2020-08-26, 11:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Var det inte det jag gjorde just ???

Och apropå något som någon skrev om Dalen nämnde jag Leif Kåvestad utan
att någon reagerade !!!

Sorry! Läste fel! Tyckte det stod "Om det nu kan kallas för utsatt område...."
Citera
2020-08-27, 02:44
Medlem
Det finns bara en Dragarstigen 4 i Nacka. Den exekutiva auktionen hölls den 10e juni 2020 i Sundbyberg på KFMs kontor där. Oklart om den blev såld, hittar den inte bland slutförda affärer. En webbsida finns kvar:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-nacka-kommun-dragarstigen-4-16855376

Och kära vänner här på FB -- utropspriset på borätten låg tydligen på 1 (!!!) EN KRONA,
enligt KFMs annons.
Fy fan det är tamigfan så jävla sjukt det kan bli...

Så Labbé & Mona försökte köpa något som anses vara värt EN KRONA, för HELA TIO MILJONER KRONOR ?
Och dessutom kastat en miljon i sjön ?
Den miljonen har tydligen gått åt till räntor
Dödsbodelägarna kan nog vägra betala tillbaka miljonen så länge de vill.
De behöver bara visa KFMs värdering av objektet.
Att Labbé & Mona har bara lurat sig själva.
De har blåst sig själva som sagt.
Labbé & Mona kan ju i och för stig stämma mäklaren, om att de blev vilseledda i affären.
Men Mona har ju inget att komma med, hennes påskrift fanns ju inte på kontraktet.
Labbés påskrift fanns däremot på kontraktet vad jag förstår...
Ett sådant objekt sjunker naturligtvis snabbt i värde, eftersom Banken/Kreditinstitutet vill bli av med sänket så fort det bara går.
Ingen kan ju betala räntor och amorteringar på objektet om de inte äger det...

Det här är så skruvat som det kan bli
Jag kan tänka mig att Mona Sahlin är så urbota korkad att hon utan vidare skulle köpa
förgyllda tegelstenar som guldtackor, falska diamanter vad fan som helst ?

Hennes handväskor är kanske bara billiga kopior som hon köpt för 50 000 kr/styck
När de är värda 300 kr ?

Det finns som sagt var en gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:
https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-de-som-hotar-sig-fram-far-inte-vinna/

Men man får ett intryck av att den har skrivits av ren plikstkyldighet, och inget annat.
Bara en väldigt tom artikel som att den var ett plagiat av någon annans ? Kawesa ?
Någon som undrar
Citera
2020-08-27, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Det finns bara en Dragarstigen 4 i Nacka. Den exekutiva auktionen hölls den 10e juni 2020 i Sundbyberg på KFMs kontor där. Oklart om den blev såld, hittar den inte bland slutförda affärer. En webbsida finns kvar:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-nacka-kommun-dragarstigen-4-16855376

Och kära vänner här på FB -- utropspriset på borätten låg tydligen på 1 (!!!) EN KRONA,
enligt KFMs annons.
Fy fan det är tamigfan så jävla sjukt det kan bli...

Så Labbé & Mona försökte köpa något som anses vara värt EN KRONA, för HELA TIO MILJONER KRONOR ?
Och dessutom kastat en miljon i sjön ?
Den miljonen har tydligen gått åt till räntor
Dödsbodelägarna kan nog vägra betala tillbaka miljonen så länge de vill.
De behöver bara visa KFMs värdering av objektet.
Att Labbé & Mona har bara lurat sig själva.
De har blåst sig själva som sagt.
Labbé & Mona kan ju i och för stig stämma mäklaren, om att de blev vilseledda i affären.
Men Mona har ju inget att komma med, hennes påskrift fanns ju inte på kontraktet.
Labbés påskrift fanns däremot på kontraktet vad jag förstår...
Ett sådant objekt sjunker naturligtvis snabbt i värde, eftersom Banken/Kreditinstitutet vill bli av med sänket så fort det bara går.
Ingen kan ju betala räntor och amorteringar på objektet om de inte äger det...

Det här är så skruvat som det kan bli
Jag kan tänka mig att Mona Sahlin är så urbota korkad att hon utan vidare skulle köpa
förgyllda tegelstenar som guldtackor, falska diamanter vad fan som helst ?

