2020-08-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypnosaa
Jag har lyssnat på många timmar från rättegången och har två undringar.
Johanna hänvisar envist till sin bildator i Volvon som ska ge henne alibi för kvällen då hennes föräldrar attackeras. Hon ska ha varit på två Willys och Ica sen hem.
Ingenstans får man besked om den kontrollerats?
Hennes svärson J har erkänt inblandning i mordet på Aki till M.
Har man tagit det vidare?

Här nedan har Expressen samt laternassumma listat upp en hel del av de lögner som
Mördar-Johanna uppgav att hon hade gjort under mordkvällen.

(Länk nr 2 fungerar ej.)

Givetvis har polisen noga utrett alla hennes påstådda och lögnaktiga hittepå-historier.

Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Arbogakvinnans alla lögner om mordkvällen

Expressen har listat några av JMs påstådda aktiviteter kvällen då Göran mördades och olika förklaringar om vad som hänt. Jag har fyllt på lite:
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen/
https://unvis.it/expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-alla-logner-om-mordkvallen

– I hemmet och tittade på Youtube. AG uppmanades att ljuga.
– Körde bil mot Katrineholm
– Sålde sex i Kungsör
– Ville köpa en pistol - men säljaren kom aldrig
– Skulle köpa laktosfri frukost - och en pistol
– Ville köpa matsäck på Ica Maxi
– På en mack och köpte Cola Light. Mötte kompis till JJ.

– "Gud är mitt alibi"
– Min son DB har mördat pappa.
– Ghasam och MR mördade Göran och DB körde. Hedersmord.
– JJ har mördat Göran. Hedersmord.

– Allt är lögn och påhitt som beror på mitt psykiska tillstånd

Alla uttalanden är ju inte så tydliga. Ibland fullföljs inte ens historierna. Det finns nog fler fragment till historier om vad som hände när Göran mördades. Det är svårt att räkna alla versioner som JM presterat.

–
Citera
2020-08-15, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Här nedan har Expressen samt laternassumma listat upp en hel del av de lögner som
Mördar-Johanna uppgav att hon hade gjort under mordkvällen.

(Länk nr 2 fungerar ej.)

Givetvis har polisen noga utrett alla hennes påstådda och lögnaktiga hittepå-historier.
Det är ett uns av lite komik i det tragiska. Man förundras och förbryllas av människors hjärnor. Saker man själv aldrig kommer förstå.
Citera
2020-08-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag minns inte att man sagt man kollat bildatorn, men möjligt man gjort , och låter henne forts med sina 10 olika teorier. Eller har vi bara missat att dem kollat den. J hade väl erkänt till M, ENLIGT bara JM, han nekar ju i rätten o förundersökningen, så det är bara hennes ord och hon anses ju som sagt inte trovärdig. Har oxå lyssnat en jävla massa timmar om och om igen.

I förhören ger hon många versioner men sen håller hon sig till färddatorn från Jan och i rättegången. Tycker åklagarna då bara kan slå ner hennes historia om de har färddatorn men det tas aldrig upp...?
J erkände väl till M att han var delaktig enligt förhör av M och han är ju trovärdig?
Citera
2020-08-15, 17:06
Medlem
Citat:
I förhören ger hon många versioner men sen håller hon sig till färddatorn från Jan och i rättegången. Tycker åklagarna då bara kan slå ner hennes historia om de har färddatorn men det tas aldrig upp...?
J erkände väl till M att han var delaktig enligt förhör av M och han är ju trovärdig?
Jag kan inte svara på det med färd datorn, är osäker på att de redovisar om de slår hål på det, men jag utgår ifrån att det är gjort givetvis. Jag menar att den versionen kommer nog från JM från början, M använder sig av Johannas ord, antagligen gräver de inte djupare i det, dels för att de förstår att Johanna planterat en historia i Ms huvud, och dels för att Jaffar är helt avskriven som misstänkt. Men det mordet är ju inte löst, så det gör inget om man forts gräva lite, kan mkt väl vara J.
Citera
2020-08-25, 23:11
Medlem
Citat:

Nu var det ett tag sen jag läste Fup men är till 99% säker att det kollades.

Det var bara en kort notis om det att Volvo kontaktades men att datan polisen efterfrågade inte fanns.
Man kunde helt enkelt inte få ut något.
Jag tyckte det var intressant att poliserna konstant ignorerade henne när hon kom med det påståendet. Lite som att de jävlades
Citera
2020-08-26, 04:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Hur många gånger säger JM under rättegången: "jag var i chock" "gräns psykotisk", hon har lärt sig ett nytt ord. Lyssnar om rättegången nu för skoj skull.

