2020-08-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
De flesta kommer ju ignorera.
Och det är det media kommer visa och "hylla", som om det är ett under att just islamer kan "inte låta sig provoceras"!
Och provokatörerna kommer utmålas som onda, rasistiska och "hetsare".
Prova att göra samma sak med Bibeln
och kristna.
Tror ni medias uppmärksamhet, fokus, problemidentifiering och sympati hade varit likadan?
😂
Det här är det värsta jag vet!
Att man har olika måttstock.
Kommer ihåg utställningen Ecco Homo där Jesus utmålades som bög, den visades tom i riksdagshuset. Inte fan brydde man sig då om kristna blev kränkta.
Citera
2020-08-25, 12:35
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Intressant. Menar du också att man ska få bränna den svenska flaggan lika mycket som en piratflagga fån Pirates of the caribbean? Är det någon skillnad för dig?

Nu var inte frågan ställd till mig, men visst? Varför inte? Det är fullt lagligt att bränna vilka flaggor man vill, precis som att det är lagligt att bränna vilka böcker man vill och det är, åtminstone i min mening, helt i sin ordning, så länge man själv äger det man bränner upp förstås.

Att vissa inte kan acceptera att "heliga kor" inte har någon särställning i ett sekulärt och modernt samhälle är deras eget problem.
Citera
2020-08-25, 12:51
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Hahahahahaha de där e Duraid Anka, ja mongot har döpt sig och är folkbokförd som Duraid ANKA, riktigt mongolid kille, tvivlar på att han kan göra något mer än att skämma ut sig själv

Nu är det andra gången Samhällsnytt använt uppenbart utvecklingsstörda internetpersoner som källhänvisning för hot emot denna aktion.

Kan inte Samhällsnytt hitta något mer Seriöst? Det påstås ju trots allt att vi har hundra tusen terrorister i Sverige. Var är de?
Citera
2020-08-25, 12:55
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Grundproblemet i debatten handlar om att vi ska kunna göra vad vi vill med en bok som vi köper för egna pengar i en bokhandel.

Vill du att politiker ska stifta lagar om vad du får göra med dina egna böcker?
Vad blir nästa steg?
En mycket bra poäng. Detta är även något som Rasmus Paludan och Stram Kurs brukar ge som svar på kritik. Men nog så intressant är det faktum att de också har "gör vad du vill med din egen bok - argumentet" när någon lite provokativt vid demonstrationer frågat dem typ "Om jag bränner upp en bibel då ??.
Citat:
Ursprungligen postat av Klishaya
Tydligen var de gruppsex i poolen vid något tillfälle enligt hans själv på snapchat, tvivlar starkt.
Gruppeknald ??. För övrigt så har jag starkt för mig att Rasmus Paludan är homosexuell. Har inte riktigt fått grepp om det där trots att jag via sociala medier följt deras möten under något år. Men har kan ju i och för sig vara bisexuell också.
Senast redigerad av Celeron 2020-08-25 kl. 12:57.
Citera
2020-08-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
. Gruppeknald ??. För övrigt så har jag starkt för mig att Rasmus Paludan är homosexuell. Han inte riktigt fått grepp om det där trots att jag via sociala medier följt deras möten under något år. Men har kan ju i och för sig vara bisexuell också.

Han vet nog kanske inte ens själv? Han har haft en offentlig dagbok varpå han flera gånger snurrat in på ämnet.

"8. marts 2006: Under overskriften ”Kærligheden” skriver Rasmus Paludan: ”Jeg har fundet den. Om den er gengældt, vil tiden vise. Han er så sød.”"

Men han använder själv ordet homo som något negativt imot dem som står omkring honom. "homo-perker" etc.
Citera
2020-08-25, 13:02
Avslutad
Längesedan jag gjorde ett inlägg men måste bara säga att på min arbetsplats är det fullkomligt uppror.
Muslimerna har tagit ledigt på Fredag för att åka till Malmö.
Muslimska familjer har enligt dem förbjudet sina barn att gå ut på fredag.

