2020-09-01, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jag kan ju inte förbjuda henne från att ha sex men jag tycker det är alldeles för tidigt när man är 13 år. Vet inte vad jag ska göra.

Det kan du väl, hon är inte myndig.
Citera
2020-09-01, 22:17
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Åh herregud vad trött jag blir på alla som bara vill bråka. Det är lögner, personangrepp, skitsnack och allmänt svammel. En massa OT som tillför noll och ingenting. Varför blir det alltid såhär? Det känns som att jag diskuterar med ett gäng trotsiga småbarn. Skärpning!

Citat:
Vad vet du om vad jag gör? Idiot.

Citat:
Vad pratar du om? Är du full eller bara dum i huvudet?

Citat:
Skit i det du. Du fattar inte sådant här.

Citat:
Kan inte du avsluta ditt liv? Det verkar ju ändå meningslöst. Vem skulle ens bry sig? Patetiska lilla nolla. En total katastrof.

Citat:
Jo, folk är dumma i huvudet.
Läs det fetstilta och sen läser du dina svar till folk som försöker hjälpa till. Det är inte så konstigt att du får mothugg istället för konkreta tips till dina problem. Börja se dina egna brister istället för andras.
Citera
2020-09-01, 23:39
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Jag älskar drama och vill inte leva ett tråkigt och händelselöst liv. Därför ser jag till att det alltid händer något nytt. Det är inte svårare än så. Tänker inte skylla på någon diagnos för det gör ju alla andra.

Ärlig iaf. Men jag ångrar plötsligt att jag la min tid på att skriva här. Kanske förstår du någon gång att dina handlingar påverkar andra än dig själv - och väljer att bry dig om det. Dina val - din och dina närmastes olycka.

Och. Troll. Men ovanstående gäller fortfarande. Ta och logga ut härifrån och ta itu med saker som tar dig framåt.
Senast redigerad av -a-l-e-x-i-a- 2020-09-01 kl. 23:49.
Citera
2020-09-02, 06:57
Medlem
Jag är inget troll, jag bara säger som det är. Vad är problemet med att vara ärlig?
Citera
2020-09-02, 09:55
Medlem
Citat:
Jag är inget troll, jag bara säger som det är. Vad är problemet med att vara ärlig?
Det är inget problem med att vara ärlig, det är dina handlingar som är problemet.
Men också hur du bemöter människor som med all rätt ger dig kritik för hur du beter dig, både mot dina barn, och skattebetalarna.
Citera
2020-09-02, 10:05
Medlem
Låter som en normal tonårstjej i puberteten, behöver nödvändigtvis inte bero på tråkigheter såsom skilsmässa. Så länge hon klarar skolan och inte går för hårt på alkohol och droger kommer det bli bra.
Citera
2020-09-02, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Ja titta på statistiken över hur det går för barn med skilda föräldrar kontra barn med båda föräldrarna tillsammans. Då kanske ni inte hade separerat.

Det där är ett helt retarded statement som inte fyller någon funktion i tråden. Vet varken om du har sambo eller barn eller om du har skilda föräldrar. Men visst statistiken kanske säger så, det är inte konstigt. Det behöver inte betyda att det går åt helvete för alla med skilda föräldrar. Man vet aldrig på förväg, med eller utan barn om förhållandet kommer hålla i all framtid, om kärleken håller i sig. Och om kärleken inte håller tror jag inte att en statistik kan få en att bo kvar tillsammans.
Citera
2022-06-03, 23:40
Bannlyst
Citat:
Jag vet inte vad som har hänt men sedan jag och min man skildes har vår äldsta dotter som nu är 13 år förändrats väldigt mycket. Hon var tidigare en ganska blyg person och hade svårt att trivas i skolan. Nu är hon mer utåtriktad och har skaffat pojkvän vilket jag tycker är alldeles för tidigt. Hon umgås mycket med äldre kompisar, är ute sent på kvällarna, har börjat sminka sig och har en tuffare klädstil. Jag är orolig och försöker få henne att skärpa till sig men hon lyssnar inte på mig. Just nu bor gos mest hos sin pappa och hans sambo så jag har inte så mycket insyn i det som händer. Vill inte att hon ska hänga på busstationen och dricka alkohol. Än så länge sköter hon skolan men det är nog bara en tidsfråga innan det spårar ur helt. Jag blir så trött på henne och vi bara bråkar. Jag har 5 barn till att ta hand om men det här känns inte alls bra. Ska jag släppa taget och låta henne få göra som hon vill? Jag är så ledsen över den här situationen.
Hon har varit nertryckt pga dig och nu när hon inte längre är krig dig, kan hon blomma upp. Jag vet då det var samma för mig pga min mor. När man kommer ifrån er, vågar man vara sig själv och blommar ut. För hennes bästa borde ni bryta kontakten. Hon mår inte bra av dig. Och med tanke på hennes barndom med dig, en psykiskt stöd mor, ligger hon i högrisk över att gå in i misshandelsrelationer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in