2020-08-25, 17:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ett tips är annars att hålla nere utgifterna men många kvinnor vill leva lyxliv som på TV:n.

En stor majoritet av skilsmässorna är det kvinnan som initiativet till.
Du har naturligtvis helt rätt. Det behövs inga stora pengar för att täcka det nödvändigaste, men förstås krävs en viss försörjning ändå.
Citera
2020-08-25, 17:46
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
Jag frågar dig vad du pratar om din hönshjärna.

Ett tips tänk inte för mycket du blir bara snurrig och förvirrad själv.

Gå ut i köket och baka en äppelpaj istället som du kan bjuda nån på.
Jaha nivån är skyhög här idag märker jag. Inget nytt under solen med andra ord..
Citera
2020-08-25, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har naturligtvis helt rätt. Det behövs inga stora pengar för att täcka det nödvändigaste, men förstås krävs en viss försörjning ändå.

Räcker då att bara mannen jobbar, kvinnan kan vara hemmafru även idag.
Citera
2020-08-25, 17:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Där stod mycket mer än så eller hur? Dessutom var den något överdrivet skriven, en nyans du tydligen missade.

Sista stycket:

Jag har alltid undrat hur vissa människor kan få en så vitt skilda bild av verkligheten än vad gemene man har...apan alltså.
Citera
2020-08-25, 18:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Räcker då att bara mannen jobbar, kvinnan kan vara hemmafru även idag.
Ja absolut.

Viktigt dock för mig att ha en inkomst eftersom jag vill kunna ge till de behövande av mitt eget arbete, men det behövs inte användas till att försörja oss.

"Feminister" blandar korten. Att kvinnor kan vara hemmafruar innebär förstås inte att de inte ska få arbeta. Förr arbetade många kvinnor innan de gifte sig, och även efter det att barnen blev stora. Dock prioriterade kvinnorna
fortfarande familjen och gjorde inte karriär, vilket är viktigt på så många plan och inte minst för uppväxande generationers förutsättningar. Därför behövs lagar om underhåll åt hustrur om mannen överger henne utan giltig orsak, så att kvinnor och barn får en ekonomisk trygghet.
Citera
2020-08-25, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kan inte du gå och gräva ner dig istället träsktroll.
Jag sitter redan i min jordhåla och gnuggar in kroppen med enris.

Du är så förvirrad att du inte kan hålla reda på allt trams.
Citera
2020-08-25, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jaha nivån är skyhög här idag märker jag. Inget nytt under solen med andra ord..
Såhär fungerar ni kvinnor.

Först skriver ni något som inte stämmer, det är kanske till och med tvärtom.
Sedan skriver ni en sak som motsäger det första ni skrev.
Sedan kommer ni inte ihåg alla tokigheter ni skriver.
Sedan när man träffar en öm punkt, så svarar ni som en liten barnunge: "nää det ä du som äää"
Sedan följer en anklagelse.
Man säger förtydliga dig.
Och man får svaret: vad pratar jag om.
Hönshjärna nr1 blir sur för att hon inte kommer ihåg och kallar en träsktroll i ett försök att angripa det enda som har betydelse för kvinnor nämligen ens utseende.

Och så kommer hönshjärna nr2 och kacklar vilken låg nivåå.

Ni har bevisat er att va intellektuellt svagbegåvade.
Vi kan gärna gå in på utseende också jag påstår att jag är snyggare än er kärringar.

För övrig så har några kvinnliga användare kallat mig både snygg och sexig baserat på vad jag skrivit och när de fick se en bild.
Citera
2020-08-25, 19:44
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag har alltid undrat hur vissa människor kan få en så vitt skilda bild av verkligheten än vad gemene man har...apan alltså.

Ja det har alltid funnits en liten minoritet som klarar av att se verkligheten som den är, trots decennier av intensiv hjärntvätt genom skola, media, populärkultur etc. Vad det beror på jag inte. Det kan säkert ha med högre intelligens att göra, men det finns nog också fler faktorer som spelar in. Svårt att säga exakt vad.

