2020-08-27, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Läsförståelsen är inte så hög hos dig heller ser jag, vilket förklarar dina många andra tillkortakommanden intellektuellt. Jag pratade inte om otrohet, utan uppbrott. Dessutom är kvinnor experter på att ljuga(högre social kompetens), så även när det gäller otrohet är det där ytterst osäkra siffror.
Du menar du skrev alltså inte:

"En man är dock generellt betydligt mer trogen sin kvinna än tvärtom."

VAR exakt läste jag detta fel? beskriv detta tack, Innan du kör med dessa fjantiga härskartekniker att det skulle ar nått fel på mitt intellekt eller läsförmåga när jag kontrar vad ni faktiskt! skriver.

Kvinnor initierar mer ofta skilsmässa än män gör, för att kivnnor tjänar minst på att vara i äktenskap med en man. medan män tjänar rätt bra på att vara i äktenskap med en kvinna.,
Han får service, massa jobb uträttat, sex, underhåll, bättre ekonomi, barn etc etc..
Kvinnor får det mer ofta sämre än om de ex. skiljer sig och delar vårdnaden med fadern till sina barn istället---- DÅ får de plötslgit all tid i världen att kunna jobba heltid, ha fritid, träffa vänner
Citera
2020-08-27, 10:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmy.Ha
För det första, det du skrivit som jag syftade på som "vagt" var vad du skrivit dittills, inte det du skrivit ovan eftersom det inte var skrivet än.

Det du skrivit tidigare är bland annat att kvinnor faktiskt har den främsta makten genom sin hemmafruroll och därför ytterst är ansvariga över hur det ser ut i samhället. Och som sagt i det inlägg jag svarade skrev du att kvinnors inflytande historiskt bestämts av hur mycket kärlek om omsorg hon gett sina söner och döttrar. Det var vad jag besvarade.

Vårdnaden över barn och egen ekonomi ger inte kvinnor politiskt inflytande. Det hade inte gett kvinnor något att säga till om i församlingen. Det du beskriver som kvinnors makt var alltså något som enkelt kunde fråntas kvinnor av kyrkan och som kvinnor fick kämpa för i hur många hundra år utan framgång? För hur ska kvinnor kunna påverka hur kyrkan fördelar makt om de inte har något inflytande över sådana beslut? Är inte det faktum att kyrkan fråntog kvinnor den makten och aldrig gav den åter bevis nog att den makten inte var nog till att börja med?
Eftersom kvinnor får profetera i församlingen ska kvinnor ha inflytande i kyrkan, men för att besvara din egentliga frågeställning:
Den som fostrar predikanten har inflytandet. Sedan har en tradition från gamla Rom upptagits av statskyrkan, där mannen ensam hade makten över barnen. Makten över barnen var alltså aldrig kvinnans, inom statskyrkan, till att börja med.
Citera
2020-08-27, 10:10
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det första stycket är faktiskt trams. Eller: det kan hända om en människa tillåter sig att gå in i sin djuriska natur allt mer att denne tillsist förlorar det som gör henne till människa. Alternativet är att växa till i anden. I vår oandliga tid blir människor mer lik djuren, så långt kan jag sträcka mig.

För att centrera oss kring ämnet:
Hur ska media kunna tas över?

Nej det är inte trams, det är ren och skär sanning, vartenda ord. I den sexuella akten blir vi så nära djuren vi kan komma, vi känner precis likadant, som dem. Det är djuriska begär vi pratar om, som härstammar i reptilhjärnan, framväxt för miljoner år sedan och existerar inte bara i oss människor.

Mediajudarna måste sparkas ut, men ingen vågar mer än Putin för det kräver stora muskler militärt att kunna avskräcka övriga länder under judens kontroll att göra samma sak som de gjorde mot Hitler. Judens inflytande är ju idag nästan globalt, åtminstone hela väst har judisk mediastyrning med väldigt få undantag. Bara Kina och Ryssland samt mindre asiatiska länder har motsatt sig denna förruttnelse. Det är också därför dessa länder motarbetas så hårt i våran media.
Citera
2020-08-27, 10:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Om vi vänder på det...
Gynnas män av att behöva jobba på kvinnors behov för att behålla dem, för att sedan ändå bli dumpade enl. briffalt´s lag.

Mitt exempel är dessutom väldigt mycket vanligare.