Jag har också lyssnat på den flera gånger. Så många delar också. Brukar lyssna på den under långa tågresor.

Gränspsykotisk och hennes forskning, är vad hon biter sig fast vid. För jävla roligt samtidigt som det är helt efterblivet.

Jag undrar också om den där GPS-datorn som hon återkommer till. Man kan väl inte missa en sådan sak om den faktiskt har data för att rentvå henne? Spontant är det väl bland det första man kollar.

Edit: Jag har läst svaren ovan om färddatorn och är nu mer insatt.
Citera
2020-08-26, 05:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag har också lyssnat på den flera gånger. Så många delar också. Brukar lyssna på den under långa tågresor.

Gränspsykotisk och hennes forskning, är vad hon biter sig fast vid. För jävla roligt samtidigt som det är helt efterblivet.

Jag undrar också om den där GPS-datorn som hon återkommer till. Man kan väl inte missa en sådan sak om den faktiskt har data för att rentvå henne? Spontant är det väl bland det första man kollar.

Edit: Jag har läst svaren ovan om färddatorn och är nu mer insatt.
Till en av rättegångsdagarna hade hon visst utlovat att hon skulle ha med sig en psykologibok
så att hon fick undervisa ledamöterna i vad det innebär att vara just gränspsykotisk...
Men det blev nada av detta. Inte fan kom hon med nån bok inte...

https://www.flashback.org/sp61050303
Citera
2020-08-26, 11:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Till en av rättegångsdagarna hade hon visst utlovat att hon skulle ha med sig en psykologibok
så att hon fick undervisa ledamöterna i vad det innebär att vara just gränspsykotisk...
Men det blev nada av detta. Inte fan kom hon med nån bok inte...

https://www.flashback.org/sp61050303

Underbart diktat om JM! Akta dig bara så att du inte blir gränspsykotisk i flera månader!

Fortsätt gärna med din lista över The Best Of.
Citera
2020-08-26, 21:37
Medlem
Re4listeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
här har vi alltså den manliga motsvarigheten till kvinnor som kontaktar manliga psykopater på kåken. Intressant.

Jag har inte kontaktat henne och har inga planer på det heller. Skillnad på tänkande och agerande.
Citera
2020-09-05, 15:42
Medlem
Citat:
Jaa hon såg riktigt bra ut i den videon, hon har nån sjuk dragningskraft som inte går o förklara, väldigt spännande och intressant människa, tom för mig som bara sett på tv, läst o sett bilder. Tänker o funderar på henne ofta. Så visst kan ja förstå att hon fått folk på fall, manipulerat och duperat hej vilt!
Tycker hon ser väldigt tilldragande ut och har förmodligen väldigt lätt för att manipulera och lura manliga bockar genom att släppa till
Citera
2020-10-25, 00:08
Medlem
Undrar om det är nån ny dokumentär om Johanna? Hon har överklagat och fått avslag på mobilsamtal med en journalist från nåt produktionsbolag.

Snart kommer det kanske ngt mer. Johanna behöver få läsa lite rubriker om sina påhitt. I början på året fick hon Nej till att få en trollstav att trolla med. Hon vill släktforska, men får inget DNA-kit.
Fortsatt kontaktförbud till sin mamma, nekats*besök av en ny vän och nekats prövningstillstånd.

Tror ni hon får luftpermisar nu eller får nej på det med? Kanske planerar en Madsen? En rymning med gisslan?
Citera
2020-11-09, 19:32
Medlem
Citat:
Två journalister har intervjuat ”Arbogakvinnan” Johanna Möller, 45, som dömdes till livstidsfängelse, för mordet på sin pappa, på Ystadsanstalten.

Nu släpps de inspelade samtalen i Rättegångspodden – och inte överraskande försöker Johanna Möller hävda sin oskuld och få resning.

– Det som jag och mina barn har blivit utsatta för, det önskar jag ingen människa, säger Johanna Möller och brister i gråt.
https://www.expressen.se/nyheter/johanna-mollers-nya-desperata-forklaring/

Skall bli intressant att lyssna på. Resning är nog en önskedröm men håller henne sysselsatt. Jag tror det dröjer extremt lång tid innan hon får tidsbestämt ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in