Hennes handväskor är kanske bara billiga kopior som hon köpt för 50 000 kr/styck
När de är värda 300 kr ?

Det finns som sagt var en gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:
https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-de-som-hotar-sig-fram-far-inte-vinna/

Men man får ett intryck av att den har skrivits av ren plikstkyldighet, och inget annat.
Bara en väldigt tom artikel som att den var ett plagiat av någon annans ? Kawesa ?
Någon som undrar
Är det inte så att KFMs utrop alltid startar på 1 krona ? Dock finns säkert en nedre gräns för att sälja.
Citera
2020-08-28, 21:18
Medlem
Idag lyssnade jag på Monas sommarprat, och dess orgie i självgodhet.

Men förutom det så lovade hon att komma igen. Hon benämnde Labbe-affären som det senaste misstaget. Vi har alltså nya fräsch klavertramp att se fram emot!
Citera
2020-08-30, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Idag lyssnade jag på Monas sommarprat, och dess orgie i självgodhet.

Men förutom det så lovade hon att komma igen. Hon benämnde Labbe-affären som det senaste misstaget. Vi har alltså nya fräsch klavertramp att se fram emot!

Haha, ja det blir en härlig höst ta mig fan, får hoppas på ett riktigt djupt klavertramp, som hon sugs fast ända ner till hakan i.
Kanske finns det mer skumrask att hämta i hennes gärning
Hon vet ju fan inte vad hon pratar om, Labbé-affären, tror hon att folk är så dumma att de inte förstår vilket j*vla mygel de hållit på med ?
Vad fan hon kan ju rimligtvis inte vara på riktigt ?
Är hon en Alien eller en vit kopia av Kawesa ?
Förmodligen en lögnhals utöver det vanliga ?
Att hon låter kaxig, beror det på att hon fått ett nödlån ? - Som går utanför hennes egna konton, så att KFM inte ser insättningarna ?
Eller finns det kurirer med pengapåsar som dyker upp då och då ?
Jag menar det måste vara ytterst magert med den ynka förbehållsbeloppet hon har, typ...
Håller hon sig undan sk delgivning för nya skulder, eller ?

Kan någon tala om vilken preskriptionstid som gäller på om hon har förskingrat ?
Över 100 000 kronor var grov förskingring förr. Och då på 10 år eller ?
Praxisen har snarare berott på att antalet ärenden är många...

Bäva månde Sossarna nu om deras blysänke, sänkboj, skattebrottslingen, förfalskaren, och förskingraren (*) Mona Sahlin drar dem ännu djupare ner i avgrunden ?
När kan tänkas SAP säga upp hennes medlemskap och uteslutas ur Partiet ?
Det vore den definitiva nådastöten... Plundra Anna Minnesfond, fy fan !!!!

(*) Tobleroneskandalen var tveklöst förskingring, eller ibland "trolöshet mot huvudman" som det heter,
Finngs inget förmildrande i det. Eftersom hon använde Statens pengar till något hon inte har rätt till att göra.
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-08-30 kl. 03:10.
Citera
2020-08-30, 17:41
Medlem
Citat:
Några dagsaktuella siffror vet jag ju inte var man kan få tag i heller.
Skulden till Statens Pensionsverk fattar jag inte ?
Har hon alltså tagit ut pension fastän hon inte haft rätt till det ?
För det är ju det enda jag kan komma på att hon skulle ha gjort
för att få en så pass stor skuldpost.
Dvs hon begärt pension, tagit ut den, men inte haft rätt till den.
Luktar ju verkligen mygel, ja det stinker ju rent ut sagt.
Mona Sahlin är alltså en riktigt ful fisk alltså.
Hon kan ju ha begärt pension på tex heltid, men i själva verket så har de upptäckt att hon tjänat betydligt mer än man får göra.
Så vi har alltså en fuskande förtidspensionär här, typ...

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
För att få full pension fram till 65 år från den gamla typen av politikerpension var du i princip tvungen att sitta på en stol hemma med armarna i kors.

Haha, men dessa inkomster hade hon ju "glömt" att uppge, eller hur ?

