2020-08-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo du kan förbjuda henne det. Det är 15-års åldersgräns i Sverige. Den som har sex med henne är pedofil. Polisanmäl hennes kille, han är garanterat äldre. Det rubriceras som barnvåldtäkt.

De är födda samma år. Förbjuda hur då? Polisanmäla vadå?
Citera
2020-08-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Når pappan som hon bor med fram till henne?

Jag vet inte, han berättar inte så mycket.
Citera
2020-08-27, 20:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
De är födda samma år. Förbjuda hur då? Polisanmäla vadå?

Så du vet vem denna pojke är? Jag har faktiskt inga barn ännu men du får väl ge henne utegångsförbud. Tala med pojkens föräldrar och säg att din dotter inte får ha sex ännu. Diskutera det med ditt ex också, hon är ert gemensamma ansvar även om ni separerat. Är pojken lika ung så är det sociala myndigheter men hade han varit äldre så är det barnvåldtäkt att ha sex med en trettonåring. Hon kan inte ge samtycke. Stor risk att hon får könssjukdomar också då hon säkert är för ung och oansvarig för att kunna skydda sig.
Citera
2020-08-27, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thathappened22
Detta. Vad förväntade du dig skulle hända? Skaffar man barn så får man rida ut stormen, skilja sig är nog det mest egoistiska man kan göra.

"Ibland är det bästa att skilja sig..." nej, fuck you. Du visste väl för fan vilken person du skaffade barn med? Bit ihop och lev med din lott. Barnen valde inte detta.

Precis, skilja sig kan man göra när barnen vuxit upp.
Citera
2020-08-27, 20:32
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Vilken tråd full av sorgliga incels och förståsigpåare som ska hacka på ts och skuldbelägga henne för skilsmässa mm som om det vore roten till all världens ondska... lägg ner nu för fan. Ingenting man kan göra nånting åt nu.

Till ts, önskar jag kunde komma med goda råd men det kommer dröja ca 10 år innan jag har en 13-åring om halsen... Låter som helt vanligt tonårsbeteende som många andra varit inne på. Hoppas du kan hitta nåt sätt att nå fram till henne.
Citera
2020-08-27, 20:36
Medlem
Thathappened22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamaSutra-Utter
Vilken tråd full av sorgliga incels och förståsigpåare som ska hacka på ts och skuldbelägga henne för skilsmässa mm som om det vore roten till all världens ondska... lägg ner nu för fan. Ingenting man kan göra nånting åt nu.

Till ts, önskar jag kunde komma med goda råd men det kommer dröja ca 10 år innan jag har en 13-åring om halsen... Låter som helt vanligt tonårsbeteende som många andra varit inne på. Hoppas du kan hitta nåt sätt att nå fram till henne.

Kalla folk för incels för att man ger vuxna människor ett uns ansvar för sitt beteende, jävla fjant. Varför du pratar om roten till all världens ondska vet jag inte, men det kunde lika gärna vara det i ögonen på hennes dotter som de precis förstört stor del av framtiden för.

Du kanske själv hade nollor till föräldrar som inte kunde hålla ihop under er uppväxt. Hur många plastpappor hade du? Tre?
Citera
2020-08-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Så du vet vem denna pojke är? Jag har faktiskt inga barn ännu men du får väl ge henne utegångsförbud. Tala med pojkens föräldrar och säg att din dotter inte får ha sex ännu. Diskutera det med ditt ex också, hon är ert gemensamma ansvar även om ni separerat. Är pojken lika ung så är det sociala myndigheter men hade han varit äldre så är det barnvåldtäkt att ha sex med en trettonåring. Hon kan inte ge samtycke. Stor risk att hon får könssjukdomar också då hon säkert är för ung och oansvarig för att kunna skydda sig.

Ja, absolut de går i samma klass. Jag har pratat med henne flera gånger och även med min exman. Det känns väldigt jobbigt för det är för tidigt när man är 13 år.
Citera
2020-08-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskneger
Alla ungar blir pajjade när föräldrarna skiljer sig.
Lite så tyvärr.. Ta hand om dig själv i detta. Hon kommer göra som hon vill. Lägg energi på dina andra barn som behöver dig.
Citera
2020-08-27, 20:56
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag vet inte, han berättar inte så mycket.

Jag tycker att du borde försöka prata med honom. Ni har båda ansvar för barnet.
Det är bra att du är på alerten så att hon inte hamnar "på glid", men en tuff klädstil, äldre kompisar och en jämnårig pojkvän från samma skola behöver inte innebära att hon ligger i riskzonen. Jag vet inte vad jag ska säga.. det är vanligt och normalt att tonåringar blir ihop och jag tycker att det låter sunt att hennes pojkvän är jämngammal och att de känner varandra genom skolan.

Jag tycker verkligen att du borde försöka kommunicera med andra vuxna i din dotters omgivning. Pappan, lärare, pojkvännens föräldrar. Jag tror att det är människor som lättare kommer kunna bedöma situationen och bestämma om ni måste göra något för att hjälpa din dotter. Främlingar på flashback kan faktiskt inte göra det.
Citera
2020-08-27, 21:26
Medlem
KamaSutra-Utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thathappened22
Kalla folk för incels för att man ger vuxna människor ett uns ansvar för sitt beteende, jävla fjant. Varför du pratar om roten till all världens ondska vet jag inte, men det kunde lika gärna vara det i ögonen på hennes dotter som de precis förstört stor del av framtiden för.

Du kanske själv hade nollor till föräldrar som inte kunde hålla ihop under er uppväxt. Hur många plastpappor hade du? Tre?

Mina föräldrar har varit lyckligt gifta sen 70-talet, tack för ett gott skratt.

Min poäng var att att utkräva ansvar för skilsmässa o dyl inte har ett dyft med ts sakfråga att göra, ingenting hon kan ändra på nu.

Edit: Sen behöver inte skilsmässor alltid vara av ondo, som många andra här har varit inne på, för att ta ett exempel så hade min fru mått betydligt bättre om hennes mamma inte försökt ”få det att funka” i åratal med en destruktiv missbrukare till make.
Senast redigerad av KamaSutra-Utter 2020-08-27 kl. 21:29.
Citera
2020-08-27, 21:35
Medlem
richfucks avatar
Efter att ha läst igenom tråden och TS svar så ser man tydligt varför dottern beter sig som denne gör. TS har ingen självinsikt om sina egna brister, och att de bristerna smittar av sig på dottern.

Mitt tips till dig TS, börja själv bete dig normalt och prioritera din dotter. När dottern ser din förvandling så kommer det smitta av sig..

Men som sagt.. Det där kommer TS aldrig göra, för hon vill bara vara lat och driva runt, som hon så elegant hade skrivit i en annan tråd.

White trash personifierad
Citera
2020-08-27, 21:36
Moderator
Maviels avatar
Tonårsdöttrar är djävulens påfund. Jag kan inte säga mer till dig än att du inte ska ge upp. Försök att prata med pappan så att ni kan bearbeta henne från olika fronter. Du kan inte hindra henne från allt. Men du kan vara en mamma även om det innebär att du är i hennes ögon skitjobbig och pestig. Det är ditt jobb att vara hennes mamma - inte hennes vän. Tyvärr så ingår det i den perioden att frigöra sig och det är allt annat än lätt. Dom tycker dom är stora fast dom inte är det. Går igenom det själv med min dotter. Så kan inte säga så mkt mer än håll ut. Dom säger att vi får tillbaka dom men att det dröjer tills de blir vuxna. Kram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in