2020-08-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hva tror du det kommer av at politiet ikke har funnet et eneste bevis som knytter TH til saken?
2 år og enorme resurser brukt.
Vi snakker her om at en mann på 70 år uten kriminell erfaring skal ha lurt norsk politi, kripos, interpol og FBI.
Ikke et eneste bevis som knytter han til saken, bare en lang rekke svake indisier som for det meste går på TH's karakter.
Svært få konemordere har kriminell erfaring. De fleste prøver å lure politiet uten hell. Det er flere indisier som samlet gir grunn til å mistenke th.
Citera
2020-08-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Denne tråden består snart bare av folk som av, en eller annen grunn, heier på politiet.

Det skyldes ikke tiltro til politiet, men mistillit til milliardærer.

Når man leser de gamle innleggene til de folkene som fortsatt pludrer på denne tråden, så «visste» de at det snart kom et gjennombrudd i april, mai, juni, juli og august.

De trodde på det de ble presentert for - storinnrykk med teknikere - og lol det kanskje mest latterlige; den gjengen som raket i THs hage.

Jeg får lyst til å si til alle millardærskeptikere på denne tråden. VÅKNE!

Det vi ser, face it, er et middelmådig tunnelsynpoliti som ikke har etterforsket det de burde, og som nå gjør de siste krampetrekninger. (Wow! Nybrottsarbeid, vi har snakket med Apple, som skal hjelpe oss å undersøke hvordan iPhonen til AEH beveget seg.)

Hvorfor er det ingen som bruker mer krefter på den mest sannsynlige hypotesen?

AEH ble kidnappet.

De som kidnappet stod i ledtog med kryptofolk, som før kidnapping bare hadde holdt på med videospill. De hadde ikke skjønt at hvis du kidnapper, så blir det forhandlinger og krav om livsbevis.

De som utførte bor i Sverige, men jobbet som håndverker i Norge.

OG: Politiet etterforsket aldri dette sporet. (De tenkte storliga (hjelp oss Interpol)).

Fadesen er formidabel. Den bør komme på forsiden av alle landets aviser.

En bønn til sist: Kjære alle dere som bare er innom her av og til, og som er enig eller halvenige med meg. Bruk stemmeretten. La oss sørge for at alle disse «hvor-var-TH-9.04-folkene» blir i mindretall.
Denne tråden består snart bare av folk som av, en eller annen grunn, heier på politiet.

Hvis jeg skal bruke uttrykket «heie på», må det være å heie på at sannheten kommer fram, uansett hva sannheten måtte være. Og de vi har til å finne denne sannheten, er jo politiet, så da må man jo heie på dem. Jeg ønsker å tro at de etterforsker bredt, noe de jo selv hevder de gjør. Men har dessverre litt inntrykk av at de gjør som vitsefiguren «Kjutta», som leter etter noe han mistet under lyktestolpen fordi der er det mulig å se og å finne noe, selv om det han leter etter ble mistet et annet sted. I denne saken har politiet et åsted, et sted der det er mulig å finne noe, derfor konsentrerer de seg om det, rett og slett fordi de ikke ellers aner hvor de skal lete. La oss håpe at de har noe mer enn det vi får inntrykk av gjennom media, en indisierekke som Holden beskriver som «syltynn».

Hvorfor er det ingen som bruker mer krefter på den mest sannsynlige hypotesen?

Kidnapping har vært min hypotese fra mitt første innlegg i denne tråden, og er for meg fremdeles det mest logiske. Slik TH fremstilles i media, blir det det for meg helt ulogisk at han skulle ha satt i gang dette, som en mann som ham ville visst ville skape mediesirkus uten like. Så ulogisk at jeg faktisk ikke tror det er han, selv etter politiets siktelse. Men igjen, jeg håper virkelig at det politiet sitter på, er noe holdbart, ikke bare en masse indisier som kan peke mot TH, men like gjerne kan forklares av andre grunner. Skulle det komme for en dag at dette er noe helt annet enn et partnerdrap, og politiet har brukt ressursene feil pga. av manglende kompetanse, evne eller vilje til å snu etterforskningen i andre retninger, vil det som du sier, være en formidabel fadese. Og at det da vil havne på forsiden av alle aviser, er det ingen tvil om.
For tiden følger jeg heller tråden om Hagen-saken på VGD, bedre debattanter og mer underholdende der, enn her.
Citera
2020-08-26, 21:55
Medlem
Citat:
Hva tror du det kommer av at politiet ikke har funnet et eneste bevis som knytter TH til saken?
2 år og enorme resurser brukt.
Vi snakker her om at en mann på 70 år uten kriminell erfaring skal ha lurt norsk politi, kripos, interpol og FBI.
Ikke et eneste bevis som knytter han til saken, bare en lang rekke svake indisier som for det meste går på TH's karakter.
Jeg tillater meg å sitere Labradoodle: «Vi får håpe den eller de skyldige må stå til ansvar og la fagfolkene som består av politi og domstoler gjøre jobben sin. De har med stor sannsynlighet bedre forutsetninger til å løse saken, enn samtlige forumdeltagere på FB.«
Senast redigerad av Bjoddska 2020-08-26 kl. 22:06.
Citera
2020-08-26, 21:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkPanter2020
La oss si TH faktisk er bakmann og har kommet i kontakt med noen som kan utføre slike oppdrag.

