2020-08-29, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
4 st positiva nu.

Då blir det alltså match. För det behövs minst sex smittade tolkar jag det som.
Citera
2020-08-29, 18:33
Medlem
cokehyenas avatar
Skamfläcken BK begär att TK ska flytta matchen. När de nekas så hotar de ej släppa spelare till landslaget. Skamfläckens BK börjar leka NHL genom att lägga sig i landslagsuttagningar trots att de är ett halvlag i en halvliga som AS. Då klappar sig Skamfläcken BKs fans sig själva på axeln och tycker det är bra att klubbledningen "sätter ned foten".

Och det är såklart Djurgården som är dummisarna.

Region Skånes Smittskydd riktar en stark rekommendation mot Helsingborgs IF. All fotbollsverksamhet inom Helsingborgs IF ska upphöra. Smittan inte är under kontroll.

1. Helsingborgs IF avbryter den matchförberedande träningen med hänvisning till Smittskyddet.
2. Lagläkaren hävdar dock att det är TK som avgör om matchen spelas eller inte.

Heif's fans gråter ketchup. De kan inte förstå hur Djurgården kan vara så dumma och orättvisa som inte går med på uppskjuten match. Att samtliga lag innan säsongen kom överens om att spela matcher trots skador och Covid-19 gäller ju såklart inte denna gång.

Att TKs kansli får spendera hela helgen med att gå igenom önskemål om matchuppskjutning mot ett visst mästarlag är såklart bara en tillfällighet. Eller hur?
Citera
2020-08-29, 18:42
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Skamfläcken BK begär att TK ska flytta matchen. När de nekas så hotar de ej släppa spelare till landslaget. Skamfläckens BK börjar leka NHL genom att lägga sig i landslagsuttagningar trots att de är ett halvlag i en halvliga som AS. Då klappar sig Skamfläcken BKs fans sig själva på axeln och tycker det är bra att klubbledningen "sätter ned foten".

Region Skånes Smittskydd riktar en stark rekommendation mot Helsingborgs IF. All fotbollsverksamhet inom Helsingborgs IF ska upphöra. Smittan inte är under kontroll.

1. Helsingborgs IF avbryter den matchförberedande träningen med hänvisning till Smittskyddet.

Heif's fans gråter ketchup. De kan inte förstå hur Djurgården kan vara så dumma och orättvisa som inte går med på uppskjuten match. Att samtliga lag innan säsongen kom överens om att spela matcher trots skador och Covid-19 gäller ju såklart inte denna gång.

Att TKs kansli får spendera hela helgen med att gå igenom önskemål om matchuppskjutning mot ett visst mästarlag är såklart bara en tillfällighet. Eller hur?
Jag delar inte alls din uppfattning om att det finns några "dummisar" här. Problemet är att det finns en pandemi, som påverkar fotbollen och det är upp till SvFF att bestämma vad som faktiskt gäller utifrån de rekommendationer som finns.

Det stämmer visserligen att det finns anledningar för HIF-fans att gråta och det händer att jag gör det personligen, men jag tycker inte att jag på något sätt har tagit ut det över Djurgårdens IF eller djurgårdare i allmänhet. Jag är en utav få aktiva HIF:are här inne på Flashback.
Citera
2020-08-29, 18:44
Avslutad
Citat:

höhöhö Påhittigt namn hörrudu.

Häcken skall såklart inte finna sig i att tappa en halv startelva, synd om Leo och Wålemark som inte får vara med U-21 första gången dom blivit uttagna men om deras arbetsgivare behöver dom så skall denne såklart ha förtur då det är därifrån deras lön kommer. Landslagsfotboll är dessutom underordnat klubblagsfotboll.

Hur känns det förresten att ditt egna lag är sämre än ett "halvlag" i en "halvliga"?
Senast redigerad av trazke 2020-08-29 kl. 18:48.
Citera
2020-08-29, 18:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag delar inte alls din uppfattning om att det finns några "dummisar" här. Problemet är att det finns en pandemi, som påverkar fotbollen och det är upp till SvFF att bestämma vad som faktiskt gäller utifrån de rekommendationer som finns.

Det stämmer visserligen att det finns anledningar för HIF-fans att gråta och det händer att jag gör det personligen, men jag tycker inte att jag på något sätt har tagit ut det över Djurgårdens IF eller djurgårdare i allmänhet. Jag är en utav få aktiva HIF:are här inne på Flashback.

Respekt.

Tänker mest på Svenskafans forum och Twitter. Det har varit en hård säsong för er. Och nu otur med Covid-19.

För egen del ser jag helst att matchen spelas men utan att Djurgården riskerar att smittas. Både för underhållning och för att få spela ihop Mange Eriksson med övriga anfallet.

Har lite svårt att få ihop hur man upplöser en matchförberedande träning men inte matchen i sig dock.
Citera
Avslutad
Citat:
höhöhö Påhittigt namn hörrudu.

Häcken skall såklart inte finna sig i att tappa en halv startelva, synd om Leo och Wålemark som inte får vara med U-21 första gången dom blivit uttagna men om deras arbetsgivare behöver dom så skall denne såklart ha förtur då det är därifrån deras lön kommer. Landslagsfotboll är dessutom underordnat klubblagsfotboll.

