2020-08-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Du skrev exakt samma inlägg för en vecka sedan.
Ojsan minnet är kort ibland. Jag ville bara belysa hur tiderna har förändrats. Från hyffsad yttrandefrihet till ingen alls som det verkar nu. Samt en poliskår som var någorlunda mer på svenskarnas sida och tog sitt jobb på allvar och värnade åsiktsfriheten på ett annat sätt än vad som verkar vara fallet idag
Citera
2020-08-26, 20:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Våld och hot om våld är nästan alltid fel. Men vad jag märkt så har ju inga muslimer eller ickemusliner för den delen utövat någon våld mot Paludan.
Citat:
Jag beskyller både Paludan och muslimerna. Paludan som är en äcklig provokatör som gör sådana här o hyfsade saker enbart för att göra reklam för sig själv. Muslimerna beskyller jag OM/När de utövar våld mot sådana som Paludan. Än så länge har jag dock inte sett någon muslim banka in hans skalle.

Det har gjorts många försök att slå och misshandla Paludan. Eller rentav mörda honom. Här några smakprov:

Citat:
Rasmus Paludan blev den 20/3-2020 overfaldet af en ophidset mand foran moskeen på Dortheavej i København.

https://youtu.be/A2kFRgdqYZw?t=106
Citat:
Rasmus Paludan Bliver Angrebet - Compilation

https://www.youtube.com/watch?v=fpcwD7_ShCE
Citat:
Mand med kniv overfalder Paludan i Faaborg!

https://www.facebook.com/StramKurs/videos/mand-med-kniv-overfalder-paludan-i-faaborg-542020/609816636414917/
Citat:
Rasmus Paludan, partiledaren för det danska högerextrema partiet Stram kurs, hotades under en demonstration på fredagen [i Århus] av en knivbärande man. Polis på plats avlossade skott mot mannen som träffades i benet. Rasmus Paludan skadades inte i attacken.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mnmJr/dansk-hogerextrem-politiker-hotad-med-kniv

Inte bara muslimer utan även vänsterfolk mm. Det bör kanske tilläggas.

Han retar upp både muslimerna och vänstern.
Senast redigerad av -Info- 2020-08-26 kl. 20:38.
Citera
2020-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Vad fasen det här hade jag ju sett fram emot hela veckan och nu blir det inte av 😢 Tramsiga svepskäl från polisens sida som verkar rätta sig allt mer efter våra kära nysvenskar och deras våldskapital.

Ca 2004 anordnade gamla NSF en demonstration mot ett moskeprojekt i Växjö. Vi var ca 250 pers där och det var inga problem att få det tillståndet beviljat. Däremot hade samtliga nysvenskar samt våldsvänstern gått man ur huse för att stoppa oss. Polisen ändrade sig lite och vi fick hålla en stående manifestation istället, däremot vart det aldrig tal om att ställa in.

Det kan jag dock säga att närmare krigets Beirut har jag aldrig varit. Det var helt sinnessjuka kravaller som pågick runtomkring och trots inställt tåg var det härligt att se kravallutrustad polis banka ner nysvenskar till höger och vänster, något dagens poliskår aldrig hade vågat.

Vid ett tillfälle bröt de sig igenom poliskedjan på ett mindre bevakat avsnitt och började kasta flaskor vilket resulterade i handgriplig tillrättavisning och en handfull blattar och en och annan vänstertomte fick smaka asfalt.
Trots att det filmades av polis på plats dömdes inte en enda nationalist för våldsamt upplopp men det var som sagt andra tider och en annan poliskår.

Det kändes nästan alltid som vi hade kåren på vår sida när det någon enstaka gång brakade loss, tex i Salem de tidiga åren. Där våldsvänstern gick banans.

Idag har våldsvänstern molotov cocktails och nysvenskarna handgranater och kalashnikovs. Det hjälper inte med kravallutrustad polis. De kan inte garantera säkerheten.
Citera
2020-08-26, 20:31
Medlem
Citat:
Att bränna koranen är inte att framföra kritik mot Islam utan det handlar helt enkelt om att såra människor. Samma sak om man bränt en bibel. Vill du kritisera något så framför saklig kritik, ordna ett torgmöte där du kan framföra rationella argument mot Islam, inte tända eld på deras heliga bok som en simpel och korkad provokatör. Yttrandefriheten går ut på att kunna kritisera allt men yttrandefriheten går inte ut på att medvetet kränka och såra människor en masse bara för att personen kan göra det. Sedan är det ju ingen som hindrar Paludan från att bränna koranen, dock ska inte mina skattepengar gå på att utkommendera polisen och resurser för att skydda denna korkade provokatör. Polisen har bättre saker för sig.

Ja och det hade ju inte setts som rasism och islamfobi...
Citera
2020-08-26, 20:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Våld och hot om våld är nästan alltid fel. Men vad jag märkt så har ju inga muslimer eller ickemusliner för den delen utövat någon våld mot Paludan. Sedan kan man ju givetvis spekulera i vad som hade hänt men min poäng är att jag anser inte att vi skattebetalare ska behöva lägga ner resurser på att stolpskott som Paludan ska få provocera. Vill han göra det så får han göra det, men utan polisbeskydd. Blir han istatt för brott så tycker jag däremot att rättsstaten ska hjälpa honom.