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Förmodligen har hon således tagit ut full pension men "glömt" att anmäla att hon även hade andra arbetsinkomster.

Det är detsamma som en fuskande förtidspensionär, eller hur ?
Det som sossarna så ivrigt bedyrat att så får man inte göra...
Vilket äckligt jävla beteende, det är ju på "blattefuskarnivå".
Hon kanske jobbar på nätterna som BDSM-slav, och på Hassans bilverkstad i Enskede, med däcksbyten eller något sådant ?
Hur långt ner har kärringen egentligen sjunkit ?
Det är ta mig fan heeelt jävla sjukt alltså ?
Vet hon inte att det kallas bidragsbrott och bidragsfusk att göra så ?
Till och med brottsligt när det gäller så stora belopp..
Vilket vidrigt äckel
Det här är ju så jävla sjukt som det kan bli ju.
Ett tips hade varit att hon begärt tex 50 % elr 75 % pension. Då hade hon kunnat ta ut arbetsinkomster, och samtidigt haft rätt till pension.
Nej den här kvinnan måste vara bland de dummaste fuskande politikerna i hela Sveriges politiska historia.

Nej det finns ju inget svenskt enligt Mona Sahlin så då kan hon lika gärna deporteras
Det betyder också att hon fått 400 000 kronor för mycket, men det betyder också att hon slösat bort dem, för de pengarna fanns ju inte kvar när KFM utredde hennes ekonomiska situation.

Och med 400 000 extra kronor på fickan så kunde hon lika gärna slänga en miljon i sjön vid Solsidan ?
En miljon hit och en dit, vad fan spelar det för roll ?
Eller var det de 400 000 kronorna som hon köpt en bajshydda i Somalia på Blocket för att bo i för att insupa mångkulturens alla multikulturella dofter ordentligt ibland flugsvärmarna ?

Något säger mig att det finns kanske rentav ren kriminell verksamhet bakom ytterligare utöver det som har framkommit.

Jag menar att hur kan man bolla med de summorna, utan att ha konstant magsår och går på ångestdämpande och sömnpiller och lådvin 24/7 ?
Om hon inte gör det så har hon en backup av en rejäl summa kriminella pengar annars så skulle man inte wobbla med sådana summor ?

Citat:
Någon aftonblaska avslöjar att Moba ger ut sina memoarer nu i september.

Dags att summera livet tydligen. Har hon rökt ihop en lungcancer?
Fan vet, det är nog pengarna som drar. Honoraret för boken hamnar nog på något annat konto än hennes eget. Så att KFM inte kan ta det i beslag.
Hon kan fan gott ha det med sina 5-7 år på existensminimum, så idiotiskt som hon har skött sig.
Rätt åt´na sådant läder ska sådan smörja ha, sa farsgubben innan han tog av sig livremmen för att ge ungarna ssmörj och stryk så det sved ordentligt.
Alltså fick hon inte tillräckligt med smisk på BDSM-klubben - Haha ?
Kan det bli mera komiskt ?

Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Och apropå något som någon skrev om Dalen nämnde jag Leif Kåvestad utan att någon reagerade !!!

Det tog flera dagar innan jag kopplade vad du skrev sedan läste jag historien om honom. Javisst det var flytspackelskandalen. Där de knappt fick någon sjukpension värd namnet bland annat. Symptomen ignorerades av hela läkarkåren mm. Trots att det finns åtskilliga parallellfall i tex utlandet. Kanske inte med just flytspackeln, men med förekomsten av mögelsporer och mögelgifter i luften.

Sossarna har nu jävligt många blysänken och skelett i sin garderob. Ja fy fan vilken historia alltså. Härligt att Leif Kåvestad vågade ställa upp i MSM. Fackens roll i den här skithistorien är ju också helt värdelöst agerat, och verkligen ett tecken på toppstyre från högsta ort.

