2020-08-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Jeg støtter jo foreløpig bare politiets syn i saken... så da er jeg kanskje stokk dum mens politiet er supersmarte.
Politiet i denne saken har etter å ha pekt ut TH og forsøkt å få han fengslet, lekket hver uke ufordelaktige ting om TH.

Den siste måneden har det vært veldig stille, slutt på lekasjer og fredagsartikler. Ikke noe nye opplysninger som peker på TH eller andre.
Kryptomannen har vi ikke hørt noe mer til, ei heller den nære medarbeideren som skulle være mistenkt.

Nybrottsarbeidet som skulle foregå i S4 bestod av undersøkelser rundt AEHs iphone noe som er universelt og ikke peker på TH.

Jeg også trodde TH satt i baret når han ble arrestert, at han var skyldig og kom til å ryke.
Men når lagmannsretten slipper han og politiet etter 2 år ikke har noe håndfast på han tviler jeg igjen på at han er skyldig.

Jeg ser ikke på politiet som stokk dum eller supersmart, jeg ser på de som fagfolk som er utdannet i det de driver med.

Etterhvert som tiden går så tviler jeg mer og mer på at politiet klarer å få dette på TH og at de får tunge utfordringer med å komme seg ut av knipen de har satt seg i.

Hvis TH er uskyldig, noe jeg ser på som fullt mulig, vil politiet ha skapt en kjempeskandale.
Ikke fordi de har mislyktes, men fordi de har gått så hardt ut i mediene og pekt han ut.
Citera
2020-08-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet i denne saken har etter å ha pekt ut TH og forsøkt å få han fengslet, lekket hver uke ufordelaktige ting om TH.

Den siste måneden har det vært veldig stille, slutt på lekasjer og fredagsartikler. Ikke noe nye opplysninger som peker på TH eller andre.
Kryptomannen har vi ikke hørt noe mer til, ei heller den nære medarbeideren som skulle være mistenkt.

Nybrottsarbeidet som skulle foregå i S4 bestod av undersøkelser rundt AEHs iphone noe som er universelt og ikke peker på TH.

Jeg også trodde TH satt i baret når han ble arrestert, at han var skyldig og kom til å ryke.
Men når lagmannsretten slipper han og politiet etter 2 år ikke har noe håndfast på han tviler jeg igjen på at han er skyldig.

Jeg ser ikke på politiet som stokk dum eller supersmart, jeg ser på de som fagfolk som er utdannet i det de driver med.

Etterhvert som tiden går så tviler jeg mer og mer på at politiet klarer å få dette på TH og at de får tunge utfordringer med å komme seg ut av knipen de har satt seg i.

Hvis TH er uskyldig, noe jeg ser på som fullt mulig, vil politiet ha skapt en kjempeskandale.
Ikke fordi de har mislyktes, men fordi de har gått så hardt ut i mediene og pekt han ut.
Jeg er enig i at politiet her risikerer et stort prestisjetap. Enten TH går fri (selv om han skulle være skyldig) eller om han rett og slett er uskyldig. At det rett og slett var noen forbrytere som skrev gebrokkent norsk og ikke spurte etter penger og ikke drev med villedning og flittig vasket vekk blodrester (minus de på THs tøfler) etter at det dyrebare kidnappingsofferet var tatt av dage før det ble kidnappet. At ektepakten bare var normal gjerrighet, og at hvermannsen kan finne skilsmissepapirer (signert av kona som sådan) gjemt i en skuff. Happens every day...
Citera
2020-08-26, 23:40
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at politiet her risikerer et stort prestisjetap. Enten TH går fri (selv om han skulle være skyldig) eller om han rett og slett er uskyldig. At det rett og slett var noen forbrytere som skrev gebrokkent norsk og ikke spurte etter penger og ikke drev med villedning og flittig vasket vekk blodrester (minus de på THs tøfler) etter at det dyrebare kidnappingsofferet var tatt av dage før det ble kidnappet. At ektepakten bare var normal gjerrighet, og at hvermannsen kan finne skilsmissepapirer (signert av kona som sådan) gjemt i en skuff. Happens every day...
Språket i brevet er nok ment å forvirre og ikke avsløre språklig bakgrunn for de som skrev det.
Det som er rart med det er at det skal betales i rater, var jeg kidnapperen ville jeg hatt alle pengene på en gang.

