Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det har gjorts många försök att slå och misshandla Paludan. Eller rentav mörda honom. Här några smakprov:
Inte I Sverige. Men alltså jag fattar vad du menar och med all sannolikhet hade Paludan fått på käften här i Sverige. Ärligt talat så hade jag nog spottat honom i ansiktet om han bränt låt säga en Bibel framför mig. Varför? Därför att provokativa aktioner har provokativa reaktioner. Yttrandefriheten ska inte skydda dig från reaktioner.
Yttrandefriheten ska skydda dig från att staten bestraffa dig för dina åsikter. Jag får exempelvis kalla någon för jävla kuksugare, men reaktionen kan bli den att jag får en smäll på käften av personen ifråga. Sedan får man fråga sig om vi är redo för att ta denna slippery slope och tillåta provobatörer att provocera med kostsamma polisbeskydd? Hur skulle det se ut om det plötsligt blir on modefluga att sådana här provobatörer börjar kränka andra religioner, om 10 provokatörer väljer att bränna en koran samma dag, ska då polisen hjälpa dessa 10 personer? Inser du hur mycket pengar detta kommer att kosta? Pengar som kan användas till viktigare saker. Vill Paludan skita på en koran, fine låt honom göra det, men han ska inte kunna kräva beskydd av skattefinansierade poliser.