Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Tack för lång och trogen tjänst, typ. Eller kanske "man vet vad man har men inte vad man får". Om Janne verkligen ser lille Olsson som backup på mittbacksplatsen mot världsklassmotstånd så vete f*n om inte Janne har varit ute i solen för länge... Gagliolo (som förvisso inte heller är jättelång) har också spelat en hel del mittback i Parma - och gjort det bra, därtill mot ett helt annat motstånd än vad Allsvenskan kan erbjuda. Så nej, den uttagningen förstår jag inte riktigt. Allra helst hade jag kanske sett att Joakim Nilsson fått chansen när det ändå mest handlar om trupputfyllnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Idkreallyknow
Håller helt med dig att jag inte förstår uttagningen av Olson, Gagliolo som presterat bra mot betydligt mycket bättre motstånd hade varit bra att ha som backup mot världsklassmotstånd istället för en som spelar i den allsvenska klubben som ligger sist.
Janne Andersson betonade vikten av att ha "varit med förut" under dagens presskonferens som en förklaring till varför han gärna återkallar spelare som har varit med tidigare. Dessa spelare vet hur landslaget fungerar, slipper slussas in i det svenska landslagstänket, och blir inte starstruck när de ser porträttbilderna på Sigge Parling, Ove Kindvall, och Roger Ljung som hänger i korridorerna i SvFF:s lokaler.
Dessutom talar Martin Olsson obehindrad svenska till skillnad från den fejkblonda majsgröts-goombahn Riccardo Gagliolo.