2020-09-12, 18:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Ja, det är ju alltid mysiga bajen med de trevliga fansen som alltid är så snälla mot oss. Har inget att göra med att ni är en jävla loserklubb. 12 titlar har vi sammanlagt i Allsvenskan och Svenska cupen. Och då räknar jag inte ens Supercupen, som ni aldrig fått en chans att spela. Ni har en titel. Spelar HIF och bajen t ex oavgjort så som senast så är det vi som ägnar oss åt välgörenhet. Inte ni. Ni är den mindre klubben som är i behov av välgörenhet och något enstaka år i botten förändrar inte den saken.
Hahha! Blev du kränkt? Ni har fler titlar än oss, absolut. Det är nog det enda ni har. I övrigt är ni en mer framgångsrik mittenklubb än Ellos. Det är ungefär där ni är anno 2020. Ni kan nog poppa upp igen några år men så länge världen är global Så blir det svårare och svårare för småstäder som Helsingborg att hävda sig.

(Det jag initialt menade var att Ousted och Curci stod för rejäla grodor som gav er poäng men när du blev så kränkt...)
Citera
2020-09-12, 18:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Hahha! Blev du kränkt? Ni har fler titlar än oss, absolut. Det är nog det enda ni har. I övrigt är ni en mer framgångsrik mittenklubb än Ellos. Det är ungefär där ni är anno 2020. Ni kan nog poppa upp igen några år men så länge världen är global Så blir det svårare och svårare för småstäder som Helsingborg att hävda sig.

(Det jag initialt menade var att Ousted och Curci stod för rejäla grodor som gav er poäng men när du blev så kränkt...)
Ditt inlägg hade kanske inte varit så farligt om det hade kommit från en djurgårdare eller gnagare t ex - dvs framgångsrika idrottsföreningar - men att en bajare skulle se ner på oss och tycka att det är förlorade poäng osv, så som jag tolkar dig när du säger "välgörenhet", det ska jag inte behöva ta som supporter till Helsingborgs IF. Mittenklubb är vad ni är just nu. Det är ungefär så stora som ni blir och det är historiskt för er. Njut så länge det varar.
Citera
2020-09-12, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tappad Alm är han kan ju inte tro på vad han säger själv.
Han markerar tydligt att han "vill döda honom"

Han tar och markerar att "du jag skulle vilja döda dig så att du inte lever längre"

Fan vilket sjätte sinne Alm befinner vem behöver spågummor och andra siare när man har Alm. Jag hoppas innerligt att Alm aldrig blir tillfrågad att sitta ting.

Oväntat att inte du heller förstod att det var symboliken kring vad ett strupgrepp innebär som Alm pratade om. Det är inte så lätt alla gånger. Det är fan inte ofta jag försvarar Alm men här är det bara löjligt att fokusera på Alms ord. Jonas Olsson borde fått minst 5-6 matchers avstängning för den.
Citera
2020-09-12, 18:51
Medlem
Citat:
Ditt inlägg hade kanske inte varit så farligt om det hade kommit från en djurgårdare eller gnagare t ex - dvs framgångsrika idrottsföreningar - men att en bajare skulle se ner på oss och tycka att det är förlorade poäng osv, så som jag tolkar dig när du säger "välgörenhet", det ska jag inte behöva ta som supporter till Helsingborgs IF. Mittenklubb är vad ni är just nu. Det är ungefär så stora som ni blir och det är historiskt för er. Njut så länge det varar.
Pratar du i mån om FCKare, difare eller heifare nu?
Du byter ju lag som andra byter underkläder så svårt att hänga med.
Citera
2020-09-12, 18:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag vet att du gillar Djurgården, du hejar antagligen på dem i smyg. Ja, det är klart att vi har all anledning att vara besvikna eftersom ni är ett betydligt sämre lag än oss. Det är helt rimligt. Tycker du inte?
Citera
2020-09-12, 18:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Oväntat att inte du heller förstod att det var symboliken kring vad ett strupgrepp innebär som Alm pratade om. Det är inte så lätt alla gånger. Det är fan inte ofta jag försvarar Alm men här är det bara löjligt att fokusera på Alms ord. Jonas Olsson borde fått minst 5-6 matchers avstängning för den.
Jaha Alms uttalande var inte bokstavligt. Det hade man aaaaaaaldrig kunnat ana.
Tack för förtydligandet
Citera
2020-09-12, 18:58
Avslutad
Citat:
Tack för förtydligandet

Det är fan skrämmande att man måste förklara det. Det bästa är ändå när en Djurgårdare använder den situationen för att tala för sin sak.
Citera
2020-09-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Pratar du i mån om FCKare, difare eller heifare nu?
Du byter ju lag som andra byter underkläder så svårt att hänga med.
Nä, jag talar som Fässbergs IF..... eller vad de nu heter.

Jag tänkte att jag skulle stötta någon av Hammarby's närmaste konkurrenter.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2020-09-12 kl. 19:20.
Citera
2020-09-12, 19:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nä, jag talar som Fässbergs IF..... eller vad de nu heter.

Jag tänkte att jag skulle stötta någon av Hammarby's närmaste konkurrenter.
Närmaste konkurrenter spelar väl i samma serie? Nu tänkte du fel eller inte alls.
Citera
2020-09-12, 19:42
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Tack för förtydligandet

Precis är det ju det värsta att Alm tolkar kroppsspråk och en markering som JO gör i form av strypgreppet.

Detta gör han med att sätta ord på en handling. Sedan ska vi förväntas helt plötsligt behöva börja tolka in symbolik i Alms kommentar som är isf helt redundant när det är Alm själv som tar sig friheten att tolka att Olssons handlingar kan och ska likställas med ett mordhot.
Vilket Alm senare även pressar reporten på typ "håll med mig om att det är som det" och reporten skruvar lite på sig och säger något i stil med att "det är nog lite långt att tro att Olsson vill mörda någon".
Citera
2020-09-12, 19:49
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Precis är det ju det värsta att Alm tolkar kroppsspråk och en markering som JO gör i form av strypgreppet.

Detta gör han med att sätta ord på en handling. Sedan ska vi förväntas helt plötsligt behöva börja tolka in symbolik i Alms kommentar som är isf helt redundant när det är Alm själv som tar sig friheten att tolka att Olssons handlingar kan och ska likställas med ett mordhot.
Vilket Alm senare även pressar reporten på typ "håll med mig om att det är som det" och reporten skruvar lite på sig och säger något i stil med att "det är nog lite långt att tro att Olsson vill mörda någon".
Kan du inte länka? Jag skulle behöva se det.
Citera
2020-09-12, 19:58
Medlem
Citat:
Kan du inte länka? Jag skulle behöva se det.
Denna? https://www.fotbollskanalen.se/video/10591472/alm-rasar-over-olsson-strypgrepp-han-vill-doda-honom/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in