2020-08-26, 16:03
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, kvinnan har den innersta kretsen närmast hemmet och där bestämmer ingen man.
Männens jobb är att försvara den yttre linjen mot hot från andra byar, stammar, länder osv.
Eller så har vi alltid gjort förr.

Jag tvivlar på att det är så i en nära framtid längre.

Problemet heter "kan själv".
Fast hon varken har fysiken eller träning för det.
Och pojkar som naturligt tränar på sånt när de växer upp, uppmuntras att sluta med det.
Jag ska berätta en liten anekdot:
En dag för länge sedan kom min son hem från skolan. Han var runt 8 år. När jag ställde fram hans mellanmål sa han utan att något relaterat först på tal att "tjejer är lika mycket värda som killar".
Jag sa "jaha. Vad betyder det?". Först svarade han att han inte visste, men jag bad honom tänka efter ordentligt. Tillsist svarade han att "tjejer kan göra samma saker som killar".
Då frågade jag om mammas värde berodde av ifall jag kunde springa lika fort som pappa.
Sonen tänkte efter en kort stund innan han började skratta och sa "nej, det vore ju knäppt!".

Det är konstiga saker barnen får lära sig i skolan idag. Knäppa, skulle sonen kanske sagt.

Något svar på vad det här med värdet betydde fick aldrig vare sig jag eller sonen.
Citera
2020-08-26, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du framstår som enormt känslomässigt/mentalt omogen, ditt resonemang är......bara osammanhängande och irrelevant.
Ja för jag beskriver ju hur ni är.
Ni är ju osammanhängade och irrelevanta.

Men ska vi ta och jämnföra då, allt jag behöver är att visa en bild så brukat det bli ett annat ljud i källan.

Du har tappat ditt värde som kvinna, det är bara att acceptera. Eller ändra på sig. Fast det kanske är försent om du är för gammal.
Citera
2020-08-26, 16:19
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Problemet är att kvinnor premierar dessa män annars skulle de försvunnit pga naturlig urval.
Är problemet verkligen att kvinnor vill ha en man som kan ta till våld när/om det behövs?

En stark man behöver sällan eller aldrig ta till våld, men det kan förstås uppstå situationer där det är nödvändigt.
Får vi ett samhälle helt utan våldskapital saknar vi försvar helt. Man kunde önska att våld vore helt utrotat ur världen, men än så länge äter inte "lejon halm så som oxar".

Att sedan vissa kvinnor nöjer sig med bottenskrap till män som ideligen behöver ta till våld är förstås beklagligt.
Citera
2020-08-26, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du kan påstå precis vad fan du vill på detta anonyma forum vi kallar Flashback. Att du påstår någonting gör det inte mer sant. Get the point?
Känns som man diskuterar med en efterbliven unge.

Jag tror du är ful, och att dina försök att framstå som progressiv bättrar inte dina chanser.

Erkänn att du tycker att män ska va glada över det dom får? Att du ser dig som mer värd än en man för att du har äggstockar.

Vi var inne på det här förut, vem som behöver vem mest.

Det är kärnan i hela debatten och det är därför er falskhet är genomskådad.
Citera
2020-08-26, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det finns ingenting hetare än en man som kan korrigera män.
Hur känns det att bli korrigerad av en man som kvinna då.

Många motsägelsefulla känslor hm? Kåt och arg på samma gång.
Citera
2020-08-26, 16:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Hur känns det att bli korrigerad av en man som kvinna då.

Många motsägelsefulla känslor hm? Kåt och arg på samma gång.
Jag uppskattar att bli korrigerad av en man, men han behöver först visa att han är värdig den positionen. I de fall han inte bevisat detta hänvisar jag honom till att ta upp saken med min man, som jag redan vet kommer att begrunda det hela ordentligt från olika perspektiv innan/om han korrigerar mig.

"Kåt", nej. Sådant hålls strikt privat. Kyskhet, du vet...
Citera
2020-08-26, 16:34
Medlem
Citat:
Det finns ingenting hetare än en man som kan korrigera män.

Vad är det för attraktivt med det?
Citera
2020-08-26, 16:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Vad är det för attraktivt med det?
En man andra män lyssnar på och
respekterar har bevisligen möjligheter att skydda sin kvinna.

En man som behöver trycka till kvinnor ser jag på som en med mindrevärdeskomplex. Inte speciellt hett.

