Citat:
Ursprungligen postat av
Paddington75
Men förstå nu att när dessa människor blir "sårade" så svarar de med våld till den grad att det t.o.m. skrämmer polisen. Jag förutsätter att du ser problematiken.
Våld och hot om våld är nästan alltid fel. Men vad jag märkt så har ju inga muslimer eller ickemusliner för den delen utövat någon våld mot Paludan. Sedan kan man ju givetvis spekulera i vad som hade hänt men min poäng är att jag anser inte att vi skattebetalare ska behöva lägga ner resurser på att stolpskott som Paludan ska få provocera. Vill han göra det så får han göra det, men utan polisbeskydd. Blir han istatt för brott så tycker jag däremot att rättsstaten ska hjälpa honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
jutePippi
Såra?
Nej det är att provocera, inte att såra även om någon kan bli sårad av en provokation, men så är det alltid. Och att provocera ska vara tillåtet i Sverige, i alla fall att provocera en religion eller någonting annat. Men uppenbarligen är islam ett undantag. Islam betraktas som värdefullare än någonting annat.
Nej. Man ska givetvis få provocera hur mycket man vill. Det jag däremot inte vill är att dina och mina skattepengar ska bekosta ett poliskydd åt allsköns provokatörer. Polisen ska inte behöva lägga ner resurser när dessa resurser behövs till betydligt viktigare saker. Jag vill absolut Inte att Koranbränningen ska vara förbjudet, för i ett demokratiskt samhälle ska detta vara tillåtet. Hoppas du förstår va jag menar.