Får sossarna under 15 % i kommande val och MP åker ut då kommer jag att vara full minst två veckor i sträck. Åtalas Mona Sahlin kanske jag är fulll en hel månad, haha....
Citera
2020-08-30, 19:25
Medlem
Citat:
Haha, ja det blir en härlig höst ta mig fan, får hoppas på ett riktigt djupt klavertramp, som hon sugs fast ända ner till hakan i.
Kanske finns det mer skumrask att hämta i hennes gärning
Hon vet ju fan inte vad hon pratar om, Labbé-affären, tror hon att folk är så dumma att de inte förstår vilket j*vla mygel de hållit på med ?
Vad fan hon kan ju rimligtvis inte vara på riktigt ?
Är hon en Alien eller en vit kopia av Kawesa ?
Förmodligen en lögnhals utöver det vanliga ?
Att hon låter kaxig, beror det på att hon fått ett nödlån ? - Som går utanför hennes egna konton, så att KFM inte ser insättningarna ?
Eller finns det kurirer med pengapåsar som dyker upp då och då ?
Jag menar det måste vara ytterst magert med den ynka förbehållsbeloppet hon har, typ...
Håller hon sig undan sk delgivning för nya skulder, eller ?

Kan någon tala om vilken preskriptionstid som gäller på om hon har förskingrat ?
Över 100 000 kronor var grov förskingring förr. Och då på 10 år eller ?
Praxisen har snarare berott på att antalet ärenden är många...

Bäva månde Sossarna nu om deras blysänke, sänkboj, skattebrottslingen, förfalskaren, och förskingraren (*) Mona Sahlin drar dem ännu djupare ner i avgrunden ?
När kan tänkas SAP säga upp hennes medlemskap och uteslutas ur Partiet ?
Det vore den definitiva nådastöten... Plundra Anna Minnesfond, fy fan !!!!

(*) Tobleroneskandalen var tveklöst förskingring, eller ibland "trolöshet mot huvudman" som det heter,
Finngs inget förmildrande i det. Eftersom hon använde Statens pengar till något hon inte har rätt till att göra.

Nåja, nu tar vi det lilla lugna. Men jag vill korrigera en ska.

Minnesfonden bestod inte av statens pengar, utan skattade pengar som privatpersoner betalat in. Till minne av Anna Lind, för att delas ut som prispengar till personer som gjort något lovvärt i hennes anda.
Citera
2020-08-30, 19:59
Medlem
Återigen en lång harang igen, svårt att hålla kort, storyn har många bottnar,
verkar ju vara kul att någon läser det i alla fall.
-- Det kanske förlänger livet med ett gott skratt ?
-- Plus att den enda sanna glädjen är skadeglädjen:
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Är det inte så att KFMs utrop alltid startar på 1 krona ? Dock finns säkert en nedre gräns för att sälja.
Jo så är det ju förstås. Försökte påpeka att det naturligtvis är komik på allra högsta nivå.
Att det är en bostad som Mona & Labbé försöker köpa för 10 miljoner när den sedan blir värderad till futtiga 1 kr av KFM - Hahahaha
Japp du har rätt, men det är komiskt ändå ? : - Det går ju i och för sig att ringa och fråga KFM vad skuldsaldot är på dödsboet och vad de vill ha för stället ?

Har du läst utredningen ifrån KFM om varför de nedvärderar objektet till att det är nästan osäljbart ?
Bla på grund av svartbygget, att delar av BRF är byggd på prickad mark och över tomtgräns, in på annans mark:

Titta tex på de här två inläggen:
(FB) Sahlin skrev falskt intyg, avgår som nationell samordnare 2016-05-04
(FB) Mona Sahlin, bl a formellt misstänkt för brott sept -16

Det är troligen tjuv- och rackar-spel så in i helvete här.
Som sagt var containrar som kan vara proppfulla med skelett.

Om det inte är någon rik snubbe/snubba som köper hela BRF Glädjen i ett svep, river den skiten som är svartbyggd, betalar böterna, och bygger nytt istället. Men så blir det nog inte, ingen vill väl lägga de pengarna idag ?

Så gissar jag att detta blir en BRF som kommer att stå för fäfot framöver, obebott, och tillhåll för limsniffande ungdomar ? Hasch- och heroinpundande analfabetafghaner mm.
Möjligen att ägarna (Jensens (*)) rymmer utomlands, struntar i stället, och Nacka Kommun får en rejäl huvudvärk på köpet. Så får de dra igång ett tvångsinlösensärende, dvs expropriering. Och eventuellt riva hela klabbet och göra något annat av den annars ganska charmiga tomten ?
Bara för att byta de måttbeställda men ej säkerhetsklassade stora fönstrena kan kosta rejäla summor.
Och vad är energiåtgången i dessa byggnader ?
Energideklaration måste ju göras.

