Citat:
Ursprungligen postat av
zrx
Det måste ju göras en snabbutredning om lagförslag för fängelsestraff för ungdomar för grova brott. Vi kan liksom inte ha ett samhälle där det som i dessa kretsar ses som en merit och ha dödat och fungerar som en initieringsrit för dessa för att visa sig reko nog att joina dessa gäng. 15-17åringar som växer upp i denna miljö som mördar och är ute strax innan 20år kommer sannolikt dra på sig flera mord på sitt samvete. De släpps ut i samma miljö igen. Det anses liksom okej även om man åker fast då man bara får max 4 års inlåsning på en fritidsgård. Det räknas liksom inte ens som ett straff. Man har fortfarande hela livet framför sig.
Detsamma gäller för livstidsstraff under 21. Det måste finnas möjlighet att döma grovt kriminella människor som kanske ha flera liv på sitt samvete till livstid. Liksom helt orimligt att en 20åring kan begå dubbel- trippel-, va fan som helst, mord som ett led i en dessa samhällshotande gängkonflikter och inte riskera livstidsstraff.
Hårdare straff är aldrig automatiskt en bättre lösning för alla brott. Men när vi ha babbar som sitter i rättegången i danmark och argumenterar för att "men i sverige hade jag bara fått 4 år" eller en annan som sa att han bara förtjänade 7år för dubbelmord så har ju nått gått jävligt snett för samhället att visa på allvarligheten i att ha ihjäl andra människor på ett organiserat, kalkylerat sätt oftast för skitsaker
Våra lagar är skrivna av svenskar och för svenskar, INTE för utomeuropeiska invandrare, och i synnerhet INTE för somalier. Vårt problem är inte vår ytterst raffinerade lagbok utan att vänstern importerat kriminella bidragstagande element för att vinna val och sitta kvar vid makten. PUNKT SLUT.
Jag behöver inte upprepa mig in absurdum men alla dessa av vänsterns valboskap skall UT, detsamma gäller vänsterns vandrande bordeller afghanerna. ALLA skall ut.