2020-08-29, 15:06
  #4489
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det är ju något man kan hoppas på. Kostar mycket pengar att hålla någon inlåst i många år. Dessutom upptar dom ju platser som andra borde ha.

Kostar jävligt mycket att ha dom ute också.
Det finns ju länder som tar emot kärnavfall. Finns det inget land som tar emot kriminella. Jag tycker vi borde kika på alternativ till fängelser i Sverige. Finns säkert något land som för en billig penning kan husera kriminellt slödder.
Citera
2020-08-29, 15:14
  #4490
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Kostar jävligt mycket att ha dom ute också.
Det finns ju länder som tar emot kärnavfall. Finns det inget land som tar emot kriminella. Jag tycker vi borde kika på alternativ till fängelser i Sverige. Finns säkert något land som för en billig penning kan husera kriminellt slödder.
Norge har ett deal med Nederländerna, pga för få fängelseplatser i vårt grannland.
Citera
2020-08-29, 15:17
  #4491
Medlem
Kul att en av de räknat med 7 år, synd kompis de blev 20.

Har han tur kanske han blir av med oskulden innan 35.
Citera
2020-08-29, 15:23
  #4492
Medlem
antoneriks avatar
Danska straff är det näst bästa alternativet. Det bästa alternativet är att dom aldrig hade fått komma till Sverige från första början. I det Danska systemet finns det inget gäng att återvända till efter 20 år. Gänget har blivit upplöst för länge sedan, dom flesta är döda eller sitter i fängelse. Ett fåtal har etablerat sig i samhället med ett låglönejobb någonstans.

Problemet är att invandrargängen sällan är några gäng på samma sätt som vi upplever MC-gängen. Man kan jämföra invandrargängen med dom ballaste killarna på skolgården som hänger med varandra efter skolan. Det finns ingen organisation att tala om. Priset vi får betala med hårdare straff är att precis alla kommer att få betydligt hårdare straff för att kunna sätta dit en minoritet människor som inte förstår något annat språk än våld. Och i USA har man länge haft enormt hårda straff, men fortfarande mördas det 300 människor om året i städer som Chicago. Den västerländska synen på heder och moral finns inte för dom här unga männen. Dom har vuxit upp med stenhård islam i ett helt annat land.
Citera
2020-08-29, 15:25
  #4493
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Norge har ett deal med Nederländerna, pga för få fängelseplatser i vårt grannland.

Jag hade nog mer tänkt mig Asien, Ryssland, Bulgarien eller Rumänien. Ett land där det inte daltas så mycket.
Citera
2020-08-29, 15:32
  #4494
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Kul att en av de räknat med 7 år, synd kompis de blev 20.

Har han tur kanske han blir av med oskulden innan 35.
Haha underbart han hade väl fått Max det i Sverige fast ungdomsvård då. Förhoppningsvis börjar Sverige ta efter Danmarks modell mer och mer.

Skönt att de får ordentliga straff nu.
Citera
2020-08-29, 15:41
  #4495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Det vet inte jag. Inte i Sverige. Har inte sett bevis för det och jag tror inte du kan leverera det.

Enda undantaget skulle vara han "Dani Jude" i Malmö i så fall om han inte är ett spöke. MENA folket är ju kaosmänniskor som vill synas så mycket som möjligt på Instagram etc etc och kan skjuta någon nästan helt utan anledning. Så agerar inte affärsmän som vill hålla en låg profil.



Men däremot från t ex Italien finns det ju maffiabossar som gömt sig och styrt verksamheter flera decennium från jordkällare utan internet och mobiler så visst existerar det men det är nog inte många...

Enda man kan säga i jämförelsen mellan gatugäng och verklig maffia är att det inte är jämförbart. Dessa individer som hör till gatugäng kommer aldrig komma upp i samma nivå.
Citera
2020-08-29, 15:51
  #4496
Medlem
Det måste ju göras en snabbutredning om lagförslag för fängelsestraff för ungdomar för grova brott. Vi kan liksom inte ha ett samhälle där det som i dessa kretsar ses som en merit och ha dödat och fungerar som en initieringsrit för dessa för att visa sig reko nog att joina dessa gäng. 15-17åringar som växer upp i denna miljö som mördar och är ute strax innan 20år kommer sannolikt dra på sig flera mord på sitt samvete. De släpps ut i samma miljö igen. Det anses liksom okej även om man åker fast då man bara får max 4 års inlåsning på en fritidsgård. Det räknas liksom inte ens som ett straff. Man har fortfarande hela livet framför sig.

Detsamma gäller för livstidsstraff under 21. Det måste finnas möjlighet att döma grovt kriminella människor som kanske ha flera liv på sitt samvete till livstid. Liksom helt orimligt att en 20åring kan begå dubbel- trippel-, va fan som helst, mord som ett led i en dessa samhällshotande gängkonflikter och inte riskera livstidsstraff.