Och stora fönster med låg energiemission, det är svindyra, och kan se ut som att de "kröker utsikten".
Det är nämligen svårt att spänna upp dem helt slätt och rakt.
Dessa tjocka betongväggar är visserligen tjocka men kan ha ett dåligt K-värde, dvs hur man än öser på med bergvärmen vilket jag antar att byggnaderna värms med, så kan det kännas kyligt därinne.
Pga att en sådan byggnad läcker för mycket värme hela tiden ?
Jag vet inte hur det är byggt.

Men man får intrycket att "arkitekten" (enl uppgift Robin Jensen) gjort detta som ett slags gymnasiearbete ?

Hur i helvete kan man då inte hålla reda på något så enkelt som tomtgränserna ?

Bilder finns här på byggnaderna:
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=robin+jensen+arkitek t&sa=X&ved=2ahUKEwjYg9H1qsPrAhUFxYsKHdDpDXcQsAR6BA gKEAE&biw=881&bih=553#imgrc=RPCcDvfK8tzc6M
Den där jävla trappan är ju fullständigt livsfarlig. Fan ingen byggnadsnämnd i hela Sverige skulle godkänna den, knappast. Bostaden skulle belagts med omedelbart nyttjandeförbud, tills att någon satt upp ett trappräcke där förstås. Ser ut som ett slags gymnasieprojekt. Är Robin Jensen verkligen arkitekt ? Har han ens fått något uppdrag efter detta ?

Vad skulle då Nacka Kommun kunna göra av stället då, om de river vill säga ?

Varför inte tex en bastuklubb för Sosse-homos och BDSM-klubb för Nackas sossar
Jag tror att tex Tomas Bodström nog skulle behöva en omgång
med tex den niosvansade katten ?

Varför åtalas inte Mona Sahlin enligt sexköpslagen ?
Haha - Det vore något det, och att Skattemyndigheten skönstaxerar Labbé för sin eskort-gigolo-service ?
Vad fan fick han tre miljoner av Mona, och vad skulle skatten bli då - runt 58 % jag läst någonstans ?
Typ att Labbé fick kvarskatt på ungefär 1,74 miljoner....
- Utöver det skattettillägg förstås, plus sociala avgifter....
- Utöver det har Labbé dessutom kastat en hel miljon i sjön....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHA
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA HAHAHAHAHAHAHAHA

Ordspråket: - Att kasta pärlor för svin - Det passar ju verkligen för Mona "Svin-Sahlin" ?

Hur fan det här slutar vet ju ingen ?

(*) I och för sig så sägs det ju att Jensens påstås vara svinrika, men även sådana tröttnar säkert ändå på alltför mycket tok. De kanske bara tar sitt pick och pack och drar iväg utomlands. Kan säkert hitta ett ännu bättre ställe, om de nu är så rika. Inte fan vet jag, och att de tar livvaktsjobbet i FN, det som skulle ge 250 000 kr/månad skattefritt, som ju inte fanns
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-08-30 kl. 20:41.
Citera
2020-08-30, 20:03
Medlem
Citat:
Nåja, nu tar vi det lilla lugna. Men jag vill korrigera en ska.

Minnesfonden bestod inte av statens pengar, utan skattade pengar som privatpersoner betalat in. Till minne av Anna Lind, för att delas ut som prispengar till personer som gjort något lovvärt i hennes anda.

Ja, det är väl bra du bromsar min raljerande ton, jag kan bara inte låta bli, Jag skrattar så att jag dör nästan.
Det är så fruktansvärt knasigt det här, att det finns nog ingen liknande svindel.
TÄNK DIG BARA DET HÄR:
- EN HEL MILJON KASTAD I SJÖN BARA SÅDÄR !!!
HAHA, DET ÄR TAMIGFAN OBETALBART !!!

Ja möjligen Trustorhärvan, men den drabbade knappast pengar som fattiga pensionärer betalt in till Anna Lindhs Minnesfond inte.