Det med vasking kan være at de ikke ville avsløre for TH at AEH var skadet og kanskje blødde mye og at han kunne komme til å tvile på at hun var i live.

Det med tøfler har jeg bare lest om i tråden her og da at det skulle være TH sitt DNA på AEH sine tøfler, jeg har googlet nå og finner ingenting, har du en link?

Nå ble vi jo kjent med en SMS AEH sendte til en venninne 6 dager før hun forsvant hvor hun ytret bekymring for at TH skulle gått lei av ekteskapet, altså det stikk motsatte.
Citera
2020-08-26, 23:46
Medlem
Citat:
Språket i brevet er nok ment å forvirre og ikke avsløre språklig bakgrunn for de som skrev det.
Det som er rart med det er at det skal betales i rater, var jeg kidnapperen ville jeg hatt alle pengene på en gang.

Det med vasking kan være at de ikke ville avsløre for TH at AEH var skadet og kanskje blødde mye og at han kunne komme til å tvile på at hun var i live.

Det med tøfler har jeg bare lest om i tråden her og da at det skulle være TH sitt DNA på AEH sine tøfler, jeg har googlet nå og finner ingenting, har du en link?

Nå ble vi jo kjent med en SMS AEH sendte til en venninne 6 dager før hun forsvant hvor hun ytret bekymring for at TH skulle gått lei av ekteskapet, altså det stikk motsatte.
Til den siste setningen: Hva med signerte separasjonspapirer?
Citera
2020-08-26, 23:55
Medlem
Citat:
Til den siste setningen: Hva med signerte separasjonspapirer?
Det var den jeg siktet på når jeg skrev om SMSen, den peker på det motsatte, at AEH ikke ville skilles men hun trodde at TH var lei.
Citat:

TV 2 er kjent med innholdet i SMSen som ble sendt 25. oktober i 2018, seks dager før Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Meldingen er sendt fra Anne-Elisabeth Hagens mobil, til en venninne som hun hadde regelmessig kontakt med i mange år.

I meldingen gir den forsvunne kvinnen uttrykk for at Tom Hagen ikke hadde viet deres 49. bryllupsdag mye oppmerksomhet. De to giftet seg 25. oktober 1969.

De ble blant annet bedt i en middag, men den skal ektemannen ha vist lite interesse for, ifølge meldingen.

Anne-Elisabeth Hagen uttrykker også at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.

Tom Hagens forsvarer, advokat Svein Holden, sier imidlertid at bryllupsdagen ble feiret på en hyggelig måte.

– Tom og Anne-Elisabeth Hagen feiret bryllupsdagen med en god middag hos sin datter. En drøy uke senere hadde ekteparet planlagt å reise på utenlandsferie for å markere dagen, sier han til TV 2.
https://www.tv2.no/a/11583245/

Det med vaskingen av blod skjønner jeg at kidnappere kunne ha vasket for å skjule for TH at hun var skadet, men jeg skjønnerikke hvorfor TH skulle ha vasket.
Hva skulle poenget være med det? Han ville uansett ikke klare å lure politiets teknikere.
Citera
2020-08-27, 07:40
Medlem
Citat:
Det var den jeg siktet på når jeg skrev om SMSen, den peker på det motsatte, at AEH ikke ville skilles men hun trodde at TH var lei.