Två personer sätts i skottlinjen. Dan Park och en polis (Per tror jag han heter) skall lynchas.
Citera
2020-08-25, 13:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
En del tycker att det är provocerande och kränkande mot muslimer att bränna en koran för att påvisa bristen och likgiltigheten för andra människors yttrandefrihet.

Muslimer kan då gå till attack genom våld och bränder.

De efterfrågas att man i praktiken ska sätta punkt för ett civiliserat samhälle och istället låta aggressiva ärthjärnor bestämma och hota sig till att våran yttrandefrihet inte får praktiseras.?

Det saknar propotioner att man annars i Malmö vandaliserar kyrkor, bränner bilar och skolor, spränger, skjuter och bränner svenska flaggor på nationaldagen.
Men det är inte kränkande?

Man har tydligen inte heller upplyst den muslimska befolkningen om att Sverige inte antagit Kairodeklarationen men däremot Mänskliga Rättigheter där just yttrandefrihet ska ingå.

MR är faktiskt orsaken till att muslimer fått skydd i Sverige när man flytt i från sina muslimska hemländer.

Ja, det saknas proportioner, i muslimers möte med väst. Men här ligger min antipati mot Park och Paludan. De må ha uttryckt olika skäl för manifestationen (vilket borde få syftet att fallera) men deras syfte har samma kärna som det de kritiserar. Dom vill provocera (pk och muslimer) och skapa kaos i yttrandefrihetens namn.
Citera
2020-08-25, 13:07
Avslutad
Citat:
Men du ser att i ditt föregående inlägg så skrev du om islamer, dvs människorna?
Inte specifikt om islam som religion och system.
Det är det jag vänder mig emot, därför att människor kan vara väldigt olika och det är inte de som är vad religionen säger.

Jag skiter i vem, vad, när och hur, och du kan försöka linda in det hur du vill, men islam och allt som associeras med det hör inte hemma här. Punkt slut.
Citera
2020-08-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Kommer ihåg utställningen Ecco Homo där Jesus utmålades som bög, den visades tom i riksdagshuset. Inte fan brydde man sig då om kristna blev kränkta.
Ja ja, då var det "en modig provokation"
av "kristendomens normer"
och höjt till skyarna av media och politiker!
Så olika kan man göra med olika tro...

Men de ser inte ens sin egen uppenbara vidriga hyckleri!
De rör sig i sin egen bubbla. Helt blinda!
Sjukt.
Citera
2020-08-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Ja, det saknas proportioner, i muslimers möte med väst. Men här ligger min antipati mot Park och Paludan. De må ha uttryckt olika skäl för manifestationen (vilket borde få syftet att fallera) men deras syfte har samma kärna som det de kritiserar. Dom vill provocera (pk och muslimer) och skapa kaos i yttrandefrihetens namn.
Nej nej nej.
De visar hur OLIKA folk Reagerar och Varför de Reagera Olika, dvs att det är Innehållet i den där boken som Gör att bokens efterföljare ansrr sig ha Rätt att angripa den som kritiserar eller rätt och slätt förgör den!
Det är DET detta visar på ett Ytterst Tydligt vis.
Och vi behöver få SE Detta.
Skillnaden.
Citera
2020-08-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Jag skiter i vem, vad, när och hur, och du kan försöka linda in det hur du vill, men islam och allt som associeras med det hör inte hemma här. Punkt slut.
Men du ser att det är skillnad på sak och människa?
Att vissa av oss gör en viktig skillnad där.
Citera
2020-08-25, 13:36
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Nej nej nej.
De visar hur OLIKA folk Reagerar och Varför de Reagera Olika, dvs att det är Innehållet i den där boken som Gör att bokens efterföljare ansrr sig ha Rätt att angripa den som kritiserar eller rätt och slätt förgör den!
Det är DET detta visar på ett Ytterst Tydligt vis.
Och vi behöver få SE Detta.
Skillnaden.

Nu vet vi inte hur utfallet blir. Förvånar mig inte om även ickemuslimer med kaossyfte passar på att kaoza. Dagen efter har vi folk på akuten, i arresten, krossade fönster och pyrande eldar över stan och inget vunnet i motsättningen mot islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in