2020-08-26, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han verkar hur som helst ha ett problem med fotbollsspelandet, baserat på hans debutlandskamp. Få spelare har gjort sämre ifrån sig i det svenska landslaget.

Martin Olsson är en av de som haft lägst nivå över tid, när han var ordinarie var det helt oförtjänt och han var lagets största säkerhetsrisk. Men i Helsingborg har han spelat bra det jag sett, även som mittback. Jag har inget emot den uttagningen.

Tror fortfarande Gagliolo hade kunnat bidra till mer mot ett Frankrike och Portugal än Martin Olsson. Men Janne brukar veta sina spelare bra.
Citera
2020-08-26, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Polentaätaren kan inte gå in och ersätta Emil Forsberg på vänsteryttermittfältsplatsen vilket Martin Olsson flera gånger har gjort med bravur.

1. Vi har ingen brist på riktiga vänsteryttrar så det argumentet köper jag inte alls till att plocka in en avdankad ytterback som vart medioker i allsvenska botten.

2. Han har inte riktigt ersatt med "bravur".. han har kommit in någon enstaka gång och sprungit mycket i några minuter.

Nej jag köper det inte alls. Maken på överskattad spelare får man leta efter.
Citera
2020-08-26, 14:17
Medlem
Hur startar vi mot Frankrike då tror ni?

Såhär vill jag ha mina elva

Anfallare: Quaison/Berg eller Isak/Berg

Mittfältare: Forsberg, Ekdal, Olsson, Kulusevski

Försvarare: Augustinsson, Jansson, Holmén (Hoppas han får chans men troligtvis inte), Lustig

Målvakt: Olsen
Citera
2020-08-26, 14:21
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Hur startar vi mot Frankrike då tror ni?

Såhär vill jag ha mina elva

Anfallare: Quaison/Berg eller Isak/Berg

Mittfältare: Forsberg, Ekdal, Olsson, Kulusevski

Försvarare: Augustinsson, Jansson, Holmén (Hoppas han får chans men troligtvis inte), Lustig

Målvakt: Olsen
Tror inte på några större avvikelser jämfört me EM-kvalet. Lär bli något i stil med:
Olsen

Lustig - Lindelöf - Helander (fick mer speltid än Jansson i kvalet) - Augustinsson

Larsson - Ekdal - Olsson - Forsberg

Berg - Quaison
Är det fem avbytare som gäller även i landskamper numera eller är det det traditionella tre?
Citera
2020-08-26, 14:25
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Martin Olsson tillbaka i truppen. Jag bryr mig egentligen inte så mycket, men kan tänka mig att kolla matcherna för hans skull.
Citera
2020-08-26, 14:31
Medlem
Citat:
Tror inte på några större avvikelser jämfört me EM-kvalet. Lär bli något i stil med:
Olsen

Lustig - Lindelöf - Helander (fick mer speltid än Jansson i kvalet) - Augustinsson

Berg - Quaison
Är det fem avbytare som gäller även i landskamper numera eller är det det traditionella tre?

Lika bra att skjutsa in Kulusevski i nations league istället för att vänta till innan EM när Larsson troligtvis inte är lika bra. Oavsett om vi kommer sist i denna grupp bör dem andra nationerna kunna ta sig till ett VM och därmed får vi en play-off plats om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2020-08-26, 14:32
Medlem
Hade varit kul att se Claesson igen, men okej låta han komma igång på allvar först. Intressantaste blir hur offensiven formeras.
Citera
2020-08-26, 14:33
Medlem
Kan inte tänka mig att det blir något annat än:

Olsen
Lustig - VNL - Jansson - Augustinsson
Kulu - Ekdal - Olsson -Forsberg
Quaison - Berg
Citera
2020-08-26, 14:37
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Lika bra att skjutsa in Kulusevski i nations league istället för att vänta till innan EM när Larsson troligtvis inte är lika bra. Oavsett om vi kommer sist i denna grupp bör dem andra nationerna kunna ta sig till ett VM och därmed får vi en play-off plats om jag inte är helt ute och cyklar.
De två bäst rankade lagen från UEFA Nations League A som inte tar sig till VM genom att vinna sina kvalgrupper kommer bli tilldelade playoffplatser. En sistaplats bakom Frankrike, Portugal, och Kroatien lär inte räcka till en av de playoffplatserna.
Citera
2020-08-26, 16:10
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Tror inte på några större avvikelser jämfört med EM-kvalet. Lär bli något i stil med:
Olsen

Berg - Quaison

Exakt så.

Befängt att tro att Larsson blir petad. Kan han spela startar han till 100%. Janne hyllade honom på presskonferensen.

Skrev om Larssons roll i laget förut.
(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod
(FB) Svenska Fotbollslandslaget /mod

Den enda öppna platsen i elvan är mittbacksplatsen bredvid Lindelöf.

Där är det kanske lite fördel Helander, i och med att skotska ligan dragit igång och han kommer till samlingen med några matcher i benen, samt att han startade 6 matcher i EM-kvalet.

Det är ju många här som propagerar för Lindelöf - Jansson i mittförsvaret, men man får betänka att den enda landskampen de startat ihop inte gav mersmak. Det var kollapsen hemma mot Turkiet i Nations League.
Citera
2020-08-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Skulle gissa att den 35 man stora bruttotruppen ser ut ungefär såhär. Kursiva namn hamnar gissningsvis utanför nettotruppen (förutsatt att denna är 23 man stor, ibland tar ju Janne ut fler).

Målvakter

Försvarare

Mittfältare

Anfallare

Utgår från att Granen missar samlingen. Egentligen är ju både JJ och Claesson tillbaka i speldugligt skick, men tror Janne sparar dem till oktobersamlingen. Båda har nyss kommit tillbaka och kan behöva återhämta sig under uppehållet.
Rätt nöjd med min gissning! Missade bara att Holmén gick före Nilsson och att Olsson kom med som 24:e man (rimligtvis går Ludde och Pierre före på vänsterbacken nu).

Kan tycka det är lite tråkigt att Gagliolo inte får chansen igen, och att Jordan (en av våra formstarkaste spelare för tillfället) inte kommer med för att "se och lära" lite. Bra trupp i övrigt.
Citera
2020-08-26, 16:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han verkar hur som helst ha ett problem med fotbollsspelandet, baserat på hans debutlandskamp. Få spelare har gjort sämre ifrån sig i det svenska landslaget.

Han var extremt nervös och ville till varje pris inte göra bort sig när han äntligen fick dra på sig den svenska landslagströjan, därav den tafatta och räddhågsna insatsen. Men den matchen säger egentligen ingenting om Gagliolos kvaliteter som fotbollsspelare, hade han inte varit bättre än så hade han inte ens fått putsa skorna åt Parmas reserver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in