Det med vaskingen av blod skjønner jeg at kidnappere kunne ha vasket for å skjule for TH at hun var skadet, men jeg skjønnerikke hvorfor TH skulle ha vasket.
Hva skulle poenget være med det? Han ville uansett ikke klare å lure politiets teknikere.
Han klarte å lure deg, ihvertfall.
Citera
2020-08-27, 08:37
Medlem
Legokatts avatar
Hypotese

(Hypotese*er en gjetning, antagelse eller forklaring som synes rimelig ut fra foreliggende kunnskap)

En GM med hevnmotiv som kjenner TH, familien og AEH's situasjon legger en plan mot hele familien. En "kidnapingsplan". GM manipulerer AEH til å bli med på dette / å hevne seg på sin ektemann. De faker et drapsåsted. Men GM "går bak ryggen" til AEH og stager i tillegg et kidnappingsscenario. GM er hettemannen som går tilbake til S4 for å legge igjen trusselbrev/strips. AEH blir drept et annet sted / hjemme hos GM / holdt fanget en periode.

Type manipulasjon benyttet av GM for å få AEH med på dette - den sterkeste kraften - kjærlighet. AEH var lei av livet hun levde. Hun var 67 år. Kjærlighet til GM, lav rang i familien, samt sterke hevntanker overfor sin ektemann overskygget fornuft. Hun ble manipulert.

Med tanke på hva historien om familien / AEH / kallenavn / osv kan fortelle i virkeligheten ønsker ikke TH m/familie å belyse saken nærmere selv om de har en formening om hva som skjedde. TH skjønner at plottet er vanntett, samt at han ser muligheten til å slippe straff uten å forklare alle "hemmeligheter" om familien til politiet. TH vil skåne familien sin og kun gå for frifinnelse, ikke bidra til å løse saken fult ut.

Hvordan kunne GM komme på et slikt plott, samt vite hvordan stage et drapsåsted? - Filmen Gone Girl.

Etter oppskrift fra Gone Girl ble indisier plantet for å mistenkeliggjøre TH. Politiet og media gikk i en felle slik Gone Girl forklarer de vil gjøre i et slikt plott. Filmen viser også at plottet var laget for å ramme TH med familie. Motivet var ikke i hovedsak penger. Amatørmessig krypto-opplegg, samt lite kommunikasjon i ettertid viser at dette var pri 2 med plottet / villedning.

I et slikt plott ble TH/AEH/familien/politi/media lurt trill rundt.

Ønsker ikke å spekulere i hvem GM er. Det blir opp til politiet å finne ut av hvis dette skjedde.

Alle brikker / informasjon fra media / telefonsamtaler / familiens historie / hendelser i forkant / etterspill / seneste informasjon om hva politiet undersøker stemmer med et slikt scenario.

Se filmen GONE GIRL - mye i Hagen-saken er så og si kopi av denne filmen

Grunnen til at jeg sendte hypotese og informasjon om filmen til politiet var med tanke på at hvis de ikke hadde tenkt på dette, samt at AEH ble holdt fanget av en potensiell GM - ikke drept enda, så var det min plikt å si ifra om denne muligheten. Med tanke på hvor lang tid det har tatt, hettemann/trusselbrev, samt ingen livsbevis tyder dessverre på at AEH ble drept.
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-27 kl. 08:55.
Citera
2020-08-27, 08:49
Medlem
Slettsnokens avatar
SH er ikke dum og har selvsagt for lengst forstått at TH har en rolle i saken, og kjemper nå febrilsk for å redde stumpene av et forsvar som klienten har gjort det usedvanlig vanskelig for.

Ta det med notatbøkene f.eks. hvis ikke innholdet hadde vært mer belastende for TH enn det er mistenkelig at de er borte, ville SH jobbet for å fremskaffe disse eller få opplyst hva som er skjedd med de.

I visse saker kan et slikt bortgjemt/forspilt bevis bli brukt som argument for at innholdet er enda mer inkriminerende enn det kanskje er.

Nok en ting som minner om EJ-saken: Den forsvunnede telefonen, hvor SH paradoksalt nok også var forsvarer, alle vet hvordan det gikk til slutt.

