2020-08-28, 21:22
  #4369
Medlem
tokens avatar
Svenska polisen hyllar straffen, vill se liknande i Sverige. Det hade varit en sådan klockren incitament till hårdare jobb från poliserna. Att slippa se sitt arbete gång på gång förintas i friande domar.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/dodspatrullen-skyldig-till-dubbelmordet/

Therese Rosengren, t f lokalpolisområdeschef i Rinkeby:

Citat:
Therese Rosengren uttrycker en försiktig förhoppning om en förändring av lagstiftningen i dansk riktning.

– Jag tycker att Sverige borde utveckla sitt rättssystem och anpassa det till det samhälle vi lever i i dag.
Citera
2020-08-28, 21:24
  #4370
Bannlyst
Finns Henrik Larsens video uppladdad?
Citera
2020-08-28, 21:26
  #4371
Medlem
NemesisSwedens avatar
Jobbade med en dansk kille på 90-talet som gav mig en flaska Gammel Dansk.
Den har verkligen räckt länge men i kväll tömde jag den. Typ två åttor😊.
Gott!

Heja vårt kära broderland❤️!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gammel_Dansk?wprov=sfla1
.
Citera
2020-08-28, 21:26
  #4372
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Så sjukt irriterande att se alla er snacka skit om invandrare och muslimer, 90 procent av alla invandrare/muslimer lever lagligt och försöker få till ett normalt liv. Sen så finns det muslimer som år knarklangare mördare och allt annat skit. Men det är en liten del. Glöm inte att så många svenskar finansierar deras brottsliga karriär när dom köper knark. Ni svenskar är så otroligt sjuka, när har en blåste gått medvetet och dödat små flickor? Våldtagit bebisar? Snälla dom dödar varandra det är ju det ni vill? Dom kallar sig muslimer men är långt ifrån det, en muslim dödar inte eller säljer knark. Finns svenskar också som är kristna eller ateister som våldtar bebisar, vi hade en i Kristianstad för några år sedan som hade förgripit sig på över 70 barn sexuellt och tagit bilder. För någon månad sen hade en svensk pappa sin dotter som sexliv medans hon var cirka 12 tills hon blev 17. När har ni hört en arabisk eller muslimsk pappa göra sånt? Snacka om brottet i för sig eller gå in i en rasistisk sida och sprid ert hat där. Ni är så jävla fega som snackar så mycket skit men vågar aldrig yttra er framför folk. Va rakryggade o stå för de ni säger inte bara i flaschback utan överallt. Hata på kriminella de finns muslimer o blattar som också gör det.

Aldrig hört eller sett en blatte ta parti för det landet som räddade er från "döden"... Än mindre sett det i samhället. Yalla...
Citera
2020-08-28, 21:27
  #4373
Medlem
Skönt att Danmark skipade rättvisa! Är så trött på vårt mesiga förfarande med kriminella. Borde kanske flytta till Danmark😊
Citera
2020-08-28, 21:28
  #4374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattattata1
Exakt. Tex den för ett par veckor sen där 3 gärningsmän friades från mord på öppen gata trots att man funnit 2 pistoler med deras dna längs flyktvägen. Eller somaliern som slängde en handgranat under en polisbil under ett upplopp, där granaten aldrig utlöstes, dna på sprintern räckte inte för att bevisa att just han kastat granaten. 2016 ledde 2.11% av anmälda våldtäkter till fällande dom (källa: svt). Svenskt rättsväsen är en cirkus liksom "politiken".
Bra exempel Beviskraven är extremt höga i Sverige och det är ju bekymmersamt när den frikände får skadestånd och dessutom återfaller i brottslighet.

Har dock för mig att piloten vid helikopterrånet i västberga åkte dit på DNA trots nekande. Bröderna Saliba åkte på livstid för trippelmordet i Uddevalla trots lite diffusa vittnesuppgiter och mordvapen som ej återfunnits.

Så det är lite olika från fall till fall menar jag.
Citera
2020-08-28, 21:34
  #4375
Medlem
"De tilltalade överklagade domen för frikännande.

De tilltalade förblir i förvar under behandlingen av överklagandet."

Glostrups domstols hemsida.

Ursäkta mig om jag låter dum, men kommer de då i rätten i Sverige eller i Danmark igen?

🍻
Citera
2020-08-28, 21:35
  #4376
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bramskiii1
Nej min vän! Historian ljuger aldrig!! Svenskarna är kända för och vara veklingar så är det bara. Om det skulle bli krig idag svenskarna skulle aldrig stå upp för sitt land! Det har dom aldrig gjort för vi har alltid lekt neutrala men den bittra sanningen är att svenskar är fega. Sist Sverige kriga var 1945 och det var inte ens ett eget krig utan vi hjälpte finnarna mot ryssarna. Så viking blod kan vi glömma!!!