- Alt har blitt kommunisert muntlig face to face og ingen digitale spor.
- Betaling er utført med svarte penger han har ifm diverse business i byggebransjen.
- "Kidnapperne" ble sluppet av i skogholtet når TH kjørte forbi som betyr kysten klar.
- TH forter seg på jobb og står lenge forran kamera for alibi.
- Kidnapperne har tette klær enten proffutstyr eller "gaffa i skjøter versjonen" = null dna.
- TH får vite nada om hendelsesførløpet så han ikke trenger juge
- Kryptorigget er en del av pakka og skal rette søkelys vekk fra TH som er lite teknisk.

I et slikt tenkt scenario er det ikke lett å bevise TH sin skyld som bakmann.
Det är en teori så god som en annan. Menar du att huvudsaken var att röja AEH ur vägen. Jag tänker på ointresset av ”kidnapparna ” att ta hem lösensumman. De hade redan fått betalt.
Citera
2020-08-26, 21:58
Medlem
Citat:
Jeg har vært inne på det selv, at TH har kjøpt en tjeneste.
Det er allikevel noen ting som peker i mot.
- Planen er spektakulært dårlig, TH har levd i et helvete nå i 2 år og har ingen utsikt til at det skal endre seg. Alle tror han har gjort det.

- Han har hatt alle muligheter til å velge et bedre sted, nå har han valgt et sted fullt av kameraer, midt i mellom Norges to største politikamre som i motsetning til resten av landet har eget helikopter, nærhet til KRIPOS og beredskapstroppen.
Sammenliknet med et tarvelig lensmannskontor med helgestengt er valget nesten ikke til å tro.

- Han kom tidlig hjem, hvis han hadde folk til å gjøre dette ville hans tilstedeværelse ikke være nødvendig, så hvorfor kom han hjem så tidlig.
Han kunne ha hatt møter og eller tur på pub og kommet hjem på kvelden.
Forskjellen i digitale spor politiet må gjennomgå er gigantisk, han bor midt i mellom flere motorveier og jernbanelinje med enorm rushtrafikk.

- Plankebiten som kan ha vært et signal så det fra avstand kan sjekkes om ugjerningen er oppdaget.

En forklaring på dette er at de feilvurderte denne forbrytelsen grovt. Mistenker de forventet at dette omtrent ikke skulle omtales i media og bare dø ut av seg selv.

Et problem med denne forklaringen er trusselbrevet som skriker oppmerksomhet lang vei og er dømt til å skape overskrifter spesielt når han selv er milliardær. Hvis TH er bakmann og hadde noen som helst idè om hva som sto i trusselbrevet er det helt ulogisk. Det eneste jeg kan tenke meg er at TH ikke kjente til innholdet i trusselbrevet før han faktisk tok det med til politiet og var midt sagt sjokkkert/skuffet over hvordan det var skrevet.

Noe av forklaringen til at han kom tidlig hjem må være frykt for at noen kom til åstedet før han og han ville nok bevitne åstedet selv før han lot politiet komme på besøk. Denne mystiske personen som ble fanget opp på kamera til og fra Langvannet kan teoretisk sett ha vært TH som inspiserte åstedet men som det har blitt nevnt tidligere er dette meget risikofyllt.
Citera
2020-08-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är en teori så god som en annan. Menar du att huvudsaken var att röja AEH ur vägen. Jag tänker på ointresset av ”kidnapparna ” att ta hem lösensumman. De hade redan fått betalt.

