Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
I Tyskland satte man hela Dresden i karantän efter två positiva fall och sköt upp deras matcher. Det funkade för dem.
Jag tycker att så fort ett lag har smittspridning i truppen bör man isolera det laget mot andra lag. En större smittspridning mellan lagen kan nog få FHM att reagera. Jag tycker inte man ska ta den risken.
De kommer inte att lämna WO. En uteslutning skulle riskera klubbens fortlevnad.
I Tyskland funkade det för att det fanns tid att skjuta på matcher.
Jag utgår från att när FHM gav OK på att dra igång allsvenskan så godkände man planen för hur fall inom klubbarna skulle hanteras, att det var OK att ta bort de som var smittade och sen spela match med de som var friska. Eftersom inget annat har kommunicerats så antar jag att det fortsatt gäller och att det beslutet väger tyngre än de regionala besluten(rekommendationerna), men vem vet.
Utöver det så tycker jag det är fullt av Helsingborg att börja tjafsa nu om saker man accepterat för länge sen. Det var väldigt tydliga regler när vi sparkade igång serien och ville man något annat hade man tid att lufta den åsikten då. Att komma så här i efterhand, när man drabbas, känns fult...
Blir spännande att se om SvFF följer det som är sagt innan säsongen eller ändrar sig nu. Om de ändrar sig hoppas jag att man flyttar Häckens match också.