2020-06-14, 16:27
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Så för att du har dubblat din lön så har alla gjort det? För mig personligen är pengar inget problem, det som sticker i mina ögon är att man betalar för samma skit flera gånger. Finns svart på vitt hur giriga vissa företag inom spelindustrin har blivit genom åren, och det lär inte bli bättre med tiden. Hur är det bättre för oss som konsumenter?

Nej, men dom som ska ha lön för att bygga spel har absolut dubblat sin lön, slutproduktens pris sätts av bla produktionskostnader, nu säljs det fler spel än förr, och var glad för det annars hade varje spel kostat flera tusen med tanke på vilka astronomiska summor utvecklarna lägger på spelen nu förtiden
Citera
2020-06-14, 17:39
Medlem
Peyotedudes avatar
Använder du 200 timmar/spel vilket man lätt gör så är det 5kr i timmen. Jag betalar gärna för rockstar och kvalite.
Citera
2020-06-14, 17:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Nej, men dom som ska ha lön för att bygga spel har absolut dubblat sin lön, slutproduktens pris sätts av bla produktionskostnader, nu säljs det fler spel än förr, och var glad för det annars hade varje spel kostat flera tusen med tanke på vilka astronomiska summor utvecklarna lägger på spelen nu förtiden

Nja, de på R*/Take Two kan inte bara slänga en prislapp på GTA som är några gånger större än resten av marknadens spel bara för att utvecklingskostnaderna är säg 4 gånger högre. Priset hade varit för högt för marknadsvärdet. Vem fan hade betalat 2-3000 för GTA när andra spel bara kostar 700?

Ja, spel säljs som aldrig förr för att pris på spel och konsoler är överkomliga för de allra flesta. Alla företag inom industrin hade tappat kunder om deras produkter helt plötsligt började kosta flera tusen.
Citera
2020-06-14, 23:05
Avslutad
Det alla undrar är ju så klart om det blir mer mångfald och inkludering i sann tidsanda. Skulle behövas lite feministiska konsulter. Anita kanske är ledig efter att hon förstört Naughty Dog.
Citera
2020-08-09, 00:08
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vem fan hade betalat 2-3000 för GTA när andra spel bara kostar 700?

.

Personligen så köpte jag en PS3-konsol enbart för att kunna köra GTA V. I köpet ingick 7-8 andra spel, men dem har jag aldrig ens provat.

Möjligt att 3000:- är i saftigaste laget, men jag skulle definitivt kunna betala mer för GTA VI än för andra spel...
Citera
2020-08-09, 00:35
Medlem
Liors avatar
Rockstar har redan sagt att spelet ska levereras i delar. World of Warcraft fick ju 8 expansioner för 250 kr styck, så det är inte helt otänkbart att spelet i slutändan kommer kosta 2500-3000 kr om man ska ha allt day one.
Citera
2020-08-09, 04:15
Medlem
JosieLs avatar
Det var på tiden! Älskar GTA men segt att köra om storylinen på V hela tiden.
Citera
2020-08-09, 07:56
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lior
Rockstar har redan sagt att spelet ska levereras i delar. World of Warcraft fick ju 8 expansioner för 250 kr styck, så det är inte helt otänkbart att spelet i slutändan kommer kosta 2500-3000 kr om man ska ha allt day one.

Levereras GTA 6 i delar så kan jag tänka mig att det här blir deras absolut största GTA någonsin.
Alla deras RDR och GTA spel blir ju större med varje släpp, men om dom nu säger att GTA 6 ska släppas i delar så lär det bli sjukt stort.
Citera
2020-08-09, 08:45
Medlem
VenomElites avatar
Kommer den vara som GTA Vice City? GTA Vice City var faktiskt bra, man kunde även spela det online Multitheftauto Vice City heter det.
Citera
2020-08-15, 20:21
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomElite
Kommer den vara som GTA Vice City? GTA Vice City var faktiskt bra, man kunde även spela det online Multitheftauto Vice City heter det.

Vet inte om detta varit uppe tidigare men här är lite ''läkta'' saker.

Set in both Vice City and a new fictional location based on Rio de Janeiro.
Some linear missions take place in Liberty City, but it isn't an open world (think Ludendorff in GTA 5).
Game will balance realism and arcade and it won't be as realistic as Red Dead Redemption 2.
You play as an up and coming drug lord-wannabe named "Ricardo". Another key character called “Kacey” is a part of the narrative. You start off as a grunt doing runs as a cocaine smuggler from Vice City to the new large South American area before making connections with big time drug lords and making your way up. Multiple cities.
There will also be a giant prison which will play a part in the game.
Weather is a heavy focus (hurricanes, floods, etc).
Buildings change over the eras, vehicles too. So older, rare classic cars get more expensive as time progresses etc. Full economy.
Heavily inspired by Netflix's Narcos.

Från en annan ''läka''

The game is set in modern-day Liberty City.
The beginning of the game is reminiscent of The Wire.
Police officers are trying to crack down on a gang/drug ring based around a nightclub.
There are four main characters, two police and two gang members.
The plot then twists and goes to upstate New York, where it becomes more crime noir, think Ozark and Breaking Bad.
The main storyline splits after a while, the criminal side has sort of a sandbox build-a-crime-empire thing (Fallout 4 meets the Sims), while the police side is more of a traditional action game with a little twist of LA Noire.

Tycker allt låter jävligt fett och kan nog bli det bästa spelet igenom tiderna.

// PoK
Citera
2020-08-17, 08:32
Bannlyst
Så om man vill lira hela spelet direkt så måste man vänta 1år typ på alla dlc?
Helt värdelöst. Tråkigt.
Citera
2020-08-22, 17:47
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Vet inte om detta varit uppe tidigare men här är lite ''läkta'' saker.
...
Game will balance realism and arcade and it won't be as realistic as Red Dead Redemption 2.
...

Vad menas med det? Jag har aldrig spelat RedDead Redemption 2?

Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
...
So older, rare classic cars get more expensive as time progresses etc. Full economy.
...

Så man kommer ha möjlighet att köpa bilar?
Det kan man väl inte i GTA V?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in