Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Kan så vara. Men hon verkar ju planera sina drag även långsiktigt ... hur psykopatisk är hon? Eller är det så komplext att inget går att särskilja? Kan inte räkna upp dom alla? Störd i kubik.
Jag förundras mer gällande hennes narcissism (även histrioniska sida för all del) - det är väl sällan eller aldrig man sett en sån missförstådd drama queen med tanke på hennes utspel i media och de extrema breven (både antal och längd). Fortsättningsvis hennes jakt på pengar. Superwoman som ska förverkliga sin tillvaro, kosta vad det kosta vill i människoliv.
Hennes reaktionsmönster är extremt primitivt om hon blir kränkt, ifrågasatt eller gränssatt. Hon hämnas omgående som en reptil med hot och hatobjekt ska sonika dödas.
Tjop, tjop som hon sa till förhörsledarna - typ att huvuden ska rulla. Hennes mor gränssatte och ÅK Wenna likaså, samma avsky - samma hotbild.
Hon är extremt avundsjuk och svartsjuk. Får hon inte vara nr 1 på sin piedestal reagerar hon med hat och verbal hämnd som mot Nadja.
Aki fick sätta livet till.
Alla som är ett potentiellt hot i hennes sfär agerar hon som hämndens gudinna mot och gör en kognitiv förvrängning i skallen till sin egen fördel. Mamman var ett andrahandsval för pappan - hon var minsann prinsessan i hans liv. Att hon hade som en slags "lista" över vilka som skulle dö gällande flyktingarna betvivlar jag inte en sekund (sagt till R i Norge). Jag antar att R har hamnat på listan nu när han sett till att hon fått kontaktförbud, dess innan inbillade hon sig väl att han skulle springa hennes ärenden fortfarande...
Mitt i allt elände verkar hon extremt grandios då hon tycks inbilla sig att hon har vind i seglen via karma och nåt övernaturligt tänk. Hon självrättfärdigar via att diskutera att de dog på vissa sammanfallande datum, ett tecken på att det var ödet. Det grandiosa ses även då hon gör nån Freudiansk nyversion i rätten om att ingen annan än hon har rätt att döda sin far.
Hon är extremt störd och hon är garanterat inte mindre hämndbenägen nu då hon tappat kontrollen.