Esters bok illustrerar fint vilken man en kvinna älskar att underordna sig, lyda och respektera:

" . Så kommo då konungen och Haman till gästabudet hos drottning Ester. 2. Och när vinet dracks, sade konungen till Ester, också nu på andra dagen: »Vad är din bön, drottning Ester? Den vare dig beviljad. Och vad är din begäran? Gällde den ock hälften av riket, så skall den uppfyllas.» 3. Drottning Ester svarade och sade: »Om jag har funnit nåd för dina ögon, o konung, och det så täckes konungen, så blive mitt liv mig skänkt på min bön, och mitt folks på min begäran. 4. Ty vi äro sålda, jag och mitt folk, till att utrotas, dräpas och förgöras. Om vi allenast hade blivit sålda till trälar och trälinnor, så skulle jag hava tegat; ty den olyckan vore icke sådan, att vi borde besvära konungen därmed.» 5. Då svarade konung Ahasveros och sade till drottning Ester: »Vem är den, och var är den, som har fördristat sig att så göra?» 6. Ester sade: »En hätsk och illvillig man är det: den onde Haman där.» Då blev Haman förskräckt för konungen och drottningen. 7. Och konungen stod upp i vrede och lämnade gästabudet och gick ut i palatsets trädgård; men Haman trädde fram för att bedja drottning Ester om sitt liv, ty han såg, att konungen hade beslutit hans ofärd. 8. När konungen därefter kom tillbaka till gästabudssalen från palatsets trädgård, hade Haman sjunkit ned mot den soffa, där Ester satt; då sade konungen: »Vill han ock öva våld mot drottningen, härinne i min närvaro?» Knappt hade detta ord gått över konungens läppar, förrän man höljde över Hamans ansikte. 9. Och Harebona, en av hovmännen hos konungen, sade: »Vid Hamans hus står redan en påle, femtio alnar hög, som Haman låtit resa upp för Mordokai, vilkens ord en gång var konungen till sådant gagn.» Då sade konungen: »Hängen upp honom på den.» 10. Så hängde de upp Haman på den påle, som han hade låtit sätta upp för Mordokai. Sedan lade sig konungens vrede."
Citera
2020-08-26, 16:54
Medlem
Citat:

En man som behöver trycka till kvinnor ser jag på som en med mindrevärdeskomplex. Inte speciellt hett.

Esters bok illustrerar fint vilken man en kvinna älskar att underordna sig, lyda och respektera:

" . Så kommo då konungen och Haman till gästabudet hos drottning Ester. 2. Och när vinet dracks, sade konungen till Ester, också nu på andra dagen: »Vad är din bön, drottning Ester? Den vare dig beviljad. Och vad är din begäran? Gällde den ock hälften av riket, så skall den uppfyllas.» 3. Drottning Ester svarade och sade: »Om jag har funnit nåd för dina ögon, o konung, och det så täckes konungen, så blive mitt liv mig skänkt på min bön, och mitt folks på min begäran. 4. Ty vi äro sålda, jag och mitt folk, till att utrotas, dräpas och förgöras. Om vi allenast hade blivit sålda till trälar och trälinnor, så skulle jag hava tegat; ty den olyckan vore icke sådan, att vi borde besvära konungen därmed.» 5. Då svarade konung Ahasveros och sade till drottning Ester: »Vem är den, och var är den, som har fördristat sig att så göra?» 6. Ester sade: »En hätsk och illvillig man är det: den onde Haman där.» Då blev Haman förskräckt för konungen och drottningen. 7. Och konungen stod upp i vrede och lämnade gästabudet och gick ut i palatsets trädgård; men Haman trädde fram för att bedja drottning Ester om sitt liv, ty han såg, att konungen hade beslutit hans ofärd. 8. När konungen därefter kom tillbaka till gästabudssalen från palatsets trädgård, hade Haman sjunkit ned mot den soffa, där Ester satt; då sade konungen: »Vill han ock öva våld mot drottningen, härinne i min närvaro?» Knappt hade detta ord gått över konungens läppar, förrän man höljde över Hamans ansikte. 9. Och Harebona, en av hovmännen hos konungen, sade: »Vid Hamans hus står redan en påle, femtio alnar hög, som Haman låtit resa upp för Mordokai, vilkens ord en gång var konungen till sådant gagn.» Då sade konungen: »Hängen upp honom på den.» 10. Så hängde de upp Haman på den påle, som han hade låtit sätta upp för Mordokai. Sedan lade sig konungens vrede."

En riktig man behöver varken trycka till andra män eller kvinnor.
Citera
2020-08-26, 16:59
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
En riktig man behöver varken trycka till andra män eller kvinnor.
Ja det är sant. "trycka till kvinnor" syftade här på ett "något tilltryckande av kvinna" den citerade ägnat sig åt.
Citera
2020-08-26, 17:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej, de tär snarast män som behöver skyddas från sig själva ( dvs andra män).

Eftersom det nu faktiskt, är män som ställer till med problem i form av våld, kriminalitet och olycksfall i samhället och betydligt mindre så kvinnor.

We build it we break it
Citera
2020-08-26, 18:17
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Kvinnor är biologiskt programmerade att attraheras av mannen högst upp i hierarkin, ja. Ledaren.

Det är fullt naturligt och har sina förklaringar. Problemet är att alla män kan inte vara ledaren. Det säger sig självt. Detta leder till att ledaren får dela på alla kvinnor medan de övriga männen blir utan (jag pratar såklart i grova drag här). Resultat: ett samhälle fullt av ensamma, arga och frustrerade män = ingen bra grund för en harmonisk och välfungerande civilisation.

Så hur löser vi problemet med kvinnans hypergami?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in