2020-08-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Det du skall belägga är inte att SD skulle kunna utrycka sitt starka missnöje med att någon eldar upp toran. Det kan jag tänka mig at de skulle göra.

Det du skall belägga är att de tycker att det skall skall förbjudas eller att de skulle vilja ordna upplopp om någon gjorde det.

Det riktigt intressanta med hela den här cirkusen - och det enda, om något, som jag eventuellt skulle "behöva belägga" - är huruvida SD / sverigevänner / Paludan och hans svenska hejarklack ställer sig bakom idén om religionsfrihet eller ej. Jag tar för givet att de (alla) gör det, och att de därmed också anser det helt rimligt med en miljon muslimer eller judar i landet. Om religionsfrihet nu ska gälla hur kan man då gnälla på att troende också vill omsätta sin tro i praktiken?
Senast redigerad av HenKarl 2020-08-23 kl. 20:16. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-08-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Har det fått g av polisen?

Ja koranbränningen skall ske kl 13:00 på Fridhemstorget, Malmö, den 28 augusti. Nu på fredag alltså. Eventuellt att spektaklet börjar redan kl 12:00. Det kan ju ta lite tid att organisera grillen och ha grisblod, möjligen urin och kanske bacon av märket Tulip från Danmark. Kanske tändvätska erfordras.

Tillståndet är beviljat, exakt klockslag lite diffust. Åskådare och motdemonstranter får iaktaga 2 metersregeln. Detta blir intressant.
Citera
2020-08-23, 20:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
De tänker bränna en bunt med papper...

På vilket sätt kommer det att framställa muslimer som offer? På vilket sätt kommer detta att hindra muslimer från att utöva sin tro?

1 Massmedierna kommer vinkla det eventuella upploppet och kaoset som framprovocerat av rasister,. Det massmedia framför som "sanning" brukar tyvärr köpas av en stor del av befolkningen.

2 Självklart förhindrar det inte någon att utöva sin tro. Det handlar inte om det. Jag ser ingen anledning till varför man ska bränna skrifter som är heliga för några eller bränna flaggor etc.

Vilka fördelar ser du med denna eventuellt kommande bränning av koranen?
Citera
2020-08-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Det riktigt intressanta med hela den här cirkusen - och det enda, om något, som jag eventuellt skulle "behöva belägga" - är huruvida SD ställer sig bakom idén om religionsfrihet eller ej. Jag tar för givet att de gör det, och att de därmed också anser det helt rimligt med en miljon muslimer eller judar i landet. Om religionsfrihet nu ska gälla hur kan man då gnälla på att troende också vill omsätta sin tro i praktiken?
Jag tror inte att SD tycker om det inplanerade, iallafall inte utåt sett.
Citera
2020-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja koranbränningen skall ske kl 13:00 på Fridhemstorget, Malmö, den 28 augusti. Nu på fredag alltså. Eventuellt att spektaklet börjar redan kl 12:00. Det kan ju ta lite tid att organisera grillen och ha grisblod, möjligen urin och kanske bacon av märket Tulip från Danmark. Kanske tändvätska erfordras.

Tillståndet är beviljat, exakt klockslag lite diffust. Åskådare och motdemonstranter får iaktaga 2 metersregeln. Detta blir intressant.

Intressant. Jag trodde helt ärligt aldrig att det skulle beviljas.
Citera
2020-08-23, 20:41
Medlem
hjaelploskilles avatar
Vad är egentligen poängen om man inte ska hålla det i Rosengård? Varför gick de med på att flytta det till Fridhemstorget? Vågar han inte göra det i Rosengård längre eller? Det hade varit ett riktigt statement att göra det i RG, nu blir det ju jävligt tafatt
Citera
2020-08-23, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vad är egentligen poängen om man inte ska hålla det i Rosengård? Varför gick de med på att flytta det till Fridhemstorget? Vågar han inte göra det i Rosengård längre eller? Det hade varit ett riktigt statement att göra det i RG, nu blir det ju jävligt tafatt
1. Han blev nekad

2. Det finns en fördel att det hålls på Fridhemstorget, så kanske svenskarna i Slottsstaden kommer ur sin dvala.
Citera
2020-08-23, 23:20
Medlem
maxorrs avatar
Trolltygs böcker är bara bränn, bränn,bränn

https://www.youtube.com/watch?v=VcQMQun7PfI
Citera
2020-08-23, 23:22
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
1. Han blev nekad

2. Det finns en fördel att det hålls på Fridhemstorget, så kanske svenskarna i Slottsstaden kommer ur sin dvala.

Varför skulle malmöbor ”vakna ur deras dvala” av att förvirrade figurer tänker bränna en skrift i deras stad? Inom ramen för ett civiliserat samhälle ger man uttryck för sin åsikt genom att ta en debatt, skriva en debattartikel eller dela ut flygblad. Man gör det inte genom att provocera människor med hjälp av metoder som hör hemma i stenåldern.

Den här cirkusföreställningen kommer få motsatt effekt och det är Dan Park och hans kompanjon alldeles för burdusa för att inse.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-23 kl. 23:32.
Citera
2020-08-23, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Varför skulle malmöbor ”vakna ur deras dvala” av att förvirrade figurer tänker bränna en skrift i deras stad? Inom ramen för ett civiliserat samhälle ger man uttryck för sin åsikt genom att ta en debatt, skriva en debattartikel eller dela ut flygblad. Man gör det inte genom att provocera människor med hjälp av metoder som hör hemma i stenåldern.

Den här cirkusföreställningen kommer få motsatt effekt och det är Dan Park och hans kompanjon alldeles för burdusa för att inse.

Det kan få den effekten att det uppstår ett nytt eller flera nya politiska partier som tar röster från dom som köper röster. Den muslimska befolkningen börjar känna att Sverige inte är drömlandet längre, då kanske man lämnar S. Eller lämnar V. Men naturligtvis är detta bara spekulationer från min sida.
Citera
2020-08-23, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse

Om muslimer går bananas och vänder upp och ner på hela staden, även precis utanför etniska svenskarnas hus så är jag säker på att en del svenskar kommer fråga sig om det är rätt att förstöra och skapa upplopp över en sån basal sak som att yttra sig med stöd av yttrandefrihetsgrundlagen.
Citera
2020-08-23, 23:50
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det kan få den effekten att det uppstår ett nytt eller flera nya politiska partier som tar röster från dom som köper röster. Den muslimska befolkningen börjar känna att Sverige inte är drömlandet längre, då kanske man lämnar S. Eller lämnar V. Men naturligtvis är detta bara spekulationer från min sida.

Nej, du är helt fel ute. Det enda som kommer hända är att det blir tumult och sen kommer Dan Park bli nya Lars Wilks. Han kommer med andra ord tvingas leva med livvaktsskydd dygnet runt. Det tråkiga i sammanhanget är att vi skattebetalare får stå för notan.

Jag som trodde att evolutionen hade börjat sålla ut alla stolpskott, men icket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in