2020-08-25, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Men du ser att det är skillnad på sak och människa?
Att vissa av oss gör en viktig skillnad där.

Vad vill du ha sagt? Var jag otydlig?
Citera
2020-08-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ELVA11ELVA
Längesedan jag gjorde ett inlägg men måste bara säga att på min arbetsplats är det fullkomligt uppror.
Muslimerna har tagit ledigt på Fredag för att åka till Malmö.
Muslimska familjer har enligt dem förbjudet sina barn att gå ut på fredag.

Två personer sätts i skottlinjen. Dan Park och en polis (Per tror jag han heter) skall lynchas.

Om vi ponerar att koranbränningen faktiskt blir av, Park och Paludan blir lynchade och ett dussin poliser stryker med i samma veva. Hur kommer media och politiker att reagera?

Och hur kommer folket att reagera förresten?
Senast redigerad av Piggekott 2020-08-25 kl. 14:44.
Citera
2020-08-25, 14:59
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Intressant. Menar du också att man ska få bränna den svenska flaggan lika mycket som en piratflagga fån Pirates of the caribbean? Är det någon skillnad för dig?
Mig veterligen är det ej olagligt att bränna den svenska flaggan.
Så varför ska det då vara olagligt att bränna boken Sagan on Pedofilen a.k.a koranen?
Citera
2020-08-25, 15:02
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Lätt sparka på muslimerna där väldigt många är underklass och svaga i samhället ekonomiskt och politiskt.

Prova bränna Talmud eller Israels flagga så får du se konsekvenserna.

Där har du en skyddad Elit grupp som man inte får kritisera.

Vi har SD i riksdagen med huvuduppgift att kritisera islam och muslimer så det är inget som ingen redan gör.

Prova med judarna så får du se

Om något är det väl lätt att sparka på svenskarna som knyter näven i fickan och som mest skapar en Facebook grupp när de känner sig diskriminerade? Muslimerna går man ur huse och tar gärna till våld för att få sin ideologi cementerad i samhället.
Citera
2020-08-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu vet vi inte hur utfallet blir. Förvånar mig inte om även ickemuslimer med kaossyfte passar på att kaoza. Dagen efter har vi folk på akuten, i arresten, krossade fönster och pyrande eldar över stan och inget vunnet i motsättningen mot islam.
Nej och det är vidrigt att vissa ska man "acceptera"
att de utövar våld och skadegörelse -
för att de är "kränkta"....
(Säger inte att alla gör det, det är en minoritet som bråkar, men dessa ursäktas ju och tom så försvarar man dessas beteende med att det ju kan "förstås att de blir upprörda"! 😳
Men alternativet är - som alltid -
ska vi alla "backa" för just islam?!
Det handlar om ifall något ska tillåtas "stå över" lagen här!
Citera
2020-08-25, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Vad vill du ha sagt? Var jag otydlig?
Att man kan skilja på kritik av islam
respektive ovilja mot människor
som som kallar sig muslimer.
Var jag otydlig?
Eller har du svårt att förstå?
Citera
2020-08-25, 15:30
Medlem
Citat:
Ja, det saknas proportioner, i muslimers möte med väst. Men här ligger min antipati mot Park och Paludan. De må ha uttryckt olika skäl för manifestationen (vilket borde få syftet att fallera) men deras syfte har samma kärna som det de kritiserar. Dom vill provocera (pk och muslimer) och skapa kaos i yttrandefrihetens namn.

Helt forkert.

De vil med en fredelig ikke voldelig manifestation påvise at den intolerante religion Islam ikke tolererer ytringsfrihed/demokrati og netop med vold undertrykker ytringsfrihed, som påviser det kaos og anerki udenfor vestlig statsmagts kontrol som Islams indflydelse i samfundet medfører.
Citera
2020-08-25, 15:36
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Han vet nog kanske inte ens själv? Han har haft en offentlig dagbok varpå han flera gånger snurrat in på ämnet.

"8. marts 2006: Under overskriften ”Kærligheden” skriver Rasmus Paludan: ”Jeg har fundet den. Om den er gengældt, vil tiden vise. Han er så sød.”"

Men han använder själv ordet homo som något negativt imot dem som står omkring honom. "homo-perker" etc.
Han använder ordet "homo", gärna med utdraget uttal, för att provocera då han vet att det är en minst sagt problematisk syn på detta inom Islam och hos muslimer. Han har t.e.x "mixat ihop" ordet med namnet på olika ,"särskilt utsatta områden" som det skulle benämnas på svenska, där han och Stram Kurs hållit demonstrationer. Hur kan det låta, jag ska försöka efterlikna, fast ni får ursäkta om varken min danska och/eller stavning inte är den bästa. Den nämnda Gellerup Parken är för övrigt ett område i staden Århus på Jylland.

"Vi är glaede at vaere her i Gellerup hooomooo Parken".
Citat:
Nu vet vi inte hur utfallet blir. Förvånar mig inte om även ickemuslimer med kaossyfte passar på att kaoza. Dagen efter har vi folk på akuten, i arresten, krossade fönster och pyrande eldar över stan och inget vunnet i motsättningen mot islam.
Det finns faktiskt ett sätt på vilket inget av det du nämner behöver hända, eller åtminstone hålla det på ett absolut minimum. Det är att ha tillräckligt med polisresurser, ordentliga avspärrningar, tydliga fållor och avstånd mellan Park, Paludan och Stram Kurs lägret och övriga välvilligt inställda och motdemonstranterna. En ordentlig och stabil, hur ska jag säga, "inramning" på evenemanget ger med all säkerhet också en psykologisk effekt. Ser man att det är stört omöjligt att ta sig över till "motståndarsidan" utan att bli gripen av polisen, så får det de flesta att tänka efter och håller därmed sådant på ett minimum. Att några stollar ändå kommer göra det är oundvikligt.

