2020-08-22, 10:10
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twixerz
Jag är 18 och vill ta något för att hjälpa mig på traven med att bygga muskler. Vad tycker ni och varför? Varit inne lite på mk677 eller 2866 men känns som de alone inte kommer hjälpa till så som jag vill. Sampe och Oliver ha ju tagit något och jag tänker liknande fast vill inte riktigt bli så stor. Tacksam för vettiga svar

Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Jag tror alla här är rörande överens om att det är helt jävla stendumt att börja med PED:s i så ung ålder. Dina hormoner är på topp och du kommer aldrig att ha lika lätt att bygga muskler naturligt som nu. Skaffa dig ett ordentligt träningsprogram, rejäl självdisciplin och ät rätt istället.

Men för att svara på din fråga är varken MK-677 eller MK-2866/Ostarine någonting som bygger några större mängder massa. MK-2866 används framförallt för att undvika muskelnedbrytning vid deff.

+1
Citera
2020-08-22, 10:12
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicWellness
BULLSHIT! Har lagt flera timmar på att söka upp detta påstående på nätet och hittar 0 information. Har även skapat en diskussionståd på reddit där flera har svarat att det inte finns underlag varav en skrev att hans blodvärden inte var påverkade efter flera månader på 10mg ED.

Så var god dela med dig av dina länkar/källor <3

Läste nånstans att om man ligger på 50-60mg/ed så kan levervärdena skjuta i höjden. Om man tar så höga doser är man dock helt dum i huvudet xD
Citera
2020-08-22, 15:35
Medlem
coxhuvuds avatar
Inne på 4e veckan LGD4033 nu och här kommer lite uppdateringar och hur jag känner mig. (för er som är nyfikna, ställ frågor till mig här)

Gått upp 4kg sedan jag började, lagt på ungefär 7kg på min bänkpress, 5-10kg på marklyft och obetydlig mängd på squats. Vissa andra övningar har skjutit i höjden som t.ex Rodd, (+15kg) och Stöt (+10kg).

Vad gäller humöret blir jag lättare irriterad (pg.a Testosteronesänkning), ganska trött och letargisk. Humöret går inte ut över gymmet utan mina pass har en god kvalite och jag blir inte lika utmattad under passen. Jag svettas däremot en hel del och har fått en större mängd finnar på bröst, axlar, rygg och ansiktet. Mina erektioner är aningen svagare men ingen skillnad på sexlust. (om någon annan har problem med erektioner är Tadalafil att rekommendera. Kakao, L-Citrulline och L-Arginine fungerar också). Mina pumps kommer även lättare (efter 1-2 övningar). Jag känner mig också hungrigare än vanligt.

Men nu det kanske allra viktigaste och mest eftertraktade, Muskeltillväxten. Mina axlar har blivit mycket mer definerade, runda och större överlag. Mitt bröst har äntligen börjat lägga på sig lite mer storlek. Ådrorna synns extremt mycket mer än innan. Det uppenbarar sig nya ådror för varje vecka som går

(Vecka 1: ådra på armen börjar sakta uppenbara sig, Vecka 2: Höger axel får ett tydligt paket med ådror, Vecka 3: Ådrorna på armen blir allt mer tydliga, Vecka: 4 Båda axlarna har mycket tydliga ådror även utan ansträngning.)

LGD-Flu kom ungefär i mitten av vecka 2 men försvann på 3 dagar med hjälp av en matsked honung på morgonen varje dag.

Jag tar Omega-3 samtidigt som LGD4 för att minska kolesterolvärden.

Planerar på att köra en kur tamoxifene som pct, vad tycks om den idén?

/M
Citera
2020-08-22, 18:19
Medlem
Kristoffer-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Att det är "väldigt levertoxiskt" baserar du på vad? Visst, I dubbla normala doser är det levertoxiskt, men ingen information jag stött på har påstått att det är väldigt levertoxiskt.

https://forums.steroid.com/sarms-selective-androgen-receptor-modulators-information-forum/585353-yk-11-liver-toxic.html

Någon sida in i ämnet ser du att de kommer fram till att den är/liknar en ”17aa”

Ämne ang 17aa

http://forums.rxmuscle.com/showthread.php?11212-What-is-a-17aa-steroid

Dessutom körde jag en kur på låga doser på 5mg om jag inte missminner mig, detta var några år sedan, tillverkaren var en utav de största på den tiden då det kommer till ”Sarms” osv.

Fick avsluta kuren efter ca 2v då min avföring vart ljusgul och urinen mörkare, trots ordentlig hydrering, fick dessutom värk i lever området på magen, smärtan tilltog då jag tryckte in området med fingrarna vid området där levern sitter.Jag upplevde yk-11 mer levertoxisk än orala winnar 20mg.

Efter ca 1v kände jag mig bättre igen, efter några v var jag återställd igen.