Nu har dessa processer blivit så extrema att män ofta helt väljer bort sin egen participation.
Jag ser bara att fördelarna överväger nackdelarna som inte ens behöver förringas, med att frikopplas från kvinnliga behov som man.
Nej, ingen gynnas av "feminismen" utom banksystemet (lång historia som väl är OT).

Därför har vi en nedåtgående spiral. Hur vänder vi uppåt?
Citera
2020-08-27, 10:19
Medlem
Citat:
Eftersom kvinnor får profetera i församlingen ska kvinnor ha inflytande i kyrkan, men för att besvara din egentliga frågeställning:
Den som fostrar predikanten har inflytandet. Sedan har en tradition från gamla Rom upptagits av statskyrkan, där mannen ensam hade makten över barnen. Makten över barnen var alltså aldrig kvinnans, inom statskyrkan, till att börja med.
Det var inte min egentliga frågeställning utan bara en slarvig formulering som utgick från din formulering att kyrkan "tagit" makten över barn och ekonomi från kvinnor. Min egentliga frågeställning var, är inte det faktum att kyrkan aldrig gav kvinnor den makten bevis för att den makten inte är nog?

"Den som fostrar predikanten har makten", nu hänger det alltså inte längre på makt över barn och ekonomi, nu är du tillbaka till påståendet att kvinnor alltid haft makt. Ser du vad jag menar med att du uttrycker dig vagt?

Edit: Du uttrycker dig motsägelsefullt. Resultatet blir att man får en vag uppfattning av vad du menar.
Senast redigerad av Emmy.Ha 2020-08-27 kl. 10:28.
Citera
2020-08-27, 10:24
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Nej, ingen gynnas av "feminismen" utom banksystemet (lång historia som väl är OT).

Därför har vi en nedåtgående spiral. Hur vänder vi uppåt?

Bankerna är ju också judekontrollerade till större delen i rakt uppåtgående led i hela väst.

Men det är inte bara bankerna som tjänar på feminismen, utan också arbetsgivarna som helt plötsligt fick dubbelt så många arbetare att konkurrera om jobben när kvinnan kom ut i yrkeslivet och därför kunde dra ner de reella lönerna. Fram till 1950 var det möjligt för en mans inkomst att försörja en hel familj, idag krävs det oftare två inkomster. Mer sammanlagt slit för mindre belöning. Kvinnan blev grundlurad, dum som en ko fördes hon på oket ämnat åt oxen, att slita bredvid honom istället för att som innan kunna ströva omkring fritt i sin hage.

Sånna kossor huserar dessutom i denna tråd, så inbillade att detta skulle vara en fördel att de t.om försvarar tilltaget.
Citera
2020-08-27, 10:25
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej det är inte trams, det är ren och skär sanning, vartenda ord. I den sexuella akten blir vi så nära djuren vi kan komma, vi känner precis likadant, som dem. Det är djuriska begär vi pratar om, som härstammar i reptilhjärnan, framväxt för miljoner år sedan och existerar inte bara i oss människor.

Mediajudarna måste sparkas ut, men ingen vågar mer än Putin för det kräver stora muskler militärt att kunna avskräcka övriga länder under judens kontroll att göra samma sak som de gjorde mot Hitler. Judens inflytande är ju idag nästan globalt, åtminstone hela väst har judisk mediastyrning med väldigt få undantag. Bara Kina och Ryssland samt mindre asiatiska länder har motsatt sig denna förruttnelse. Det är också därför dessa länder motarbetas så hårt i våran media.
Som sagt:
Om vi lever efter djuriska instinkter kan vi inte samtidigt växa i anden.
Inom åtminstone ett flertal (alla?) religioner har man förstått att sex är något heligt, eller annorlunda uttryckt: bör vara heligt. Det finns nämligen ett stadium av hel-ighet,
att vara hel, när en man och en kvinna förenas. Det är ett andligt sammanflätande som bara fås i ett kyskt äktenskap. Det är drivkraften bakom den strikta kyskhet troende från många religioner ägnar sig åt.
Om män är djur är det kanske lika bra att ge ansvaret till en apa istället...