Vet inte var du kommer ifrån, men då du pratar om oss svenskar som ”dom” så förstår jag ju att du inte är en riktig svensk. Då du nämner att ”vi hjälpte finnarna mot ryssarna” så får man anta att du är tysk.

Och dett är väl OK, men om du nu inte tycker om oss svenskar, kan du då inte flytta tillbaka till Dresden, eller kanske bara vara tyst och lydig, som du uppfostrats till?

Sedan fortsätter vi riktiga svenskar att bygga vårt land som vi alltid gjort.

En del av det bygget måste dock vara mindre trams och mer rediga tag mot kriminaliteten. Det vet jag, på goda grunder, att polisen också skulle vilja ha möjlighet till. Det är viktigt att ha en fungerande rättsstat, men man måste också skydda den och samhället mot de som utnyttjar den.
__________________
Senast redigerad av Richard-III 2020-08-28 kl. 21:38. Anledning: Stavning
Citera
2020-08-28, 21:37
  #4377
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Så sjukt irriterande att se alla er snacka skit om invandrare och muslimer, 90 procent av alla invandrare/muslimer lever lagligt och försöker få till ett normalt liv. Sen så finns det muslimer som år knarklangare mördare och allt annat skit. Men det är en liten del. Glöm inte att så många svenskar finansierar deras brottsliga karriär när dom köper knark. Ni svenskar är så otroligt sjuka, när har en blåste gått medvetet och dödat små flickor? Våldtagit bebisar? Snälla dom dödar varandra det är ju det ni vill? Dom kallar sig muslimer men är långt ifrån det, en muslim dödar inte eller säljer knark. Finns svenskar också som är kristna eller ateister som våldtar bebisar, vi hade en i Kristianstad för några år sedan som hade förgripit sig på över 70 barn sexuellt och tagit bilder. För någon månad sen hade en svensk pappa sin dotter som sexliv medans hon var cirka 12 tills hon blev 17. När har ni hört en arabisk eller muslimsk pappa göra sånt? Snacka om brottet i för sig eller gå in i en rasistisk sida och sprid ert hat där. Ni är så jävla fega som snackar så mycket skit men vågar aldrig yttra er framför folk. Va rakryggade o stå för de ni säger inte bara i flaschback utan överallt. Hata på kriminella de finns muslimer o blattar som också gör det.

Vad yrar du om? Jag har inte sagt något enda jävla skit om muslimer. Är du säker på att du kommenterar rätt person? Du går också lite från topic när du drar in en massa ospecificerade sexualbrott i en tråd om hur fem Rinkebygrabbar (okej, en kommer från Hallonbergen) dömts för mord på två andra Rinkebygrabbar. Ta din frustration och gå någon annanstans.
Citera
2020-08-28, 21:37
  #4378
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
"De tilltalade överklagade domen för frikännande.

De tilltalade förblir i förvar under behandlingen av överklagandet."

Glostrups domstols hemsida.

Ursäkta mig om jag låter dum, men kommer de då i rätten i Sverige eller i Danmark igen?

🍻

I Danmark. Och 2 av dem kommer troligen att sitta på Albertslund till slut.
Citera
2020-08-28, 21:37
  #4379
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Javisst. Så är det förstås.

Och de som sitter på anstalterna runt om i landet nu är bara folk som gått fel, och trodde de var på Best Western. Det har jag också läst i Fria Tider, så då är det ju så. Tack för att du kom upp ur din grop och upplyste mig.

Fan jag trodde jag läst det i Expo.
Citera
2020-08-28, 21:39
  #4380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Vet inte var du kommer ifrån, men då du pratar om oss svenskar som ”dom” så förstår jag ju att du inte är en riktig svensk. Då du nämner att ”vi hjälpte finnarna mot ryssarna” så får man anta att du är tysk.

Och Det är väl OK, men om du nu inte tycker om oss svenskar, kan du då inte flytta tillbaka till Dresden, eller kanske bara vara tyst och lydig, som du uppfostrats till?

Sedan fortsätter vi riktiga svenskar att bygga vårt land som vi alltid gjort.

En del av det bygget måste dock vara mindre trams och mer rediga tag mot kriminaliteten. Det vet jag, på goda grunder, att polisen också skulle vilja ha möjlighet till. Det är viktigt att ha en fungerande rättstat, men man måste också skydda den och samhället mot de som utnyttjar den.



Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta just nu!! Jag är född i Sverige Norrland för och vara exakt!!! Jobbigt och höra det va?

Det låter mer som att jag har rätt och du försöker tysta ner sanningen rättare sagt 😂

Varför Danmark är hårdare än Sverige är just på grund av historian Sverige har. VEKA!!!!! Acceptera det bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in