2020-08-26, 20:13
Medlem
Jaha, så var tror ni Messi hamnar?
Eller kommer han verkligen lämna FC Barcelona?
Citera
2020-08-26, 20:22
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpSp10

Skulle vara coolt om han hamnade i Juventus.
Men blir väl Paris...
Citera
2020-08-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Men blir väl Paris...
Det snackas även om Inter.
Citera
2020-08-27, 02:51
Medlem
Lillen har tydligt Napoleonkomplex och måste styra och ställa trots att verkligheten visat att han är kass i den rollen. Alla säger City men tror faktiskt Pep förstått att ett lag utan en ledare som Xavi inte klarar av en lirare med lillens ego. Messi har trots allt noll internationella titlar som kapten/ledare av något lag.
Citera
2020-08-27, 07:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpSp10
Tror på M city i första hand med Chelsea som andra val. Messi vill ha utmaningar och PL är fortfarande den största just nu.
Citera
2020-08-27, 08:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Men blir väl Paris...
City är troligast.
Citera
2020-08-27, 11:10
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Men blir väl Paris...
Hamnar han i Italien så blir det med största sannolikhet Inter.
Det har pratats om i flera år, Inter har en tradition av argentinare och de är up and coming nu.
Messi och Lukaku med Conte på sidlinjen kan bli en riktig hit.
Citera
2020-08-27, 11:14
Medlem
Mullrets avatar
Önskedrömmen vore om han träffade en tjej från Helsingborg och börjar spela i Hif.

Verkligheten blir nog Premier League. Så slipper han det värsta fulspelet i klubbarna.
Citera
2020-08-27, 11:23
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Hamnar han i Italien så blir det med största sannolikhet Inter.
Det har pratats om i flera år, Inter har en tradition av argentinare och de är up and coming nu.
Messi och Lukaku med Conte på sidlinjen kan bli en riktig hit.

Hade inte tackat nej till det! Pazza Inter amala!
Citera
2020-08-27, 16:55
Medlem
used66s avatar
MESSI,

alla lag vill rimligtvis ha Messi i sitt lag. för egen del så hoppas jag på Manchester City. men helt ärligt så vill jag se honom i PL. även om det vore i united, liverpool eller chelsea. det vore ett spektakel. en circus som Premier League PR mässigt, samt fotbollsmässigt skulle tjäna på. "ta" la ligas bäste skulle dränera spanska ligan. ett statement!

scenarion kan ju se lite olika ut men kommer han till PL så blir det som bosman. ingen klubb betalar 700 miljoner pund (eller 400 miljoner pund heller för den delen) det talas om att enbart tröjförsäljning kan ge stora inkomster för den klubb som köper honom. klubben skulle få ökade inkomster från sponsorer som villigt vill exponera sitt bolag om denna övergång skulle bli av.

barcelona: de kan väl inte sätta sig i en position att gå till Domstol och bråka med Messi? de förstör sitt rykte och fläckar ned hela glansen kring deras superstjärna. OM Messi går så tror jag han skriver på för PSG, City, United eller Chelsea. jag tror på PSG.
Citera
2020-08-27, 17:07
Medlem
Har grottat ner mig lite i denna Messikarusell. Det senaste jag har läst är att Messi kommer stanna om Bartomeu avgår som president. Men som sagt, inga trovärdiga källor.
Citera
2020-08-27, 17:23
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Blir det italien är det väl för skatterna är anorlunda där? Lägre? Jag är inte insatt i det, men han har ju tidigare historia med att undvika sådant.

Tror stenhårt på att det blir City.

MEN skulle han tvärvända och stanna i Barcelona vore han den största pussyn i historierna, hur många gånger har han då inte sagt att han velat lämna, för att få bättre kontrakt och lön?

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in