Citat:
Ursprungligen postat av
Klishaya
Han vet nog kanske inte ens själv? Han har haft en offentlig dagbok varpå han flera gånger snurrat in på ämnet.
"8. marts 2006: Under overskriften ”Kærligheden” skriver Rasmus Paludan: ”Jeg har fundet den. Om den er gengældt, vil tiden vise. Han er så sød.”"
Men han använder själv ordet homo som något negativt imot dem som står omkring honom. "homo-perker" etc.
Han använder ordet "homo", gärna med utdraget uttal, för att provocera då han vet att det är en minst sagt problematisk syn på detta inom Islam och hos muslimer. Han har t.e.x "mixat ihop" ordet med namnet på olika ,"särskilt utsatta områden" som det skulle benämnas på svenska, där han och Stram Kurs hållit demonstrationer. Hur kan det låta, jag ska försöka efterlikna, fast ni får ursäkta om varken min danska och/eller stavning inte är den bästa. Den nämnda Gellerup Parken är för övrigt ett område i staden Århus på Jylland.
"Vi är glaede at vaere her i Gellerup hooomooo Parken".
Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
Nu vet vi inte hur utfallet blir. Förvånar mig inte om även ickemuslimer med kaossyfte passar på att kaoza. Dagen efter har vi folk på akuten, i arresten, krossade fönster och pyrande eldar över stan och inget vunnet i motsättningen mot islam.
Det finns faktiskt ett sätt på vilket inget av det du nämner behöver hända, eller åtminstone hålla det på ett absolut minimum. Det är att ha tillräckligt med polisresurser, ordentliga avspärrningar, tydliga fållor och avstånd mellan Park, Paludan och Stram Kurs lägret och övriga välvilligt inställda och motdemonstranterna. En ordentlig och stabil, hur ska jag säga, "inramning" på evenemanget ger med all säkerhet också en psykologisk effekt. Ser man att det är stört omöjligt att ta sig över till "motståndarsidan" utan att bli gripen av polisen, så får det de flesta att tänka efter och håller därmed sådant på ett minimum. Att några stollar ändå kommer göra det är oundvikligt.
Inget vunnet säger du. Nja, jag skulle nog säga lite annorlunda. Kan arrangemanget genomföras någorlunda ordentligt utan större ordningsstörningar så är det faktiskt, enkelt uttryckt, friheten som vunnit över ofriheten.