Hur känns det förresten att ditt egna lag är sämre än ett "halvlag" i en "halvliga"?

Fan vad opatriotiskt trazke! Hur vågar ni i Häcken sätta era egna intressen framför nationens? Klart grabbarna ska lira i landslaget. Ni spelar ju en helt obetydlig match i allsvenskan.
Citera
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hoppas och förutsätter att spelarna tar ett stort personligt ansvar privat: låter någon annan handla, undviker trängsel, går inte på krogen eller restaurang osv. Annars är det nog dags för klubbarna att ta ett allvarligt snack med sina spelare.

Hoppas kan man ju, men jag förutsätter det inte på något sätt. Jag tror dessvärre att fotbollsspelare är som unga svenskar i stort som vill "festa och ha kul" alldeles oavsett om det rasar en epidemi i samhället. De är ju ändå osårbara, i sina egna ögon, och blir inte särskilt sjuka om de skulle råka smittas - och omsorgen om andra är inte skäl nog för dem att förändra sina vanor, varför de beter sig i stort sett som vanligt.

Vi ser ju också hur fotbollsspelare, både här och utomlands, i praktiken struntar i alla uppmaningar när det väl kommer till kritan. Före match så ska det minsann hållas avstånd, inga handskakningar, munskydd på bänken etc. men när det görs mål, ja, då kramas det och high-fivas så att det står härliga till, och samma sak vid byten. Finns det en pokal att kyssa så gör man det. Det är klart att viruset lättare sprider sig inom ett lag när de uppenbarligen inte inser allvaret/är oförmögna att förändra sina vanor.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hoppas jag också, men barn är på dagis, flickvänner träffar sina föräldrar - föräldrar som i sin tur varit på fika hos en bekant som i sin tur åkte tunnelbana för någon dag sedan... osv.

Fotbollsplanen är sista stället spelarna blir smittade på, känns det som. Spelarna sitter knappast inne i sina bostäder med noll kontakt 24/7.

Att fyra spelare (minst) i Helsingborg har smittats tyder väl ändå på att de har smittat varandra. Det visar ju om inte annat hur otroligt smittsamt detta virus är. Men som sagt, om de lever som vanligt i övrigt så går det ju inte uttala sig säkert om det.
Citera
2020-08-29, 18:52
Medlem
Citat:
Respekt.

Tänker mest på Svenskafans forum och Twitter. Det har varit en hård säsong för er. Och nu otur med Covid-19.

För egen del ser jag helst att matchen spelas men utan att Djurgården riskerar att smittas. Både för underhållning och för att få spela ihop Mange Eriksson med övriga anfallet.

Har lite svårt att få ihop hur man upplöser en matchförberedande träning men inte matchen i sig dock.
De visste inte hur många som var smittade, därav ingen träning. Efter dagens tester har de mer koll på läget.
Citera
2020-08-29, 18:53
Medlem
Needs.more.brandys avatar
När det gäller klubblagsfotboll kontra landslag delar jag trazkes uppfattning om att klubbarna måste ha förtur till sina egna spelare. Jag anser inte att HIF borde släppa Brandur Hendriksson till att representera Färöarna eller Martin Olsson för att representera Sverige ifall det skulle komma i konflikt med vår match emot Kalmar FF. Den risken verkar finnas, så vitt jag kan förstå.
Citera
2020-08-29, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fan vad opatriotiskt trazke! Hur vågar ni i Häcken sätta era egna intressen framför nationens? Klart grabbarna ska lira i landslaget. Ni spelar ju en helt obetydlig match i allsvenskan.

Nänänä försök nu inte dryga dig. Jag vet att du är ironisk men jag tror nog du försökte bygga in en liten pik om att vi är chanslösa på guldet samtidigt. Så är det icke! Innerst inne vet du att ni ligger jääävligt risigt till!
Citera
2020-08-29, 19:05
Avslutad
Citat:
Nänänä försök nu inte dryga dig. Jag vet att du är ironisk men jag tror nog du försökte bygga in en liten pik om att vi är chanslösa på guldet samtidigt. Så är det icke! Innerst inne vet du att ni ligger jääävligt risigt till!

Nä det var mest ironi, ingen baktanke öht faktiskt. Jag läste på lite efter jag hade uttalat mig tidigare om er situation och jag hade missat att de internationella matcherna hade blivit inlagda i efterhand i schemat så jag tycker helt klart att ni bör stoppa era spelare, visst tråkigt men det finns nog ingen annan lösning tyvärr.
Citera
2020-08-29, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nä det var mest ironi, ingen baktanke öht faktiskt. Jag läste på lite efter jag hade uttalat mig tidigare om er situation och jag hade missat att de internationella matcherna hade blivit inlagda i efterhand i schemat så jag tycker helt klart att ni bör stoppa era spelare, visst tråkigt men det finns nog ingen annan lösning tyvärr.

Som Sonny sa, om vi tappat en eller två spelare hade man kunnat leva med det. Fem är alldeles för mycket när det handlar om ett lags toppspelare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in