På ett sätt är jag glad över att tillhöra den minoriteten, men samtidigt känner man sig ofta som den enda vettiga och tänkande människan i en värld full av idioter, vilket ofta kan vara mycket frustrerande. Extra påtagligt har det blivit det här året när psykopateliten tagit världen ifrån oss och gemene man inte bara låter det ske utan dessutom hjälper dem på traven.

Ibland skulle det vara skönt att bara vara en av alla icke-tänkande idioter. Jenny9 hade delvis rätt i sitt påstående från igår - Vissa dagar är jag avundsjuk på de "normalbegåvade". Tänk vad skönt att få vara så dum i huvudet för en stund, ignorance is bliss osv.
Citera
2020-08-25, 20:42
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Sedan när man träffar en öm punkt, så svarar ni som en liten barnunge: "nää det ä du som äää"
Hönshjärna nr1 blir sur för att hon inte kommer ihåg och kallar en träsktroll i ett försök att angripa det enda som har betydelse för kvinnor nämligen ens utseende.

Vi kan gärna gå in på utseende också jag påstår att jag är snyggare än er kärringar.

För övrig så har några kvinnliga användare kallat mig både snygg och sexig baserat på vad jag skrivit och när de fick se en bild.

Du framstår som enormt känslomässigt/mentalt omogen, ditt resonemang är......bara osammanhängande och irrelevant.
Citera
2020-08-25, 20:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja det har alltid funnits en liten minoritet som klarar av att se verkligheten som den är, trots decennier av intensiv hjärntvätt genom skola, media, populärkultur etc. Vad det beror på jag inte. Det kan säkert ha med högre intelligens att göra, men det finns nog också fler faktorer som spelar in. Svårt att säga exakt vad.

På ett sätt är jag glad över att tillhöra den minoriteten, men samtidigt känner man sig ofta som den enda vettiga och tänkande människan i en värld full av idioter, vilket ofta kan vara mycket frustrerande. Extra påtagligt har det blivit det här året när psykopateliten tagit världen ifrån oss och gemene man inte bara låter det ske utan dessutom hjälper dem på traven.

Ibland skulle det vara skönt att bara vara en av alla icke-tänkande idioter. Jenny9 hade delvis rätt i sitt påstående från igår - Vissa dagar är jag avundsjuk på de "normalbegåvade". Tänk vad skönt att få vara så dum i huvudet för en stund, ignorance is bliss osv.

Detta är underhållning.

Du får det att låta som om du är den enda vuxna människan som ifrågasätter, kritiskt granskar, är reflekterande och analytisk. Det är du inte. Men du är väldigt insnöad på "dina" ämnen. Prostitution, olika konspirationsteorier. Konspirationsteorier måste man också vara på sin vakt emot. Man kan inte svälja allt med hull och hår för att man tror att det framställer en som smartare än alla andra.

Jag har lyssnat på många konspirationsteorier och dess förespråkare, många är onekligen intressanta. Men att gå från det till att bli fanatiskt övertygad och börja behandla det som en religion där de icke troende ses på som mer eller mindre 'dumma i huvudet' och mindre vetande, det steget är långt. För tänk om de har fel. De kan ha fel. Som de som protesterade mot the lock down och sen testades positiva för covid-19. Eller gänget som inte kunde bevisa att jorden var platt "men vänta vi ska göra om det här experimentet, nästa gång lyckas vi". Ibland behöver folk bara hitta sin flock, sitt sammanhang, kvittar vilken konspirationsteori.
Citera
2020-08-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Har du väldigt högt IQ eller?
Citera
2020-08-25, 22:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du kan påstå precis vad fan du vill på detta anonyma forum vi kallar Flashback. Att du påstår någonting gör det inte mer sant. Get the point?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in