Det är sjutton ingen skillnad på skattade pengar och oskattade pengar när de ligger i en minnesfond.
Avkastning på ett fondkapital måste det betalas skatt på men bara då pengarna tas ut.
En minnesfond har i regel inskrivet i sina stadgar hur pengarna ska användas, men de tycks ha använts lite hur som helst. Nåja, ingen här verkar ha sett hela redovisningen. Med tanke på att prispengarna var så futtiga och betalades bara ut ett fåtal gånger, så kan man undra vart resten gick ?
Det framgår ju att Rikard Wolff erhöll 55 000 kronor för ett uppträdande. Men var det samma år som Mona lånade 50 000 kronor av samme Wolff ?
Och gissningsvis så var det samma pengar, helt sjukt med andra ord.
Så det var kanske så de delade på pengarna, de gav varandra uppdrag och sedan delade på pengarna. Det är ju det enklaste upplägget. Och troligen så det har gått till.

Men om vi nu tittar på de stora pengarna, så förfogade Mona Sahlin som Nationella Samordnaren över våldsbejakande extremism, över SEXTIOTVÅ MILJONER under två år, 2014-2016.
År 2016 var de pengarna bevisligen borta. Vart tog de vägen ?
Det här tror jag är en mycket större svindel i bakgrunden
Redan det som framkommit är ju fruktansvärt roligt
Citera
2020-08-30, 20:21
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Haha, men dessa inkomster hade hon ju "glömt" att uppge, eller hur ?

Det är detsamma som en fuskande förtidspensionär, eller hur ?
Det som sossarna så ivrigt bedyrat att så får man inte göra...
Vilket äckligt jävla beteende, det är ju på "blattefuskarnivå".
Hon kanske jobbar på nätterna som BDSM-slav, och på Hassans bilverkstad i Enskede, med däcksbyten eller något sådant ?
Hur långt ner har kärringen egentligen sjunkit ?
Det är ta mig fan heeelt jävla sjukt alltså ?
Vet hon inte att det kallas bidragsbrott och bidragsfusk att göra så ?
Till och med brottsligt när det gäller så stora belopp..
Vilket vidrigt äckel
Det här är ju så jävla sjukt som det kan bli ju.
Ett tips hade varit att hon begärt tex 50 % elr 75 % pension. Då hade hon kunnat ta ut arbetsinkomster, och samtidigt haft rätt till pension.
Nej den här kvinnan måste vara bland de dummaste fuskande politikerna i hela Sveriges politiska historia.

Nej det finns ju inget svenskt enligt Mona Sahlin så då kan hon lika gärna deporteras
Det betyder också att hon fått 400 000 kronor för mycket, men det betyder också att hon slösat bort dem, för de pengarna fanns ju inte kvar när KFM utredde hennes ekonomiska situation.

Och med 400 000 extra kronor på fickan så kunde hon lika gärna slänga en miljon i sjön vid Solsidan ?
En miljon hit och en dit, vad fan spelar det för roll ?
Eller var det de 400 000 kronorna som hon köpt en bajshydda i Somalia på Blocket för att bo i för att insupa mångkulturens alla multikulturella dofter ordentligt ibland flugsvärmarna ?

Något säger mig att det finns kanske rentav ren kriminell verksamhet bakom ytterligare utöver det som har framkommit.

Jag menar att hur kan man bolla med de summorna, utan att ha konstant magsår och går på ångestdämpande och sömnpiller och lådvin 24/7 ?
Om hon inte gör det så har hon en backup av en rejäl summa kriminella pengar annars så skulle man inte wobbla med sådana summor ?

Fan vet, det är nog pengarna som drar. Honoraret för boken hamnar nog på något annat konto än hennes eget. Så att KFM inte kan ta det i beslag.
Hon kan fan gott ha det med sina 5-7 år på existensminimum, så idiotiskt som hon har skött sig.
Rätt åt´na sådant läder ska sådan smörja ha, sa farsgubben innan han tog av sig livremmen för att ge ungarna ssmörj och stryk så det sved ordentligt.
Alltså fick hon inte tillräckligt med smisk på BDSM-klubben - Haha ?
Kan det bli mera komiskt ?

