Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Exakt. Men det kan ju vara så att hon var bättre/hederligare från början. Eller att hon ger ett annat intryck i det politiska arbetet bakom fasaden s.a.s... Men han stöttade väl henne även en bra bit efter att hon gjort allt för många fel. Jag vill ha fler politiker av Ingvar Carlssons sort men de är nog väldigt ovanliga numera i alla politiska partier.
Det skall inte förglömmas att Ingvar Carlsson var fullständigt oförsonlig i sitt närmast förblindande hat mot Moderaterna. Han var dock i stora drag såväl en begåvad som pragmatisk såsse som till råga på allt levde som han lärde. Att han dessutom inte var helt jävla obildad är ytterligare ett försonande drag hos honom.
Mona däremot… *suck*
Det jag har hört från rörelsen var att man hade fått för sig att gamla tanter älskade prata med Mona då hon enligt uppgift hade förmågan att tala så att tanterna förstod, eller åtminstone inbillade sig förstå vad Mona yrade om.
En lågbegåvad obildad bortskämd inbilsk inbillad röstmagnet helt enkelt.
Det kanske kan finns någon märklig koppling mellan Invars blinda Moderathat och Monas upphöjning till röstmagent?
Jag har ytterst svårt att se hur denne utbildade och närmast asketiske pragmatiker kan hysa någon som helst respekt för Mona som vi alla känner henne…