PS.
Det finns dåligt med studier gällande sarms. Ni får såklart bilda er eran egen uppfattning gällande sarms och den fakta som finns att tillgå i dagsläget.
Senast redigerad av Kristoffer-Robin 2020-08-22 kl. 18:45.
Citera
2020-08-22, 22:33
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristoffer-Robin
https://forums.steroid.com/sarms-selective-androgen-receptor-modulators-information-forum/585353-yk-11-liver-toxic.html

Någon sida in i ämnet ser du att de kommer fram till att den är/liknar en ”17aa”

Ämne ang 17aa

http://forums.rxmuscle.com/showthread.php?11212-What-is-a-17aa-steroid

Dessutom körde jag en kur på låga doser på 5mg om jag inte missminner mig, detta var några år sedan, tillverkaren var en utav de största på den tiden då det kommer till ”Sarms” osv.

Fick avsluta kuren efter ca 2v då min avföring vart ljusgul och urinen mörkare, trots ordentlig hydrering, fick dessutom värk i lever området på magen, smärtan tilltog då jag tryckte in området med fingrarna vid området där levern sitter.Jag upplevde yk-11 mer levertoxisk än orala winnar 20mg.

Efter ca 1v kände jag mig bättre igen, efter några v var jag återställd igen.

PS.
Det finns dåligt med studier gällande sarms. Ni får såklart bilda er eran egen uppfattning gällande sarms och den fakta som finns att tillgå i dagsläget.

Om du inte skickade tre kapslar på analys kan du inte vara säker på att det verkligen var YK11. Även om tillverkaren var en av de största.
Citera
2020-08-23, 13:37
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxhuvud
Inne på 4e veckan LGD4033 nu och här kommer lite uppdateringar och hur jag känner mig. (för er som är nyfikna, ställ frågor till mig här)

Gått upp 4kg sedan jag började, lagt på ungefär 7kg på min bänkpress, 5-10kg på marklyft och obetydlig mängd på squats. Vissa andra övningar har skjutit i höjden som t.ex Rodd, (+15kg) och Stöt (+10kg).

Vad gäller humöret blir jag lättare irriterad (pg.a Testosteronesänkning), ganska trött och letargisk. Humöret går inte ut över gymmet utan mina pass har en god kvalite och jag blir inte lika utmattad under passen. Jag svettas däremot en hel del och har fått en större mängd finnar på bröst, axlar, rygg och ansiktet. Mina erektioner är aningen svagare men ingen skillnad på sexlust. (om någon annan har problem med erektioner är Tadalafil att rekommendera. Kakao, L-Citrulline och L-Arginine fungerar också). Mina pumps kommer även lättare (efter 1-2 övningar). Jag känner mig också hungrigare än vanligt.

Men nu det kanske allra viktigaste och mest eftertraktade, Muskeltillväxten. Mina axlar har blivit mycket mer definerade, runda och större överlag. Mitt bröst har äntligen börjat lägga på sig lite mer storlek. Ådrorna synns extremt mycket mer än innan. Det uppenbarar sig nya ådror för varje vecka som går

(Vecka 1: ådra på armen börjar sakta uppenbara sig, Vecka 2: Höger axel får ett tydligt paket med ådror, Vecka 3: Ådrorna på armen blir allt mer tydliga, Vecka: 4 Båda axlarna har mycket tydliga ådror även utan ansträngning.)

LGD-Flu kom ungefär i mitten av vecka 2 men försvann på 3 dagar med hjälp av en matsked honung på morgonen varje dag.

Jag tar Omega-3 samtidigt som LGD4 för att minska kolesterolvärden.

Planerar på att köra en kur tamoxifene som pct, vad tycks om den idén?

/M

Mot bakgrund av vad du beskriver låter det exakt som om du legat 4 veckor på en moderat dos av orala AAS...
Citera
2020-08-23, 22:47
Medlem
coxhuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Mot bakgrund av vad du beskriver låter det exakt som om du legat 4 veckor på en moderat dos av orala AAS...

Allas kroppar reagerar olika på doping-preparat. Vissa reagerar starkare och andra reagerar inte alls...
Citera
2020-08-24, 13:41
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Citat:
Allas kroppar reagerar olika på doping-preparat. Vissa reagerar starkare och andra reagerar inte alls...

Vad för dos och märke har du legat på? Finns fler märken som visat sig ha AAS i sig istället för sarms.

MVH
Citera
2020-08-24, 20:34
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:

Mja, till viss del. Det du beskriver är emellertid tämligen allmänna kännetecken för orala steroider.
Citera
2020-08-24, 20:51
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Nu svarade du väldigt selektivt. Jag skrev "levertoxiskt vid höga doser". Med höga doser menas så höga doser som man aldrig kommer att ta, alltså runt 60mg/dag. Det är samma sak som att folk brukar påpeka att Cardarine minsann är cancerogent. Ja, det är det, vid doser som ligger på 100 gånger så mycket som en rekommenderad dagsdos.

