2020-08-28, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Dags att vakna upp ur din drömvärld. Du är en trasig själ som hänger på Flashback istället för att ta hand om din stackars familj. Måste vara jobbigt för dem med en frånvarande pappa. Dålig ekonomi, osunda värderingar och allmänt strul. Nej, det är ingen bra uppväxt. Sluta drömma nu. Verkligheten knackar på dörren.
Det börjar bli dags att rapportera den här tråden så att även den, likt många andra av dina trådar, hamnar i papperskorgen. Du har fått många bra råd, du har även fått förklarat för dig varför din dotter beter sig som hon gör och var roten till problemet står att finna. Du har även varnats för vad framtiden kommer att bära i sitt sköte om du inte ser upp. Som svar på detta har du replikerat med ett batteri av lögner, personangrepp och passiv-aggressiva ifrågasättanden. Och nu har du alltså börjar härmas också. Den här tråden fyller ingen funktion längre.
Citera
2020-08-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Det börjar bli dags att rapportera den här tråden så att även den, likt många andra av dina trådar, hamnar i papperskorgen. Du har fått många bra råd, du har även fått förklarat för dig varför din dotter beter sig som hon gör och var roten till problemet står att finna. Du har även varnats för vad framtiden kommer att bära i sitt sköte om du inte ser upp. Som svar på detta har du replikerat med ett batteri av lögner, personangrepp och passiv-aggressiva ifrågasättanden. Och nu har du alltså börjar härmas också. Den här tråden fyller ingen funktion längre.

Det kanske vore bäst om du lämnade tråden?
Citera
2020-08-28, 19:10
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity

Instämmer till fullo med föregående talare!

TS är uppenbarligen mer effektiv mellan benen för mellan öronen är det lika ödsligt som i Gobi-öknen.

Hon får nog vänja sig vid att fler barn distanserar sig från hemmet inom några år, för en lat och obildad morsa som inte vill jobba och föredrar att tjafsa och provocera främlingar på nätet ger ju inte barnen någon trygghet eller sunda vanor eller aktiviteter. De lär testa alkohol, droger och sex och dra på stan så snart de når tonåren.

Männen lär nog försvinna också när TS blir äldre och slappare. Om det känns som att kasta in ett vedträ i en gymnastiksal slaknar nog intresset och de väljer en fastare form för lyckostaven.

Så det lär bli ett mer ensamt liv i framtiden, men då är det ju fantastiskt att Flashback finns så att det går att skapa nya trådar....😁😁
Citera
2020-08-28, 19:16
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.

Begriper inte hur du har tid med detta?? Du har ju 6 barn??
Citera
2020-08-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Begriper inte hur du har tid med detta?? Du har ju 6 barn??

Japp jag har 6 barn och ja, jag hinner med Flashback också. Fantastiskt va?
Citera
2020-08-28, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Instämmer till fullo med föregående talare!

TS är uppenbarligen mer effektiv mellan benen för mellan öronen är det lika ödsligt som i Gobi-öknen.

Hon får nog vänja sig vid att fler barn distanserar sig från hemmet inom några år, för en lat och obildad morsa som inte vill jobba och föredrar att tjafsa och provocera främlingar på nätet ger ju inte barnen någon trygghet eller sunda vanor eller aktiviteter. De lär testa alkohol, droger och sex och dra på stan så snart de når tonåren.

Männen lär nog försvinna också när TS blir äldre och slappare. Om det känns som att kasta in ett vedträ i en gymnastiksal slaknar nog intresset och de väljer en fastare form för lyckostaven.

Så det lär bli ett mer ensamt liv i framtiden, men då är det ju fantastiskt att Flashback finns så att det går att skapa nya trådar....😁😁

Nu känns det som detta börjar spåra ur. Det här är ju bara skitsnack och tillför ingenting.
Citera
2020-08-28, 19:21
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Japp jag har 6 barn och ja, jag hinner med Flashback också. Fantastiskt va?
Ja faktiskt.. Borde kanske ägna barnen mer tid, så kanske du slapp de problem du beskriver med din dotter
Citera
2020-08-28, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinnaLinna
Ja faktiskt.. Borde kanske ägna barnen mer tid, så kanske du slapp de problem du beskriver med din dotter

Känner du själv att du har med den saken att göra?
Citera
2020-08-28, 19:29
Medlem
MinnaLinnas avatar
Citat:
Känner du själv att du har med den saken att göra?
Hmm det är väl DU som startat en tråd om detta problem???`
Citera
2020-08-28, 19:32
Medlem
Åh herregud vad trött jag blir på alla som bara vill bråka. Det är lögner, personangrepp, skitsnack och allmänt svammel. En massa OT som tillför noll och ingenting. Varför blir det alltid såhär? Det känns som att jag diskuterar med ett gäng trotsiga småbarn. Skärpning!
Citera
2020-08-28, 19:35
Medlem
Citat:
Åh herregud vad trött jag blir på alla som bara vill bråka. Det är lögner, personangrepp, skitsnack och allmänt svammel. En massa OT som tillför noll och ingenting. Varför blir det alltid såhär? Det känns som att jag diskuterar med ett gäng trotsiga småbarn. Skärpning!

Om det alltid blir bråk i dina trådar så är det kanske inte bara alla andras fel. Just sayin'.
Citera
2020-08-28, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomfront
Om det alltid blir bråk i dina trådar så är det kanske inte bara alla andras fel. Just sayin'.

Jo, folk är dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in