2020-08-28, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag har 6 barn som alla har samma pappa. Vad är det som säger att jag ligger runt med olika män och går från det ena förhållandet till det andra?
Nej, dina barn har inte samma pappa. Möjligen har du fått någon stackare att juridiskt adoptera ungarna men du har enligt andra trådar minst tre och kanske till och med fyra olika fäder till din hord av barn. Du har dessutom varit gravid med en gammal gubbe som missbrukade narkotika, huruvida det barnet föddes vet jag inte eftersom jag inte orkat kolla.
Citera
Medlem
Har inte läst alla svar du fått så skriver jag något redan skrivet är det bara att ignorera.
Jag har själv inga barn, men har varit ett och jobbar med barn, dagligen.
En förälder/vårdnadshavare är alltid "pissig" när den säger nej och sätter gränser. Det är liksom en del av jobbet. Men det betyder ju bara att hen bryr dig om sitt barn!
Att säga nej och sätta gränser innebär att du älskar henne, och DET tror jag är bland det viktigaste för dig att visa och förklara. När hon blir äldre kommer hon älska den som var orolig, den som lyssnade, den som int skällde utan brydde sig osv. Visa henne tillit, ge chanser för henne att visa eget ansvar och det ska löna sig för henne. Positiv förstärkning.
Ge. Inte. Upp!

Ge ungen kärlek, kärlek och mer kärlek så kommer folkvettet av dig självt
/A. Lindgren
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hur var du själv när du var yngre? Var det supa och knulla som gällde så är det ju "sådan mor, sådan dotter". Du är inte heller ensam, det finns många sådana tjejer som ska bryta sig loss, mogna tidigt, görra revolt och leva äventyr med bad boy - killarna på stan. Det finns inte så mycket man kan göra tyvärr, de kör sitt race.

Nej, det var det inte. Jag drack ytterst lite och hade inte olika killar. Var väldigt lugn och skötsam som tonåring.
Citera
2020-08-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Nej, dina barn har inte samma pappa. Möjligen har du fått någon stackare att juridiskt adoptera ungarna men du har enligt andra trådar minst tre och kanske till och med fyra olika fäder till din hord av barn. Du har dessutom varit gravid med en gammal gubbe som missbrukade narkotika, huruvida det barnet föddes vet jag inte eftersom jag inte orkat kolla.

Okej, jag inser att du har IQ 0 och därför är det ingen idé att diskutera vidare med dig. Ha ett bra liv din efterblivna åsna. Hoppas soc tar ifrån dig dina stackars barn.
Citera
2020-08-28, 18:36
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Okej, jag inser att du har IQ 0 och därför är det ingen idé att diskutera vidare med dig. Ha ett bra liv din efterblivna åsna. Hoppas soc tar ifrån dig dina stackars barn.

Blanda inte ihop honom med mig. Vi är många som vet att det är 3 olika pappor.
Citera
2020-08-28, 18:37
Medlem
Varför skulle min äldsta dotter bo hos min exman om det inte var hennes pappa? Vilket jävla tjat om att jag har si eller så många olika pappor. Vad är det för fel? Svara på det om ni kan. Ni framstår ju som efterblivna.
Citera
2020-08-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Blanda inte ihop honom med mig. Vi är många som vet att det är 3 olika pappor.

Din mamma har barn med 5 olika pappor. Försök inte, vi vet alla att det är sant. Ljug inte utan stå för att det är så. Fattar du? Vi är många som vet att det är så.
Citera
2020-08-28, 18:44
Medlem
Undrar du om du ska släppa taget? Du ska istället börja ta tag! Hon är 13 år och det är väl du som är mamma?
Var tydlig med vilka regler och tider som gäller.
Att hon sminkar sig och skaffar kille hör lite till åldern, men var vaksam så hon inte gör något hon egentligen inte vill eller är mogen för, konversera med ditt barn.
Och det är skitsamma om du så hade 10 barn, ansvar slipper du inte, att ha barn är inte bara gulligull, dom växer och blir stora också....
Ett plus är ju om du och pappan kan köra samma regler.

Lycka till
Citera
2020-08-28, 18:45
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Din mamma har barn med 5 olika pappor. Försök inte, vi vet alla att det är sant. Ljug inte utan stå för att det är så. Fattar du? Vi är många som vet att det är så.

Vilket bra försvar du har. Men hur skulle din dotter i din närhet kunna bli nåt annat än en hora utan moral när hennes mamma - framför sin man - tar hem en gift man och har sex i rummet bredvid?
Citera
2020-08-28, 18:48
Avslutad
Citat:
Den risken borde snarare du oroa dig för. Din sort brukar babbla vitt och brett för alla som vill lyssna om era olika problem så jag gissar att det finns en hel del människor i din närhet som känner till din historik. Börjar man sedan se dina barn hänga med blattarna på busstationen om kvällarna finns det alltid någon som kontaktar socialen med en orosanmälan. Och i detta fallet är det nog motiverat, annars kommer alla dina nio-tio barn (för du har säkert några år av runtknullande i dig än) att rotera mellan olika socialkontor, missbruksenheter, ungdomspsykiatrin osv tills de själva är lika tragiska sprillror som sin mor.

Mina barn, två stycken, är välartade och väluppfostrade. Du vet sådär som det lätt blir när man växer upp i ett tryggt hushåll med goda värderingar och två vuxna som har tid och ork att ge både kärlek och uppmärksamhet. Min fru är dessutom hemmafru och har därför alltid varit närvarande som en naturlig del i våra barns liv. Jag har inga som helst skäl att tro annat än att våra två barn kommer att växa upp till rimliga människor vars skattemedel tyvärr kommer att finansiera dina trashbarns struliga liv.
Senast redigerad av Kalamity 2020-08-28 kl. 18:52.
Citera
2020-08-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Vilket bra försvar du har. Men hur skulle din dotter i din närhet kunna bli nåt annat än en hora utan moral när hennes mamma - framför sin man - tar hem en gift man och har sex i rummet bredvid?

Kan du inte försvara dig?
Citera
2020-08-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Den risken borde snarare du oroa dig för. Din sort brukar babbla vitt och brett för alla som vill lyssna om era olika problem så jag gissar att det finns en hel del människor i din närhet som känner till din historik. Börjar man sedan se dina barn hänga med blattarna på busstationen om kvällarna finns det alltid någon som kontaktar socialen med en orosanmälan. Och i detta fallet är det nog motiverat, annars kommer alla dina nio-tio barn (för du har säkert några år av runtknullande i dig än) att rotera mellan olika socialkontor, missbruksenheter, ungdomspsykiatri n osv tills de själva är lika tragiska sprillror som sin mor.

Mina barn, två stycken, är välartade och väluppfostrade. Då vet sådär som det lätt blir när man växer upp i ett tryggt hushåll med goda värderingar och två vuxna som har tid och ork att ge både kärlek och uppmärksamhet. Min fru är dessutom hemmafru och har därför alltid varit närvarande dom en naturlig del i våra barns liv. Jag har inga som helst skäl att tro annat än att våra två barn kommer att växa upp till rimliga människor vars skattemedel tyvärr kommer att finansiera dina trashbarns struliga liv.

Dags att vakna upp ur din drömvärld. Du är en trasig själ som hänger på Flashback istället för att ta hand om din stackars familj. Måste vara jobbigt för dem med en frånvarande pappa. Dålig ekonomi, osunda värderingar och allmänt strul. Nej, det är ingen bra uppväxt. Sluta drömma nu. Verkligheten knackar på dörren. I ditt fall är väl soc redan inkopplad. Så snälla, sluta fantisera nu för det är bara pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in