Hårdare straff är aldrig automatiskt en bättre lösning för alla brott. Men när vi ha babbar som sitter i rättegången i danmark och argumenterar för att "men i sverige hade jag bara fått 4 år" eller en annan som sa att han bara förtjänade 7år för dubbelmord så har ju nått gått jävligt snett för samhället att visa på allvarligheten i att ha ihjäl andra människor på ett organiserat, kalkylerat sätt oftast för skitsaker
__________________
Senast redigerad av zrx 2020-08-29 kl. 16:00.
Citera
2020-08-29, 15:55
  #4497
Medlem
Lägger upp domen. Den är upplagd som foton tyvärr men alltid något.

Det som kan vara intressant att nämna är väl detaljer såsom att en av de numer dömda sågs sitta och sova i den stulna audin klockan 7 på morgonen samma dag och på platsen för mordet. De visste med andra ord vilken plats men kanske inte exakt vilken tid Sz skulle komma till aktuell plats.

Annat värt att notera är att rätten konstaterar att Franky blev skjuten mycket tidigt och redan i bilen så skottskadan som han avled av (höger lår) fick han inte i flykten utan redan vid bilen.

Detta är domen:

https://ibb.co/mRgsrrQ

https://ibb.co/4Tt2Dhs

https://ibb.co/BgLfBSQ

https://ibb.co/n7BHfDt

https://ibb.co/hVZ7zxj

https://ibb.co/JrYgxMw

https://ibb.co/tsGPc5M

https://ibb.co/sq56Zk6
__________________
Senast redigerad av NoF8 2020-08-29 kl. 16:05.
Citera
2020-08-29, 16:33
  #4498
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Kompetent polis har givetvis kontroll på den grova gängkriminaliteten världen över. De känner väl till strukturer, medlemmar, ledare och vilken typ av brott de ägnar sig åt. Att det är svårt att krossa dessa strukturer är ett stort problem världen över. Dock så utmärker sig Sverige.

Dessa typer som nu fällts har fått härjat fritt i Sverige under många år. Det krävdes utländsk polis för att sätta stopp.

Inkvoterad polis är viktigare än att bekämpa den grova brottsligheten.

Tragiskt.

Men det hade inte riktigt med det jag skrev att göra...
Citera
2020-08-29, 16:43
  #4499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Lägger upp domen. Den är upplagd som foton tyvärr men alltid något.

Det som kan vara intressant att nämna är väl detaljer såsom att en av de numer dömda sågs sitta och sova i den stulna audin klockan 7 på morgonen samma dag och på platsen för mordet. De visste med andra ord vilken plats men kanske inte exakt vilken tid Sz skulle komma till aktuell plats.

Annat värt att notera är att rätten konstaterar att Franky blev skjuten mycket tidigt och redan i bilen så skottskadan som han avled av (höger lår) fick han inte i flykten utan redan vid bilen.

Detta är domen:

https://ibb.co/mRgsrrQ

https://ibb.co/4Tt2Dhs

https://ibb.co/BgLfBSQ

https://ibb.co/n7BHfDt

https://ibb.co/hVZ7zxj

https://ibb.co/JrYgxMw

https://ibb.co/tsGPc5M

https://ibb.co/sq56Zk6

Läser man igenom händelseförloppet blir det uppenbart att det inte är Spetznaz som är ute på uppdrag. Med rätt verktyg borde det svenska samhället inte ha några svårigheter att krossa den här lågbegåvade gängkriminaliteten.
Citera
2020-08-29, 16:51
  #4500
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det måste ju göras en snabbutredning om lagförslag för fängelsestraff för ungdomar för grova brott. Vi kan liksom inte ha ett samhälle där det som i dessa kretsar ses som en merit och ha dödat och fungerar som en initieringsrit för dessa för att visa sig reko nog att joina dessa gäng. 15-17åringar som växer upp i denna miljö som mördar och är ute strax innan 20år kommer sannolikt dra på sig flera mord på sitt samvete. De släpps ut i samma miljö igen. Det anses liksom okej även om man åker fast då man bara får max 4 års inlåsning på en fritidsgård. Det räknas liksom inte ens som ett straff. Man har fortfarande hela livet framför sig.

Detsamma gäller för livstidsstraff under 21. Det måste finnas möjlighet att döma grovt kriminella människor som kanske ha flera liv på sitt samvete till livstid. Liksom helt orimligt att en 20åring kan begå dubbel- trippel-, va fan som helst, mord som ett led i en dessa samhällshotande gängkonflikter och inte riskera livstidsstraff.

Hårdare straff är aldrig automatiskt en bättre lösning för alla brott. Men när vi ha babbar som sitter i rättegången i danmark och argumenterar för att "men i sverige hade jag bara fått 4 år" eller en annan som sa att han bara förtjänade 7år för dubbelmord så har ju nått gått jävligt snett för samhället att visa på allvarligheten i att ha ihjäl andra människor på ett organiserat, kalkylerat sätt oftast för skitsaker

Våra lagar är skrivna av svenskar och för svenskar, INTE för utomeuropeiska invandrare, och i synnerhet INTE för somalier. Vårt problem är inte vår ytterst raffinerade lagbok utan att vänstern importerat kriminella bidragstagande element för att vinna val och sitta kvar vid makten. PUNKT SLUT.

Jag behöver inte upprepa mig in absurdum men alla dessa av vänsterns valboskap skall UT, detsamma gäller vänsterns vandrande bordeller afghanerna. ALLA skall ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in