Det tog flera dagar innan jag kopplade vad du skrev sedan läste jag historien om honom. Javisst det var flytspackelskandalen. Där de knappt fick någon sjukpension värd namnet bland annat. Symptomen ignorerades av hela läkarkåren mm. Trots att det finns åtskilliga parallellfall i tex utlandet. Kanske inte med just flytspackeln, men med förekomsten av mögelsporer och mögelgifter i luften.

Sossarna har nu jävligt många blysänken och skelett i sin garderob. Ja fy fan vilken historia alltså. Härligt att Leif Kåvestad vågade ställa upp i MSM. Fackens roll i den här skithistorien är ju också helt värdelöst agerat, och verkligen ett tecken på toppstyre från högsta ort.

Får sossarna under 15 % i kommande val och MP åker ut då kommer jag att vara full minst två veckor i sträck. Åtalas Mona Sahlin kanske jag är fulll en hel månad, haha....
Du förnekar dej inte,en låda Leffe till dej.
Och sker de sistnämnda då super nog jag ihjäl mej👍
Citera
2020-08-30, 20:37
Bannlyst
En lägenhet på Dragarstigen 4 såldes 2012 för 17,2 miljoner. Antar att det är den som vi pratar om här.

https://www.booli.se/bostad/1548155

Det är ju sorgligt om dödsbo måste sälja lägenheten till underpris för att en annan hyresgäst har byggt på dennes tomt ?
Citera
2020-08-30, 22:54
Medlem
Citat:
Ja, det är väl bra du bromsar min raljerande ton, jag kan bara inte låta bli, Jag skrattar så att jag dör nästan.
Det är så fruktansvärt knasigt det här, att det finns nog ingen liknande svindel.
TÄNK DIG BARA DET HÄR:
- EN HEL MILJON KASTAD I SJÖN BARA SÅDÄR !!!
HAHA, DET ÄR TAMIGFAN OBETALBART !!!

Ja möjligen Trustorhärvan, men den drabbade knappast pengar som fattiga pensionärer betalt in till Anna Lindhs Minnesfond inte.

Det är sjutton ingen skillnad på skattade pengar och oskattade pengar när de ligger i en minnesfond.
Avkastning på ett fondkapital måste det betalas skatt på men bara då pengarna tas ut.
En minnesfond har i regel inskrivet i sina stadgar hur pengarna ska användas, men de tycks ha använts lite hur som helst. Nåja, ingen här verkar ha sett hela redovisningen. Med tanke på att prispengarna var så futtiga och betalades bara ut ett fåtal gånger, så kan man undra vart resten gick ?
Det framgår ju att Rikard Wolff erhöll 55 000 kronor för ett uppträdande. Men var det samma år som Mona lånade 50 000 kronor av samme Wolff ?
Och gissningsvis så var det samma pengar, helt sjukt med andra ord.
Så det var kanske så de delade på pengarna, de gav varandra uppdrag och sedan delade på pengarna. Det är ju det enklaste upplägget. Och troligen så det har gått till.

Men om vi nu tittar på de stora pengarna, så förfogade Mona Sahlin som Nationella Samordnaren över våldsbejakande extremism, över SEXTIOTVÅ MILJONER under två år, 2014-2016.
År 2016 var de pengarna bevisligen borta. Vart tog de vägen ?
Det här tror jag är en mycket större svindel i bakgrunden
Redan det som framkommit är ju fruktansvärt roligt

Nog är det skillnad på skattade och oskattade pengar. I varje fall för de som betalade in pengarna.

Sen tror jag inte att det gick till så plumpt som du beskriver, att de dealade på det sättet du beskriver. Sannolikare är det bara vanlig vänskapskorruption, där Mona talar sanning då hon säger att hon inte alls skott sig på stiftelsen.

Snarare handlar det bara om att i det här fallet, så hjälper Mona Richard att få ett enkelt och välbetalt gig. Sen hjälper Rickard Mona i något annat sammanhang. Samtidigt tycker jag att allas lättsinne kring stiftelsen visar på att det är ungefär såhär det går till. Och ska gå till.

Berätta mera om den våldsbejakande extremismen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in