Taktiken att sparka ut juden verkar vara för långsökt i dagsläget, och jag är inte heller säker på att det skulle hjälpa med tanke på nivån av heder hos svenska folket. Bollen är i rullning,
så att säga.
Citera
2020-08-27, 10:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det var inte min egentliga frågeställning utan bara en slarvig formulering som utgick från din formulering att kyrkan "tagit" makten över barn och ekonomi från kvinnor. Min egentliga frågeställning var, är inte det faktum att kyrkan aldrig gav kvinnor den makten bevis för att den makten inte är nog?

"Den som fostrar predikanten har makten", nu hänger det alltså inte längre på makt över barn och ekonomi, nu är du tillbaka till påståendet att kvinnor alltid haft makt. Ser du vad jag menar med att du uttrycker dig vagt?
Makten har ju i praktiken alltid varit kvinnans och kan aldrig bli någon annans, med mindre än att ta barnen ifrån henne (och så har inte skett).

... Men när mannen går in och styr över barnens fostran tas makten ändå ifrån kvinnan. Kvinnor har låtit detta ske .
Blev det tydligare nu, eller missförstår jag hur du menar?
Citera
2020-08-27, 10:36
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Som sagt:
Om vi lever efter djuriska instinkter kan vi inte samtidigt växa i anden.
Inom åtminstone ett flertal (alla?) religioner har man förstått att sex är något heligt, eller annorlunda uttryckt: bör vara heligt. Det finns nämligen ett stadium av hel-ighet,
att vara hel, när en man och en kvinna förenas. Det är ett andligt sammanflätande som bara fås i ett kyskt äktenskap. Det är drivkraften bakom den strikta kyskhet troende från många religioner ägnar sig åt.
Om män är djur är det kanske lika bra att ge ansvaret till en apa istället...

Taktiken att sparka ut juden verkar vara för långsökt i dagsläget, och jag är inte heller säker på att det skulle hjälpa med tanke på nivån av heder hos svenska folket. Bollen är i rullning,
så att säga.

Jag är mer av en vetenskapsman än en religiös fanatiker så jag väljer att tala ur den synvinkeln. Men snygg liknelse med heligheten vid parning, någon vitsig som kommit på det helt klart. Att det skulle ha något med kyskhet att göra tror jag dock inte, snarare har det väl att göra med om befruktning sker isåfall, ty det borde vara det heligaste av allt ur ett sådant perspektiv.

Människor är djur ur ett biologiskt perspektiv, både män och kvinnor. Att särskilja oss ifrån djuren är bara semantik, om delfiner kunde prata så skulle de nog kalla oss djur på samma grunder.
Citera
2020-08-27, 10:41
Medlem
Citat:
Makten har ju i praktiken alltid varit kvinnans och kan aldrig bli någon annans, med mindre än att ta barnen ifrån henne (och så har inte skett).

... Men när mannen går in och styr över barnens fostran tas makten ändå ifrån kvinnan. Kvinnor har låtit detta ske .
Blev det tydligare nu, eller missförstår jag hur du menar?
Men du skriver att kvinnor arbetat hårt på att ge kvinnor egen ekonomi och vårdnanden över barnen. Men inte hårt nog då?
Citera
2020-08-27, 10:49
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Men du skriver att kvinnor arbetat hårt på att ge kvinnor egen ekonomi och vårdnanden över barnen. Men inte hårt nog då?
Visst var det hårt nog! Målet var nästan uppnått när vi åter vände mot mäns ökade makt över barnen.

Sedan är det inte så att kvinnor har haft noll inflytande historiskt. Kvinnors makt har varierat. Historien är ju inte en statisk linje.
Citera
2020-08-27, 10:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Jag är mer av en vetenskapsman än en religiös fanatiker så jag väljer att tala ur den synvinkeln. Men snygg liknelse med heligheten vid parning, någon vitsig som kommit på det helt klart. Att det skulle ha något med kyskhet att göra tror jag dock inte, snarare har det väl att göra med om befruktning sker isåfall, ty det borde vara det heligaste av allt ur ett sådant perspektiv.

Människor är djur ur ett biologiskt perspektiv, både män och kvinnor. Att särskilja oss ifrån djuren är bara semantik, om delfiner kunde prata så skulle de nog kalla oss djur på samma grunder.
Vi behöver inte gå in på den religiösa aspekten, utan kan säkert bli överens om att det inte är vettigt att lämna över ansvar till en apa.

Om kvinnor ska ta sin roll som kvinnor behöver män ta sin roll som män. Både mäns och kvinnors roller demonteras parallellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in