Citat:
Ursprungligen postat av
Klishaya
Om det är personen som tidigare blivit nämnd här, och har läst igenom och kan inte se att något annat namn kommit fram. Så rätta mig om jag har fel då någon drog upp att det var Atypisk.
Vad skulle då Satudarah få ut av att hjälpa DP?
Så här tror jag att det KAN ha gått till. Allt är baserat på rykten, så det kan vara uppförstorat och till och med helt fel. Men det kan också finnas en kärna av sanning.
Den danske rapparen A'typisk från MFS tillbringade en tid i Stockholm på grund av någon konflikt i Köpenhamn, som förmodligen kan knytas till hans roll som Satudarahs "hovsångare".
Han låg alltså lågt här och umgicks med folk som var med i Shottaz.
När det lugnat ned sig och han var hemma i Köpenhamn så blev han kontaktad av Amir Mekky (eller folk kring honom) som "övertygade" honom att det var bäst att han använde sina kontakter med Shottaz för att hjälpa Mekkys polare i Dödspatrullen "to settle the score" med sina ärkerivaler.
Shottazgänget hade alltså inga skäl att misstänka den danske musikanten för något förräderi. De utgick ifrån att han var en polare. Men den info som rapparen fick slussades vidare till Mekky och eller DP. Däremot ska man med detta inte se det som att MC-gänget Satudarah tagit ställning i konflikten.
Detta är rykten. Ovanstående kan alltså vara fel, men det kan också vara något åt det här hållet. Kanske det finns någon annan som vet mer eller som kan rätta mig.