2020-08-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Kvinnor är biologiskt programmerade att attraheras av mannen högst upp i hierarkin, ja. Ledaren.

Det är fullt naturligt och har sina förklaringar. Problemet är att alla män kan inte vara ledaren. Det säger sig självt. Detta leder till att ledaren får dela på alla kvinnor medan de övriga männen blir utan (jag pratar såklart i grova drag här). Resultat: ett samhälle fullt av ensamma, arga och frustrerade män = ingen bra grund för en harmonisk och välfungerande civilisation.

Så hur löser vi problemet med kvinnans hypergami?
Att vi börjar skambelägga manlig polygami och knulla-runt-kultur dvs promiskuitet.
Eftersom den kulturen är betydligt mer skadlig för samhället än någonsin någon hypergami.
Citera
2020-08-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gluggenn
Standard. Är bara hantverkare som verkar klara av att fixa enkla reparationer nowadays. Bilen lämnar man in på verkstad och ombyggnationer sköter snickarna, rörnokarna och elektrikerna.
Jag fick nyss ta ut lysrören hemma och beställa nya, medan min kille låg och sov. Då jag jobbat natt och han börjar kl 09 fick jag vänta från 06, då jag slutade jobbet, till 08.45 för att skjutsa honom till jobbet då han saknar körkort. Har plockat upp hans kallingar som alltid ligger framför toalettstolen (standard bland alla män jag varit tillsammans med) och strumpor som han slänger i hela lägenheten, helst under sängen. Har köpt matlåda så han kan äta på jobbet. Ska städa hela lägenheten idag pga hans familj kommer på besök på fredag. Sen åter till nattskiftet. Måste givetvis handla en massa öl till honom också, så han kan dricka och bli elak mot mig i helgen. Får själv inte gå ut på krogen längre och inte prata så mkt med mina manliga barndomsvänner som jag aldrig haft något som helst romantiskt med.

Ni män tycker så jävla synd om er själva för att ni inte får exakt samma markservice som hemma hos mamma. Men kvinnor gör fan mycket för sina män, utan att ni ens märker det eller blir ens lite tacksamma. Sen när man städat hela lägenheten på lördagen och äntligen ska få njuta av ledigheten så blir man anklagad för att vara otrogen, vilket man absolut inte varit. Allt i sin ordning. Bara att le och knyta näven i fickan.

Läser om många här som upplever problem med könskvotering, vilket jag inte sett i mitt eget arbetsliv eller erfarit själv. Är väl bra att blanda upp arbetsgrupper tycker jag. Är det bara män mår männen ofta dåligt och det snackas mycket skit. Är det bara kvinnor blir det oskön stämning och det snackas massa skit. Själv producerar jag mer på jobbet än männen. Måste dessutom gå runt och vara glad och gullig för att bli accepterad, precis som kvinnor alltid måste göra. Säger man vad man tycker är man en "bitch", därför är det lika bra att hålla käften så männens självkänsla inte tar mer stryk än de redan gjort.

Du valde honom och är fortsatt tillsammans med honom. Det är inte synd om dig ditt låtsasoffer.
Citera
2020-08-26, 19:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Att vi börjar skambelägga manlig polygami och knulla-runt-kultur dvs promiskuitet.
Eftersom den kulturen är betydligt mer skadlig för samhället än någonsin någon hypergami.

Ok, påtvingad monogami alltså.

Är det bara männen som ligger runt som ska skambeläggas eller gäller det även kvinnorna som ligger med dem?

Och hur gör vi med kvinnlig polygami? Tittar vi bland ungdomar har unga kvinnor i genomsnitt fler sexpartners innan de fyllt 25 än vad unga män har. Några få unga män har många sexpartners men de flesta har få eller inga alls. Hur tycker du att vi rent konkret ska gå tillväga för att skambelägga de unga kvinnorna som ligger runt?
Citera
2020-08-26, 19:10
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Kvinnor är biologiskt programmerade att attraheras av mannen högst upp i hierarkin, ja. Ledaren.