Du är alltså en av dom som tror att SARMs inte ens fungerar? Säg mig då, varför har 80% av alla SARMs då blivit läkemedelsklassade i Sverige?

Ledsen för sen replik.

Det där med levertoxiskt vid högre eller lägre doser vet vi ganska lite om. Det vi dock vet är att vissa råkar riktigt jävla illa ut medan andra klarar sig bättre. Frågan är dock om de vet vad det egentligen är de stoppat i sig eftersom SARMs fejkas i industriell skala (gäller även Sverige). Men om vi leker med tanken att det verkligen är SARMs de satt i sig, så är det i likhet med orala AAS så att vissas lever klarar exempelvis 80 mg dbol/dag galant medan andras lever går åt helvete på 20-30 mg/dag.

Det här med att saker och ting läkemedelsklassas bottnar inte per automatik i om de fungerar så som avsetts eller ej. Istället handlar läkemedelsklassificering av en substans/produktens om hur substansen/produkten ifråga bedömts utifrån en rad olika kriterier. Som du kan läsa dig till i länken handlar inte de kriterierna nödvändigtvis om dess påvisade medicinska egenskaper utan det räcker exempelvis med påstådda egenskaper: https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/vad-ar-ett-lakemedel/lakemedel-eller-inte-lakemedel#hmainbody1
Citera
2020-08-24, 21:07
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Ledsen för sen replik.

Det där med levertoxiskt vid högre eller lägre doser vet vi ganska lite om. Det vi dock vet är att vissa råkar riktigt jävla illa ut medan andra klarar sig bättre. Frågan är dock om de vet vad det egentligen är de stoppat i sig eftersom SARMs fejkas i industriell skala (gäller även Sverige). Men om vi leker med tanken att det verkligen är SARMs de satt i sig, så är det i likhet med orala AAS så att vissas lever klarar exempelvis 80 mg dbol/dag galant medan andras lever går åt helvete på 20-30 mg/dag.

Det här med att saker och ting läkemedelsklassas bottnar inte per automatik i om de fungerar så som avsetts eller ej. Istället handlar läkemedelsklassificering av en substans/produktens om hur substansen/produkten ifråga bedömts utifrån en rad olika kriterier. Som du kan läsa dig till i länken handlar inte de kriterierna nödvändigtvis om dess påvisade medicinska egenskaper utan det räcker exempelvis med påstådda egenskaper: https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/kopa-anvanda-och-hantera/vad-ar-ett-lakemedel/lakemedel-eller-inte-lakemedel#hmainbody1

Det är lugnt.

Ja, jo, du har ju rätt i allt du skriver faktiskt.
Citera
2020-08-25, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evolate
fast det tråkiga med steroider o att pusha sig över sina genetiska gränser, är att du förlorar det om du inte fortsätter. yk-11 ska öka dina gränser, så att ribban läggs högre, när du sen bygger så förlorar du inte lika mycket, då den genetiska gränsen lagts högre. så jag uppfattat det iallafall.

men tack för din bekräftelse om anavar där, följer din rek =)

Detta är så steroider används, YK11 kanske marknadsförs så men det finns inget bevis med YK11 och myostatin

Citat:
Nu svarade du väldigt selektivt. Jag skrev "levertoxiskt vid höga doser". Med höga doser menas så höga doser som man aldrig kommer att ta, alltså runt 60mg/dag. Det är samma sak som att folk brukar påpeka att Cardarine minsann är cancerogent. Ja, det är det, vid doser som ligger på 100 gånger så mycket som en rekommenderad dagsdos.

Du är alltså en av dom som tror att SARMs inte ens fungerar? Säg mig då, varför har 80% av alla SARMs då blivit läkemedelsklassade i Sverige?

Källa på detta?

Citat:
Jag har sökt runt på många olika sidor. Jag kollar inte bara upp information på en sida utan runt tio sidor när jag söker efter tillförlitlig information. Kristoffer-Robin gav ingen källa till sitt påstående. Om du vill ha källor till mitt påstående så är det bara att googla "yk11 livertoxic" så kommer varje sida du går in på styrka det jag påstått.

Jag är inte någon försvarare av SARMs perse utan jag är en försvarare av sanning och jag ogillar misinformation.

Du sprider missinformation om AAS i flera poster hur kan du vara en försvarare av sanning då?
Ta som ditt anavar exempel där du indirekt påstår anavar är skadligare än sarms vilket är som att jämföra äpplen med fiskmåsar, Anavar och flera andra orala steroider kan du gå rätt högt i doserna på, likaså injects som ren testo e eq masteron primo

Du skriver sedan att du inte kan något om steroider

Att du älskar sarms förstår alla men tänk på var du skriver och kalla inte folk ignoranta utan att motbevisa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in