EJ antok at innholdet på telefonen var verre for han enn at den var borte, men retten anså det at den ble kastet som nok et bevis for skyld.
Citera
2020-08-27, 09:40
Medlem
Citat:
Han klarte å lure deg, ihvertfall.
ok
Citera
2020-08-27, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hypotese

(Hypotese*er en gjetning, antagelse eller forklaring som synes rimelig ut fra foreliggende kunnskap)

En GM med hevnmotiv som kjenner TH, familien og AEH's situasjon legger en plan mot hele familien. En "kidnapingsplan". GM manipulerer AEH til å bli med på dette / å hevne seg på sin ektemann. De faker et drapsåsted. Men GM "går bak ryggen" til AEH og stager i tillegg et kidnappingsscenario. GM er hettemannen som går tilbake til S4 for å legge igjen trusselbrev/strips. AEH blir drept et annet sted / hjemme hos GM / holdt fanget en periode.

Type manipulasjon benyttet av GM for å få AEH med på dette - den sterkeste kraften - kjærlighet. AEH var lei av livet hun levde. Hun var 67 år. Kjærlighet til GM, lav rang i familien, samt sterke hevntanker overfor sin ektemann overskygget fornuft. Hun ble manipulert.

Med tanke på hva historien om familien / AEH / kallenavn / osv kan fortelle i virkeligheten ønsker ikke TH m/familie å belyse saken nærmere selv om de har en formening om hva som skjedde. TH skjønner at plottet er vanntett, samt at han ser muligheten til å slippe straff uten å forklare alle "hemmeligheter" om familien til politiet. TH vil skåne familien sin og kun gå for frifinnelse, ikke bidra til å løse saken fult ut.

Hvordan kunne GM komme på et slikt plott, samt vite hvordan stage et drapsåsted? - Filmen Gone Girl.

Etter oppskrift fra Gone Girl ble indisier plantet for å mistenkeliggjøre TH. Politiet og media gikk i en felle slik Gone Girl forklarer de vil gjøre i et slikt plott. Filmen viser også at plottet var laget for å ramme TH med familie. Motivet var ikke i hovedsak penger. Amatørmessig krypto-opplegg, samt lite kommunikasjon i ettertid viser at dette var pri 2 med plottet / villedning.

I et slikt plott ble TH/AEH/familien/politi/media lurt trill rundt.

Ønsker ikke å spekulere i hvem GM er. Det blir opp til politiet å finne ut av hvis dette skjedde.

Alle brikker / informasjon fra media / telefonsamtaler / familiens historie / hendelser i forkant / etterspill / seneste informasjon om hva politiet undersøker stemmer med et slikt scenario.

Se filmen GONE GIRL - mye i Hagen-saken er så og si kopi av denne filmen

Grunnen til at jeg sendte hypotese og informasjon om filmen til politiet var med tanke på at hvis de ikke hadde tenkt på dette, samt at AEH ble holdt fanget av en potensiell GM - ikke drept enda, så var det min plikt å si ifra om denne muligheten. Med tanke på hvor lang tid det har tatt, hettemann/trusselbrev, samt ingen livsbevis tyder dessverre på at AEH ble drept.

Kopi av denne filmen sier du, men har du i det hele tatt sett den?

En tvist på det tidligere sinnsyke plottet du kom med som du kaller hypotese, og jeg lurer på hvor mange slike politiet faktisk får. Uansett så bidrar det i det minste til en god latter på politiets julebord.

Her beskylder du igjen det stakkars offeret for å være medskyldig i sin egen bortføring, og planen var en flukt til Larkollen camping da eller?

Alle som kjente AEH beskrev henne som en fantastisk person, mor og bestemor. Sannsynligheten for at hun ville gjort dette mot sine nære og kjære anser jeg til å være null.