Det är fullt naturligt och har sina förklaringar. Problemet är att alla män kan inte vara ledaren. Det säger sig självt. Detta leder till att ledaren får dela på alla kvinnor medan de övriga männen blir utan (jag pratar såklart i grova drag här). Resultat: ett samhälle fullt av ensamma, arga och frustrerade män = ingen bra grund för en harmonisk och välfungerande civilisation.

Så hur löser vi problemet med kvinnans hypergami?
Vi återinför kyskhetsnormen, som är det hållbara sättet att leva och löser många olika problem som uppstår med dagens lössläppta levnadsstilar.

Sedan får männen tävla med varandra om de bästa kvinnorna istället för i antal kvinnor.
Citera
2020-08-26, 19:14
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ok, påtvingad monogami alltså.

Är det bara männen som ligger runt som ska skambeläggas eller gäller det även kvinnorna som ligger med dem?

Och hur gör vi med kvinnlig polygami? Tittar vi bland ungdomar har unga kvinnor i genomsnitt fler sexpartners innan de fyllt 25 än vad unga män har. Några få unga män har många sexpartners men de flesta har få eller inga alls. Hur tycker du att vi rent konkret ska gå tillväga för att skambelägga de unga kvinnorna som ligger runt?
Vi bör uppfostra våra pojkar och flickor till att "hålla på sig" helt enkelt.
En kvinna som är monogam vill inte heller gifta sig med en horbock. Män med självkontroll och integritet är eftertraktade bland kyska kvinna.
Citera
2020-08-26, 19:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi återinför kyskhetsnormen, som är det hållbara sättet att leva och löser många olika problem som uppstår med dagens lössläppta levnadsstilar.

Sedan får männen tävla med varandra om de bästa kvinnorna istället för i antal kvinnor.

Ja, det är ju så man har löst det historiskt i alla fall.

Och utan denna lösning hade vi inte haft någon fungerande civilisation att tala om.
Citera
2020-08-26, 19:21
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Och utan denna lösning hade vi inte haft någon fungerande civilisation att tala om.
Du verkar missa att historiens män knappast var trogna. Det knullades friskt på bordellerna
Citera
2020-08-26, 19:26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

Nu påstår jag inte att jag har svaret på hur vi kan vända utvecklingen, men något den enskilde mannen kan göra är att satsa på karriären och hålla sig borta från kvinnor tills en värdig kvinna kommer i hans väg.

Att få kvinnor i allmänhet att förstå vikten av kyskhet verkar idag vara nästan omöjligt. Bara min upplevelse av sakens tillstånd när jag diskuterat med folk, men ändå...
Citera
2020-08-26, 19:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Du verkar missa att historiens män knappast var trogna. Det knullades friskt på bordellerna
De var betydligt kyskare än idag och hade mer respekt för kvinnor.
Citera
2020-08-26, 19:30
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
De var betydligt kyskare än idag och hade mer respekt för kvinnor.
Du har nog en ytterst romantiserad syn på dåtiden.

Det är bara att ta en titt på hur veneriska sjukdomar florerade i storstäderna. De borgerliga männen gick nämligen i stor utsräckning till prostituerade. Nu var det bara de prostituerade som krävdes på friskhetsintyg. De äkta männen kunde gå hem och smitta frugan utan repressalier.
Senast redigerad av Buffymylove 2020-08-26 kl. 19:33.
Citera
2020-08-26, 19:38
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Ja det är väl det man gör på bordeller.

Men jag tvivlar på att gemene man hade råd och möjlighet att besöka bordeller under t ex 1900-talets första hälft.
Citera
2020-08-26, 19:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du har nog en ytterst romantiserad syn på dåtiden.

Det är bara att ta en titt på hur veneriska sjukdomar florerade i storstäderna. De borgerliga männen gick nämligen i stor utsräckning till prostituerade. Nu var det bara de prostituerade som krävdes på friskhetsintyg. De äkta männen kunde gå hem och smitta frugan utan repressalier.
Det är klart att det förekom, men långt ifrån i samma utsträckning som idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in