Motiv er utrolig viktig i denne saken. Siden vi utenfor kun sitter på bruddstykker av informasjon hvor i tillegg mye av informasjonen er direkte feil er det umulig for oss å konkludere rundt motiv nå.

I denne teorien hvor TH er bakmann ville det vært optimalt for dem at politiet hadde blitt syndebukker etter å ha avslørt at TH gikk til dem som fører til at AEH ville bli drept. Case closed.
Problemet er at slik gikk det ikke. Det ble funnet spor som tyder på at AEH ble drept allerede før hun forlot S4 og politiet møtte ikke opp på åstedet før dagen etterpå. I tillegg fortsetter kidnapperne å kommunisere selv etter hele verden vet at politiet er involvert. De burde bare ha sendt "politiet er involvert, AEH er derfor drept."
Citera
2020-08-26, 22:11
Medlem
Citat:
Motiv er utrolig viktig i denne saken. Siden vi utenfor kun sitter på bruddstykker av informasjon hvor i tillegg mye av informasjonen er direkte feil er det umulig for oss å konkludere rundt motiv nå.

I denne teorien hvor TH er bakmann ville det vært optimalt for dem at politiet hadde blitt syndebukker etter å ha avslørt at TH gikk til dem som fører til at AEH ville bli drept. Case closed.
Problemet er at slik gikk det ikke. Det ble funnet spor som tyder på at AEH ble drept allerede før hun forlot S4 og politiet møtte ikke opp på åstedet før dagen etterpå. I tillegg fortsetter kidnapperne å kommunisere selv etter hele verden vet at politiet er involvert. De burde bare ha sendt "politiet er involvert, AEH er derfor drept."
Når de visste at politiet var involvert visste de også at de ikke hadde spor etter dem, at plottet funket.
De fikk ut 10 mill fra den kommunikasjonen.
Citera
2020-08-26, 22:30
Medlem
Citat:
Når de visste at politiet var involvert visste de også at de ikke hadde spor etter dem, at plottet funket.
Drepe en gammel bestemor for 10 MNOK. Ditt motiv er syltynt. Du tror at garvede politietterforskere er stokk dumme?
Citera
2020-08-26, 22:38
Medlem
Citat:

Ja det er et godt poeng.

Da kan man spekulere i om disse 10 millionene var avtalt "bonus" for oppdrag utført ut ifra visse kriterier selv om det for TH sin del ikke gikk etter planen da han feilberegnet politiet.

Alternativet er at det var utpressing så de ikke skulle avsløre noe ufordelaktig.

En siste mulighet er såklart den mest omtalte hvor TH kun betalte til seg selv og pengene nå ligger en plass i limbo uten at han får brukt dem på en god stund.
Citera
2020-08-26, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Drepe en gammel bestemor for 10 MNOK. Ditt motiv er syltynt. Du tror at garvede politietterforskere er stokk dumme?
Hva jeg tror vet du ingenting om!
Jeg tror ikke politiet er stokk dumme, jeg tror du er!

Hvis du hadde fulgt med hadde du visst at motivet var 9 mill euro! - en ikke ubetydelig sum.
Citera
2020-08-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ja det er et godt poeng.

Da kan man spekulere i om disse 10 millionene var avtalt "bonus" for oppdrag utført ut ifra visse kriterier selv om det for TH sin del ikke gikk etter planen da han feilberegnet politiet.

Alternativet er at det var utpressing så de ikke skulle avsløre noe ufordelaktig.

En siste mulighet er såklart den mest omtalte hvor TH kun betalte til seg selv og pengene nå ligger en plass i limbo uten at han får brukt dem på en god stund.
Det kan selvfølgelig være betaling for oppdraget, men det kunne også vært betalt på andre måter, også bruk av andre kryptokontoer uten kjennskap til for politiet.
Hvis han er utpresset av skurker betaler han enda, utpressere gir seg sjelden når de først har lykkes.

Skulle ikke forundre meg om den grundige ransakingen av THs eiendommer inkluderer søk etter mmicroSD bak lister og slikt.
Tror i såfall ikke at TH går fra 10 mill, selv om han har råd til det.
Citera
2020-08-26, 22:53
Medlem
Citat:
Hva jeg tror vet du ingenting om!
Jeg tror ikke politiet er stokk dumme, jeg tror du er!

Hvis du hadde fulgt med hadde du visst at motivet var 9 mill euro! - en ikke ubetydelig sum.
Jeg støtter jo foreløpig bare politiets syn i saken... så da er jeg kanskje stokk dum mens politiet er supersmarte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in