompis!

Först och främst vill jag att matchen spelas på utsatt datum. Trist för killarna att de ej spelar U21, men tror det går vägen för oss ändå.
Citera
2020-08-29, 19:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
De visste inte hur många som var smittade, därav ingen träning. Efter dagens tester har de mer koll på läget.

Smittskyddet meddelade att nytt beslut tas angående rekommendationen efter ny omgång testar i början på nästa vecka.

Helt vattentäta skott är det inte, men är ödmjuk inför faktumet att jag inte vet bäst i denna fråga.
Citera
2020-08-29, 19:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Wålemark bör ni ändå kunna skicka iväg till samlingen. Både jag och du vet att Yasin är given.

Det där är bara för lågt. Inte ok!
Citera
2020-08-29, 20:11
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Och när ska matchen spelas då tänker du? Schemat är ju fullt för DIF.

Det är under förutsättning att DIF går vidare ut i Europa. Gör de inte det så kommer det nog att finnas plats.
Beslutet här tro jag tas efter samtal med FHM. Bara det inte får konsekvenser för resten av säsongen.
Citera
2020-08-29, 20:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är under förutsättning att DIF går vidare ut i Europa. Gör de inte det så kommer det nog att finnas plats.
Beslutet här tro jag tas efter samtal med FHM. Bara det inte får konsekvenser för resten av säsongen.

Tror du Djurgården hinner åka ut innan 14.30 imorgon? Annars är Djurgården för tillfället vidare i Europa.

Detta är vad som gäller:

Imorgon 14:30 ska det spelas Allsvensk fotboll.

1. TK avgör som matchen skjuts upp eller inte. Det är såklart en rättsröta om den skjuts upp då överenskommelse finns om att spela match trots skador eller Covid-19 i truppen.
2. Om TK ej skjuter upp matchen ska den spelas i enlighet med de föreskrifter angående Covid-19 som garanterar spelarnas säkerhet. Kan Heif inte leva upp till de kraven så ska matchen inte spelas.

Det är inga som helst konstigheter. Har man annan åsikt i frågan har man fel.
Citera
2020-08-29, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
När det gäller klubblagsfotboll kontra landslag delar jag trazkes uppfattning om att klubbarna måste ha förtur till sina egna spelare. Jag anser inte att HIF borde släppa Brandur Hendriksson till att representera Färöarna eller Martin Olsson för att representera Sverige ifall det skulle komma i konflikt med vår match emot Kalmar FF. Den risken verkar finnas, så vitt jag kan förstå.

Kan inte spelaren välja klubbspel före landslag?
Citera
2020-08-29, 20:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
https://pbs.twimg.com/media/EglrtUnXsAQAWc7?format=jpg&name=medium

Minst 6 spelare måste ha läkarintyg på att de är drabbade av en sjukdom.

Det står bör inte måste.

TK:s prövningar även fortsättningsvis ska ske från fall till fall, dvs med utgångspunkt i de fastställda principer men med beaktande av det specifika omständigheter som föreligger i det enskilda fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in