Citat:
Ursprungligen postat av
Helge.Palmcrantz
Det är klart att det fungerar i verkligheten. Du kan hyra in vemsom för att göra vadsom och sedan swisha en summa till personen. Händer det ofta kommer den person som tar emot betalningarna att både väcka intresse hos banken såväl som SKV och få förklara sig.
Det är förklaringen som kommer vara av intresse för SKV.
Jag vet inte om du läste lite slarvigt eller om du hängde med på att jag menade att man även inom andra branscher skulle kunna tillämpa det hon bygger sitt försvar på, att inte ta något fast arvode utan låta den som vill ge en gåva.
Alltså du erbjuder dina tjänster som vanligt men utan krav på betalning sen får kunden, när det är klart, ge en gåva om den vill och som den själv bestämmer storleken på.
Det var det jag syftade på att man vid första anblick kan tro inte fungerar i praktiken och att den som tex bygger en altan åt någon får gå där i från tomhänt (utan gåva) men jag tror inte det blir så. Jag tror dom allra flesta vill göra rätt för sig och att snickaren tjänar minst lika mycket på det upplägget om han inte skattar för "gåvorna".