2020-08-29, 10:46
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det vore intressant om någon hade svar på ett par frågor:

Hur många gängmord har Sverige haft de senaste 30 åren?

Hur många har klarats upp?

Vad är snitttiden på ett straff för ett gängmord i Sverige?

Hur många har lett till en livstidsdom?

Hur många har lett till flera livstidsdomar?

Bra frågor men off-topic när det gäller denna tråd.
Starta gärna en egen tråd då det blir svårt att följa tråden med all sidofrågor.
Citera
2020-08-29, 11:00
Medlem
Conny63s avatar
Svensk gängkriminalitet i Danmark kommer vara 0 nu.Grattis Danmark ni har slagit knock out på swedistan !
Citera
2020-08-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Skrattar apan fortfarande när celldörren slagits igen och de fakto att man är ute tidigast typ 2050? Fett värt det, jävla nolla!
Vem vet han kanske kommer ut tidigare?
Citera
2020-08-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goteborgdirekt1994
Nej den frågan är absolut inte Off Topic för det är ju tack vare han som DP kunde göra det.

Den personen är inte åtalad och jag tror nog bara de inblandade själva, inte polisen, som vet hur det gick till. Men jag tror att Shottaz vet vem det är men om han bor i DK tror du då att Shottaz vågar göra något i DK...? Knappast

Om det är personen som tidigare blivit nämnd här, och har läst igenom och kan inte se att något annat namn kommit fram. Så rätta mig om jag har fel då någon drog upp att det var Atypisk.

Vad skulle då Satudarah få ut av att hjälpa DP?
Senast redigerad av Klishaya 2020-08-29 kl. 11:14.
Citera
2020-08-29, 12:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Om det är personen som tidigare blivit nämnd här, och har läst igenom och kan inte se att något annat namn kommit fram. Så rätta mig om jag har fel då någon drog upp att det var Atypisk.

Så här tror jag att det KAN ha gått till. Allt är baserat på rykten, så det kan vara uppförstorat och till och med helt fel. Men det kan också finnas en kärna av sanning.

Den danske rapparen A'typisk från MFS tillbringade en tid i Stockholm på grund av någon konflikt i Köpenhamn, som förmodligen kan knytas till hans roll som Satudarahs "hovsångare".

Han låg alltså lågt här och umgicks med folk som var med i Shottaz.

När det lugnat ned sig och han var hemma i Köpenhamn så blev han kontaktad av Amir Mekky (eller folk kring honom) som "övertygade" honom att det var bäst att han använde sina kontakter med Shottaz för att hjälpa Mekkys polare i Dödspatrullen "to settle the score" med sina ärkerivaler.

Shottazgänget hade alltså inga skäl att misstänka den danske musikanten för något förräderi. De utgick ifrån att han var en polare. Men den info som rapparen fick slussades vidare till Mekky och eller DP. Däremot ska man med detta inte se det som att MC-gänget Satudarah tagit ställning i konflikten.

Detta är rykten. Ovanstående kan alltså vara fel, men det kan också vara något åt det här hållet. Kanske det finns någon annan som vet mer eller som kan rätta mig.
Citera
2020-08-29, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoskitz
Så sjukt irriterande att se alla er snacka skit om invandrare och muslimer, 90 procent av alla invandrare/muslimer lever lagligt och försöker få till ett normalt liv. Sen så finns det muslimer som år knarklangare mördare och allt annat skit. Men det är en liten del. Glöm inte att så många svenskar finansierar deras brottsliga karriär när dom köper knark. Ni svenskar är så otroligt sjuka, när har en blåste gått medvetet och dödat små flickor? Våldtagit bebisar? Snälla dom dödar varandra det är ju det ni vill? Dom kallar sig muslimer men är långt ifrån det, en muslim dödar inte eller säljer knark. Finns svenskar också som är kristna eller ateister som våldtar bebisar, vi hade en i Kristianstad för några år sedan som hade förgripit sig på över 70 barn sexuellt och tagit bilder. För någon månad sen hade en svensk pappa sin dotter som sexliv medans hon var cirka 12 tills hon blev 17. När har ni hört en arabisk eller muslimsk pappa göra sånt? Snacka om brottet i för sig eller gå in i en rasistisk sida och sprid ert hat där. Ni är så jävla fega som snackar så mycket skit men vågar aldrig yttra er framför folk. Va rakryggade o stå för de ni säger inte bara i flaschback utan överallt. Hata på kriminella de finns muslimer o blattar som också gör det.

Mannen. Är du på allvar sur för att Någon/Några här snackar skit om "alla muslimer" och i nästa veva gör du precis samma sak o pratar om att Alla svenskar är sjuka och si och så? Du är rasist kompis, ledsen att behöva säga det. Du hade en bra tanke nånstans men verkar flippat över i känslor och blivit rasist istället. Synd.
Citera
2020-08-29, 12:58
Medlem
Finns de bild på någon utav 17 åringarna och denhär Benjamin? Dem andra två fick man se i tidningen
Citera
2020-08-29, 13:41
Medlem
augusta66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cikana1
Vem vet han kanske kommer ut tidigare?

Iofs kan han ju dö därinne, så jag kan hålla med om det du skriver.....
Citera
2020-08-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Bevisa vad? Finns mängder med gubbar som håller låg profil.
Det vet inte jag. Inte i Sverige. Har inte sett bevis för det och jag tror inte du kan leverera det.

Enda undantaget skulle vara han "Dani Jude" i Malmö i så fall om han inte är ett spöke. MENA folket är ju kaosmänniskor som vill synas så mycket som möjligt på Instagram etc etc och kan skjuta någon nästan helt utan anledning. Så agerar inte affärsmän som vill hålla en låg profil.

Men däremot från t ex Italien finns det ju maffiabossar som gömt sig och styrt verksamheter flera decennium från jordkällare utan internet och mobiler så visst existerar det men det är nog inte många...
Citera
2020-08-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya

Varken vi eller polisen vet endast de inblandade vet men SZ vet nog
Senast redigerad av Goteborgdirekt1994 2020-08-29 kl. 14:46. Anledning: redigera
Citera
2020-08-29, 14:45
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Iofs kan han ju dö därinne, så jag kan hålla med om det du skriver.....

Det är ju något man kan hoppas på. Kostar mycket pengar att hålla någon inlåst i många år. Dessutom upptar dom ju platser som andra borde ha.
Citera
2020-08-29, 15:03
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag skulle säga att det är omöjligt att svara på. För frågan måste ju vara vad som skall bedömas som "ett gäng"? Är det när personerna själv uppfattar det som ett gäng? När media skriver att det är ett gäng? När polisen säger att det är ett gäng?

Du pratar också om ouppklarade gängmord. Det kan ju vara så att om det är ouppklarat, så kanske man inte ens kommit så långt i utredningen så att man kan säga att det är ett gängmord. Därför blir även det omöjligt att svara på.

Kompetent polis har givetvis kontroll på den grova gängkriminaliteten världen över. De känner väl till strukturer, medlemmar, ledare och vilken typ av brott de ägnar sig åt. Att det är svårt att krossa dessa strukturer är ett stort problem världen över. Dock så utmärker sig Sverige.

Dessa typer som nu fällts har fått härjat fritt i Sverige under många år. Det krävdes utländsk polis för att sätta stopp.

Inkvoterad polis är viktigare än att bekämpa den grova brottsligheten.

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in