Nej. Man ska givetvis få provocera hur mycket man vill. Det jag däremot inte vill är att dina och mina skattepengar ska bekosta ett poliskydd åt allsköns provokatörer. Polisen ska inte behöva lägga ner resurser när dessa resurser behövs till betydligt viktigare saker. Jag vill absolut Inte att Koranbränningen ska vara förbjudet, för i ett demokratiskt samhälle ska detta vara tillåtet. Hoppas du förstår va jag menar.

Ja, vi förstår precis hur du menar och så lät det även från en del när Vilks målade sina rondellhundar. Visst ska Vilks få måla vad han vill, men inte ska skattebetalare behöva bekosta hans bevakning när diverse galningar vill mörda honom.

Det är väl tur att folk som eventuellt finner din egen argumentation provocerande är så pass fredliga att du inte ens behöver fundera över din säkerhet. Jag tar dock för givet att du aldrig skulle koppla in polisen om du utsattes för våld eller hot om våld.
Citera
Medlem
Svagt av polisen att vika sig för hot om våld och upplopp. Tydligt att vänstermarineringen nått djupt ner i organisationen.. Frågan är om han dyker upp ändå och genomför aktionen.
Citera
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det har gjorts många försök att slå och misshandla Paludan. Eller rentav mörda honom. Här några smakprov:

Inte I Sverige. Men alltså jag fattar vad du menar och med all sannolikhet hade Paludan fått på käften här i Sverige. Ärligt talat så hade jag nog spottat honom i ansiktet om han bränt låt säga en Bibel framför mig. Varför? Därför att provokativa aktioner har provokativa reaktioner. Yttrandefriheten ska inte skydda dig från reaktioner. Yttrandefriheten ska skydda dig från att staten bestraffa dig för dina åsikter. Jag får exempelvis kalla någon för jävla kuksugare, men reaktionen kan bli den att jag får en smäll på käften av personen ifråga. Sedan får man fråga sig om vi är redo för att ta denna slippery slope och tillåta provobatörer att provocera med kostsamma polisbeskydd? Hur skulle det se ut om det plötsligt blir on modefluga att sådana här provobatörer börjar kränka andra religioner, om 10 provokatörer väljer att bränna en koran samma dag, ska då polisen hjälpa dessa 10 personer? Inser du hur mycket pengar detta kommer att kosta? Pengar som kan användas till viktigare saker. Vill Paludan skita på en koran, fine låt honom göra det, men han ska inte kunna kräva beskydd av skattefinansierade poliser.
Citera
2020-08-26, 20:37
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja och det hade ju inte setts som rasism och islamfobi...

Att bränna en koran är islamofobiskt, men det är irrelevant för du ska inte bli straffad av staten för att bränna en koran. Yttrandefriheten gäller just det att du ska kunna framföra dina åsikter utan att staten eller överhöghet straffat dig för det. Folks reaktion är en annan femma.
Citera
2020-08-26, 20:39
Medlem
Citat:
Att bränna en koran är islamofobiskt, men det är irrelevant för du ska inte bli straffad av staten för att bränna en koran. Yttrandefriheten gäller just det att du ska kunna framföra dina åsikter utan att staten eller överhöghet straffat dig för det. Folks reaktion är en annan femma.

Hur är det islamfobiskt?
Citera
2020-08-26, 20:40
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ja, vi förstår precis hur du menar och så lät det även från en del när Vilks målade sina rondellhundar. Visst ska Vilks få måla vad han vill, men inte ska skattebetalare behöva bekosta hans bevakning när diverse galningar vill mörda honom.

Det är väl tur att folk som eventuellt finner din egen argumentation provocerande är så pass fredliga att du inte ens behöver fundera över din säkerhet. Jag tar dock för givet att du aldrig skulle koppla in polisen om du utsattes för våld eller hot om våld.

Om jag kränker någon och denna person hotar mig så kan jag anmäla denna person för hot och är jag väldigt hotad så kan jag anställa mina egna vakter. Staten ska inte behöva ge mig personskydd för något jag själv orsakat, de ka hjälpa mig så som de hjälper andra medborgare, i rätten. Tror du att en kvinna som blir hotad av sin våldsamma exmake får liknande personskydd som Paludan efterfrågar?
Citera
2020-08-26, 20:41
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hur är det islamfobiskt?

Du uppvisar fobi eller har mot en annan religion men detta är irrelevant i denna diskussion så vart vill du komma?
Citera
2020-08-26, 20:43
Medlem
Citat:
Du uppvisar fobi eller har mot en annan religion men detta är irrelevant i denna diskussion så vart vill du komma?

Det gör man ju om man kritiserar också.

Man brukar inte kritisera det man gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in