Inget vunnet säger du. Nja, jag skulle nog säga lite annorlunda. Kan arrangemanget genomföras någorlunda ordentligt utan större ordningsstörningar så är det faktiskt, enkelt uttryckt, friheten som vunnit över ofriheten.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-25 kl. 16:07.
Citera
2020-08-25, 15:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Nej och det är vidrigt att vissa ska man "acceptera"
att de utövar våld och skadegörelse -
för att de är "kränkta"....
(Säger inte att alla gör det, det är en minoritet som bråkar, men dessa ursäktas ju och tom så försvarar man dessas beteende med att det ju kan "förstås att de blir upprörda"! 😳
Men alternativet är - som alltid -
ska vi alla "backa" för just islam?!
Det handlar om ifall något ska tillåtas "stå över" lagen här!

Vi ska inte acceptera något brottsligt i islams namn. Brottslighet utförda i religionens namn bör generera högre straff. I mitt tycke vill jag inte se något muslimskt utövande i landet. Att bränna koranen är dock fel väg.

Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Helt forkert.

De vil med en fredelig ikke voldelig manifestation påvise at den intolerante religion Islam ikke tolererer ytringsfrihed/demokrati og netop med vold undertrykker ytringsfrihed, som påviser det kaos og anerki udenfor vestlig statsmagts kontrol som Islams indflydelse i samfundet medfører.

Jag tvivlar på deras uttryckta syfte eller på deras bedömning och jag tror inte den här brasan kommer gynna motståndet mot islam.
Citera
2020-08-25, 16:18
Avslutad
Citat:
Att man kan skilja på kritik av islam
respektive ovilja mot människor
som som kallar sig muslimer.
Var jag otydlig?
Eller har du svårt att förstå?

Ja, du är mycket otydlig. Eftersom du inte förstod måste jag förklara för dig:

Islam i sig är näppeligen ett problem för oss om ingen praktiserar det här.

Problemet med islam är således muslimer som praktiserar, sprider och förespråkar islam, i Sverige. Vi skiter liksom i vad som händer i skräpländerna i MENA.

Islam hör inte hemma i ett civiliserat och modernt land. Det är ingen som vill ha islam förutom muslimerna själva.

Men det kommer en tid där du och dina polare inte kan gå till en moské och ligga med arselet i vädret längre.
Senast redigerad av redlineoffside 2020-08-25 kl. 16:21.
Citera
2020-08-25, 16:24
Medlem
Citat:
Lätt sparka på muslimerna där väldigt många är underklass och svaga i samhället ekonomiskt och politiskt.

Vi har SD i riksdagen med huvuduppgift att kritisera islam och muslimer så det är inget som ingen redan gör.

Dan Park har utfört antisemitiska aktioner mot judar tidigare, så du vet. 2009 placerade han en burk med texten Zyklon B och ett hakkors utanför judiska församlingens lokaler, i just Malmö passande nog. Zyklon är det som de hade ihjäl judar med i gaskamrarna.

Med tanke på att Dan Park inte har behövt leva med livvakter eller skyddad identitet tidigare så vet jag inte om det är så "lätt att sparka på muslimerna", som du vill ge sken av. För Vilks eller Pulla Pulla har det knappast varit vad du kallar lätt.
Senast redigerad av jutePippi 2020-08-25 kl. 16:27.
Citera
2020-08-25, 16:42
Medlem
Vettefuls avatar
Citat:
Rasmus Paludan är en så extremt kostsam person som bara försöker provocera. Så satans trött på honom nu så det finns inte.

Kostade oss härliga 155 millioner kronor att hålla honom skyddad i 2019 och siffrorna fortsätter bara öka.

Nu har polisen äntligen börjat neka honom till ställen även här i Danmark, och han har även fått sitt kontor förflyttat till en mindre by.

Här i somras stod han och höll på i Gellerup som är ett av de mera problematiska områdena i Århus, varpå en äldre herre drog kniv ett ex antal meter ifrån Paludan och blev då skjuten i benet. Så börjar det igen med att insatsstyrkan från Köpenhamn blev inhyrda en vecka då barn börja bränna bilar och soptunnor för att markera att han ej är välkommen åter.
Är det provokatörens provokation, eller dom provocerades reaktion som är problemet (och kostar pengar/skadar)?

Citat:
Dömd för rasism, ärekränkning och köra bil som en stolle.
Begår man brott så ska man lagföras, ja absolut.

Citat:
Jo, sen ber han tjejer komma och naken bada med honom på snapchat och att det okej att ha sex i poolen.
Vad vuxna samtyckande individer gör i en pool är deras ensak.

Citat:
Men folk i de utsatta områdena verkar ju äntligen förstå att om han kommer och demonstrerar så ska man bara låta honom vara. Sist blev det planlagt en stor fest med musik och dans runt om honom istället, men han får inte lov och komma ut till områdena i Århus mera just nu.
Så... om dom våldsamma reaktionerna uteblir, vad är då problemet?

Citat:

Om nu NMR (t.ex.) skulle vilja roa sig med det, så ska dom ha all rätt i världen att göra det, ja absolut.

Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Intressant. Menar du också att man ska få bränna den svenska flaggan lika mycket som en piratflagga fån Pirates of the caribbean? Är det någon skillnad för dig?
Självklart ska man få det.

Citat:
Jag tvivlar på deras uttryckta syfte eller på deras bedömning och jag tror inte den här brasan kommer gynna motståndet mot islam.
Antagligen inte, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in