Jeg tenker at doseringen i dette tilfelle ikke bør økes litt, men derimot dobles. Jeg lurer også på om innleggelsen var frivillig..
Citera
2020-08-27, 10:48
Medlem
Citat:

Med tanke på blodvaskingen: Kan dette være vasking fra tidligere episoder der AEH har falt ned trappa som resultat av «turbulens i ekteskapet»? Minnie mus nevnte noe om at det muligens ikke var første gang hun har falt i trappa. Jeg finner ikke igjen denne posten der jeg mener dette ble nevnt, kanskje andre kan lete den fram? Kanskje denne blodvasken ikke kan relateres til kidnappingen/drapet, men er et indisium som kun støtter teorien om turbulens i ekteskapet. Det har vel aldri vært nevnt noe om store mengder blod, kun dråper. Dermed forsvinner tanken om at det var nødvendig for kidnapperne å vaske etter seg, noe som for mange har gjort teorien om kidnapping mindre tenkelig. Den forsvunnede vaskebøtta er det muligens bare AEH som vet hvor ble av, kanskje hun kastet den i søpla etter siste gang hun brukte den pga. den var ødelagt? Søppelet ble som vi vet aldri undersøkt av politiet.
Citera
2020-08-27, 10:49
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Kopi av denne filmen sier du, men har du i det hele tatt sett den?

En tvist på det tidligere sinnsyke plottet du kom med som du kaller hypotese, og jeg lurer på hvor mange slike politiet faktisk får. Uansett så bidrar det i det minste til en god latter på politiets julebord.

Her beskylder du igjen det stakkars offeret for å være medskyldig i sin egen bortføring, og planen var en flukt til Larkollen camping da eller?

Alle som kjente AEH beskrev henne som en fantastisk person, mor og bestemor. Sannsynligheten for at hun ville gjort dette mot sine nære og kjære anser jeg til å være null.

Jeg tenker at doseringen i dette tilfelle ikke bør økes litt, men derimot dobles. Jeg lurer også på om innleggelsen var frivillig..
Hvis du leser hypotesen beskriver den at AEH ble manipulert/lurt. AEH var lei av livet hun levde. Hun var 67 år. Kjærlighet til GM, lav rang i familien, samt sterke hevntanker overfor sin ektemann overskygget fornuft. Hun ble manipulert. Hettemann / trusselbrev viser dessverre at hun mest sannsynlig ble drept i ettertid. Ingen kan hevde at de vet hva som skjedde - derfor kan ikke en slik løsning utelukkes.

Hvis du ikke har sett filmen - her er et kort resyme:

Amy og Nick er gift. Flukt foregår på bryllupsdagen deres. De har vært gift i flere år. Nick kommer hjem fra jobb tidlig en dag - blir ring opp av nabo. Amy er borte. Det er tegn til en kriminell handling i huset. Mannen kontakter politiet. Spor i huset - ser ut som Amy har fallt på et glassbord - bloddråper av Amy i huset. Brev med ledetråd er lagt igjen. Det kommer frem i filmen at åstedet var faket med ekte blod fra Amy som ble vasket bort med vilje.

Politiet i filmen forklarer:
De vasket bort blod fordi et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping - fører til at "ektemannen" vil rette mistanken sin mot noen "utenfor huset". Han vil tro at hun er bortført. Men politiet i filmen sier også at et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann.

Amy hadde plantet en "bevis" mot sin ektemann forut for hendelsen for å rette all mistanke mot sin mann. Hun hadde også kommunisert ekteskapsproblemer med enkelte. Filmen beskriver også hvordan media vil reagere ved en slik sak. Deres ekteskap blir brettet ut i media - media sirkus - media vinkler saken som at Nick har drept Amy - Nick blir forgåndsdømt.

Dette er en film som forklarer hva som vil skje ved et slikt scenario angående media. Hvis denne filmen er lagt til grunn kan den vise at et av målene med Hagen saken var å ramme han som person, ikke først og fremst å presse han for penger.

Veldig mye i filmen er likt Hagen-saken. For å finne på et slikt plott måtte GM ha en inspirasjon. Denne filmen kunne være GM's "oppskrift".
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-27 kl. 10:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in